סייאופטיקס שבשליטת JVP נמכרה ל-Avago תמורת 400 מליון דולרים

החברה הוקמה על ידי ד"ר עוזי קורן, קרן JVP ומייסדה, ח"כ אראל מרגלית, ו-SCD של אלביט ורפאל ● היא מפתחת כיום את הדור הבא של הרכיבים האופטיים ● סייאופטיקס שילשה את מכירותיה בשלוש השנים האחרונות והגיעה ב-2012 למכירות של יותר מ-210 מיליון דולרים

קרן הון-הסיכון JVP, מיסודו של ח"כ אראל מרגלית, הודיעה, כי היא מוכרת את חברת סייאופטיקס ל-Avago Technologies, ספקית בתחום התשתיות האופטיות, תמורת 400 מליון דולרים.

סייאופטיקס הוקמה על ידי ד"ר עוזי קורן (המשמש כיום כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה), קרן JVP ומייסדה, ח"כ אראל מרגלית, ו-SCD, חברה בת של אלביט מערכות ורפאל. החברה מפתחת את הדור הבא של הרכיבים האופטיים המובילים את תעבורת התוכן והווידיאו מהמהירים והמתקדמים בעולם. בין לקוחותיה נמנות חלק מהחברות והממשלות הגדולות בעולם. מהחברה נמסר, כי היא צומחת בקצב מרשים, בשלוש השנים האחרונות שילשה את מכירותיה וסיימה את 2012 עם הכנסות של מעל 210 מיליון דולרים.

JVP, המנוהלת כיום על ידי השותפים גדי תירוש וקובי רוזנגרטן, היא המשקיעה הגדולה ביותר בסייאופטיקס מיום הקמתה ומחזיקה כיום ביותר מ-50% מהחברה. החברה, שמתמחה בבניית חברות גדולות תוך רכישת אחוזים משמעותיים בחברותיה, הובילה בינואר 2011 סיבוב גיוס פנימי של 50 מיליון דולרים, ובו רכשה בעיקר את מניותיהן של משקיעים ותיקים בחברה כגון פירלי. מהלך זה הביא להגדלת אחוז ההשקעה של JVP בחברה מ-11% לכאמור, מעל ל-50%. כשנה לאחר מכן, במרץ 2012, צירפה אליה JVP קרן השקעות פרטית מבוסטון כבעלת אחזקות נוספת.

האסטרטגיה העסקית שהובילה JVP בסייאופטיקס במהלך העשור האחרון תורגמה למהלכים בולטים, בהם הרחבת החברה על ידי רכישות ומיזוגים, הקמת קרן ייחודית וראשונה מסוגה בישראל להשקעות בחברות בוגרות (Later stage), שהשקיעה בין היתר בסייאופטיקס, וההחלטה להכניס לפני כשנה את קרן ההשקעות הפרטית מבוסטון כשותפה אסטרטגית.

אד קורינגראטו, מנכ"ל סייאופטיקס, אמר ש-"JVP ומייסדה, ח"כ אראל מרגלית, תמכו והובילו את החברה במהלך השנים. גישתה של JVP עודדה את ההנהלה לנקוט מהלכים נועזים, לעתים נגד הזרם, שהביאו להעלאת ערך החברה באופן משמעותי".

ח"כ מרגלית אמר ש-"זו גאווה בשבילי להיות אחד מיוזמי החברה ושהקרן ממנה אני בא הייתה ונשארה בעל המניות הגדול שנתן את הסיכוי ההתחלתי לחברה וגם נשאר לעבוד איתה לאורך השנים, במשברים וברגעים הטובים יותר שעברנו במשותף. סייאופטיקס מובילה בתחומה בכל השווקים המרכזיים. לחדשנות הישראלית הצטרפה כאן נחישות, אורך רוח, תעוזה ובעיקר עבודת צוות, וביחד הצלחנו ליצור חברה בינלאומית מובילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים