תא"ל דני ברן: "ישראל צריכה להתקדם במהירות בתחום הטכנולוגיה – כי אין לה משאבי טבע"

"אנחנו צריכים לרוץ, כי מי שרק הולך - הזמן משיג אותו", ציטט תא"ל ברן את נשיא המדינה, שמעון פרס ● בדבריו בטקס סיום פרויקט "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed" אמר תא"ל ברן, כי ישראל יכולה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים הרבים אל מול הקיצוצים התקציביים באמצעות בני הנוער והיכולות שלהם ● הוא ציין שלוט"ם שינתה את שמה ל-"היחידה הטכנולוגית לתיקשוב מבצעי"

תא"ל דני ברן, מפקד לוט"ם וראש חטיבת הגנה בסייבר, אגף התקשוב. צילום: קובי קנטור

"מדינת ישראל צריכה להתקדם במהירות בתחום הטכנולוגיה, בין השאר מאחר שאין לה משאבים טבעיים. למרות זאת, ישראל היא אחת המדינות המבטיחות והמשגשגות, בזכות ההון האנושי שלה", כך אמר תא"ל דני ברן, מפקדה החדש של יחידת לוט"ם שבאגף התיקשוב של צה"ל.

תא"ל ברן דיבר בכנס הסיום של מחזור ה' בפרויקט "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed". הייתה זו ההופעה הפומבית הראשונה שלו בתפקידו החדש. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ג') על ידי נס ישראל בוואהל סנטר בר אילן שבגבעת שמואל, בהשתתפות מאות בוגרי התוכנית והוריהם, כמו גם בכירים במשק ונציגי ממשלה, צמרת אגף התיקשוב, ראשי עיריות ורשויות מקומיות נוספות, מנהלי מחלקות חינוך, אנשי ומנהלי היי-טק ואנשי מחקר ופיתוח.

בנאומו ציטט תא"ל ברן מדברי נשיא המדינה, שמעון פרס, שאמר ש-"אנחנו צריכים לרוץ, כי מי שרק הולך – הזמן משיג אותו". הוא סיפר על האתלט הבריטי רוג'ר בניסטר, שנודע כאדם הראשון שרץ מרחק של מייל אחד בפחות מארבע דקות, ב-1954. לאחר הישג מפורסם זה פרש בניסטר מאתלטיקה כדי להקדיש עצמו ללימודי רפואה – והיה לנוירולוג. תא"ל ברן ציין שבהיותו סטודנט לרפואה הרהר בניסטר רבות בשאלה כיצד חיות רצות מהר ולא נפגעות. הוא ציטט את האתלט המפורסם: "כל בוקר באפריקה מתעורר הצבי והוא יודע שאם הוא לא ירוץ מהר יותר מהאריה, הוא יסיים את חייו כארוחת ערב של האריה. כל בוקר באפריקה מתעורר האריה והוא יודע שאם הוא לא ירוץ מהר יותר מהצבי, הוא ילך לישון רעב".

כבר לא לוט"ם
תא"ל ברן ציין שלוט"ם שינתה את שמה וכעת היא נקראת "היחידה הטכנולוגית לתיקשוב מבצעי". לדבריו, מדובר ביחידה הטכנולוגית הגדולה ביותר בצה"ל.

הוא אמר שהיחידה לוקחת חלק באתגרים הביטחוניים הרבים לפניהם ניצבת ישראל. "המדינה מצויה בעידן מרובה אתגרים ביטחוניים. עליה להיערך לקראת שלל איומים, מהסכין ועד הגרעין, לעשות זאת במעגלי זמן קצרים מבעבר ובשתי חזיתות – בעזה ובצפון", ציין. "מדובר במצב ביטחוני רגיש, שעלול להתלקח תוך שניות. במקביל, יש התפתחויות טכנולוגיות מרשימות לצד קיצוצים תקציביים משמעותיים. הדרך היחידה בה ישראל, כחברה, יכולה להתמודד עם המצב היא בזכות בני הנוער היושבים באולם. על המדינה להירתם לתוכנית העוסקת ביוזמה וללמוד יצירתיות מהי, כמו גם לערוך פרויקטים שרותמים את הטכנולוגיה לטובת יוזמות למען הקהילה".

"לא טריוויאלי שחברה מסחרית משקיעה משאבים בזריעת זרעים שיהוו מנוע צמיחה כלכלי וחברתי של המדינה, ועל כך מגיעה לנס מלוא ההוקרה", אמר תא"ל ברן.

הוא סיים בכך שפנה לבני הנוער ואמר, כי "השירות ביחידות הטכנולוגיות מציב אתגרים. בגיל צעיר תקבלו הזדמנות ליטול אחריות על דברים רבים. אם זה דור העתיד שלנו, אנחנו נמצאים בידיים טובות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    דני אני מאד מעריך אותך ויודע שאתה חכם ומבריק. אבל קרא עיתון - יש לישראל הרבה משאבי טבע - צריך להצטיין לא בגלל שאין משאבי טבע אלא בגלל שמי שלא הולך קדימה, מי שלא משקיע במצויינות, הולך רק אחורה.

  2. אודי

    שם היחידה נשאר לוט״ם. השינוי היחיד הינו משמעות ראשי התבות של השם. במקור הפירוש היה היחידה לתקשוב ולטכנולוגיות המידע וכעת יהיה היחידה הטכנולוגית לתקשוב מבצעי. דני מונה וימשיך להיות מפקד יחידת לוט״ם.

  3. אריאל

    אני רוצה להתגייס ליחידה. איך תמצאו מי אני?

אירועים קרובים