שתי קבוצות משקיעים הן המועמדות הסופיות לרכישת BMC

קבוצת הרכישה הראשונה מורכבת מהקרנות Bain Capital LLC ו-Golden Gate Capital ● הקבוצה השנייה מורכבת מהקרנות KKR & Co LP ו- TPG Capital LP, שאליהן הצטרפה Thoma Bravo ● מניות BMC עלו בסוף השבוע בנאסד"ק ב-1.7% ל-45.50 דולרים, נתון שמעמיד את שווי השוק שלה על כ-6.5 מיליארד דולרים ● ההצעות צפויות להתקבל בשבוע הבא

BMC צפויה לקבל הצעות רכישה סופיות ב-22 באפריל, על ידי שתי קבוצות השקעה פרטיות – כך אמרו מקורבים לנושא לסוכנויות הידיעות בסוף השבוע.

מניות BMC עלו בסוף השבוע בנאסד"ק ב-1.7% ל-45.50 דולרים, נתון שמעמיד את שווי השוק שלה על כ-6.5 מיליארד דולרים. מחזורה השנתי נע סביב שני מיליארד דולרים, מה שממצב אותה כחברת התוכנה השישית בגודלה בעולם.

קבוצת הרכישה הראשונה מורכבת מהקרנות Bain Capital LLC ו-Golden Gate Capital. הקבוצה השנייה מורכבת מהקרנות KKR & Co LP ו-TPG Capital LP, שאליהן הצטרפה Thoma Bravo. המקורות העריכו שהמשאים ומתנים מתנהלים לפי שווי מנייה של 45-50 דולרים.

קרנות ההון הפרטיות שמי מהן תרכוש את BMC תצטרכנה להתמודד מול כמה אתגרים: שווייה של החברה, שפחת; שתי פעילויותיה המרכזיות – זו שסביב המיינפריים וזו שבעולם ניהול שירותי הארגון; ופעילותה מול מתחרותיה: אורקל (Oracle), סאפ (SAP), קומפיוור (Compuware) ו-CA.

קרן הגידור אליוט (Elliott Management), שבבעלותה 9.6% ממניות BMC, לחצה בעבר על החברה למכור את עצמה. ואמנם, באוקטובר האחרון פורסם ש-BMC בוחנת לעשות זאת ואף פנתה לבנק אוף אמריקה (Bank of America) ולמריל לינץ' (Merrill Lynch) על מנת לבחון את האסטרטגיות למכירה שכזו.

ב-1999 רכשה BMC את החברה הישראלית המימד החדיש תמורת כ-650 מיליון דולרים ועל בסיסה הקימה את מרכזי המו"פ שלה בארץ. אלה מובילים את פיתוח משפחת מוצרי Control-M ומניבים לה מכירות של מאות מיליוני דולרים. לחברה משרדי מכירות ושיווק ברמת החי"ל בתל אביב ומרכזי מו"פ על בסיס הרכישה של המימד החדיש בתל חי ובתל אביב. כמו כן, BMC רכשה בעשור הקודם שתי חברות ישראליות – אופטיסיסטם (OfficeSystem) ואיידנטיפיי (Identify). בסך הכול השקיעה החברה בישראל כ-900 מיליון דולרים. יצוין שחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס היא נציגת BMC בישראל מזה כמעט שני עשורים.

לא ניתן היה להשיג את תגובת BMC לדיווח.

BMC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים