עלי ריאז, אטיביו: "מימוש פרויקט אינטגרציה בין איי המידע בארגון התקצר למספר שבועות"

ריאז, מנכ"ל אטיביו העולמית, סיפר בראיון לאנשים ומחשבים על הגישה האחודה למידע של החברה ● "מדובר ביכולת לגשת לכל סוג של מידע ותוכן ובתוך מספר שבועות לקבל תובנות איכותיות סביב Big Data מורכב", הסביר ● כמו כן, הוא ציין שאטיביו מפתחת מרכז מצוינות בישראל וכבר החלה בגיוס עובדים

14/04/2013 11:15

"ב-20 השנים האחרונות ארגונים הטמיעו עוד ועוד יישומים עסקיים במטרה לייעל את פעילותם ולהשיג יתרון תחרותי. הבעיה היא שהיישומים מהווים איים שהקשר ביניהם אינו קיים או לכל היותר מסובך ולא מהימן. הבשורה עתה היא שלא צריך להחליף את המערכות הקיימות כדי להשיג אינטגרציה של מידע – אפשר להטמיע באופן קל יחסית טכנולוגיות שיודעות לבנות גשרים בין המערכות", אמר עלי ריאז, מנכ"ל אטיביו (Attivio) העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, בשורת אינטגרציית המידע היא מהפכנית לא רק בהיבט של היתכנות הקשר בין מקורות המידע אלא גם בהיבט של זמן מימוש האינטגרציה בין איי המידע. "אם עד לא מזמן פרויקט שכזה היה נמשך על פני שנה – כיום, עם הטכנולוגיה הנכונה, ניתן לבצע זאת בתוך מספר שבועות".

ריאז עושה בימים אלה בביקור בישראל. הוא נמנה על מקימי חברת FAST, שנרכשה בתחילת 2008 על ידי מיקרוסופט (Microsoft) תמורת 1.3 מיליארד דולרים ושולבה באסטרטגיית SharePoint של החברה. שנה לפני כן ייסד ריאז את אטיביו יחד עם אלן קוק וסיד פרובשטיין, במטרה לממש חזון של גישה אחודה למידע. "מדובר ביכולת לגשת לכל סוג של מידע ותוכן ובתוך מספר שבועות לקבל תובנות איכותיות סביב Big Data מורכב", הסביר. לדבריו, "שמנו לנו למטרה להגביר את המודעות לכך שארגונים יכולים להפיק ערך רב יותר מנכסי המידע, על ידי קישור ושילוב של כל מקורות המידע הקיים: מידע מובנה ושאינו מובנה, פנימי וחיצוני, בסיסי נתונים, מסמכים, קבצי PDF, אימיילים, SharePoint, בלוגים ורשתות חברתיות".

מספר הלקוחות של אטיביו בארץ עומד על 10, רובם חברות OEM. לדברי ריאז, הלקוחות הישראליים של החברה, כמו רבים מהלקוחות ברחבי העולם, חוששים מפרויקטים ארוכים. "הלקוחות לא יכולים להרשות לעצמם לבזבז שנתיים בחקירה, פיתוח ועיצוב, ויש להם כבר די תוכנה ומערכות", אמר. "הם מעוניינים בתובנה לגבי כל פעולה שמתבצעת וכל ישות עסקית. כולם מודאגים מהצונאמי בתחום המידע והם מחפשים דרך 'להשיג' את המציאות. זה לא עומד לקרות באמצעות הוספה של חומרה, יישומים מסורתיים לתמיכה בהחלטות ובסיסי נתונים. נדרשת גישה שונה, כזו שאינה ממוקדת בטכנולוגיה אלא בתועלת שתצמח לארגון".

"יש מוצא לחששות ולדרישות של הלקוחות", ציין. "במקום שיימחצו תחת הצונאמי, אני מציע להם גלשן שעליו הם יוכלו להמשיך לגלוש בבטחה. הצונאמי כאן כדי להישאר, עומס המידע לא ייעלם ויש לצפות להמשך גידול אקספוננציאלי".

ריאז הוסיף שאטיביו נמצאת בימים אלה בשלב מימוש חזון הצמיחה שלה, וזו אחת הסיבות שבגללן היא מגלה עניין מיוחד בשוק הישראלי. "אנחנו מקימים מרכזים טכנולוגיים במקומות שמאופיינים בחדשנות ובאקדמיה מובילה", אמר. "מטעם זה, אנחנו משקיעים עתה בפיתוחו של המרכז הישראלי שלנו ומחפשים אנשים מוכשרים עבורו. יש בישראל אוניברסיטאות מצוינות ומאחר שיש כאן עיסוק רב במודיעין, צומחים כאן מדעני מידע מצוינים. ישראל היא מקום נפלא עבורנו לא רק לצורך עשיית עסקים אלא גם להגדלת מאגר בעלי הכישרונות של אטיביו בעובדים ישראליים מוכשרים".

הוא ציין שאטיביו ישראל הוקמה לפני כשנה וחצי, בניהולו של נחמן גבע ובשיתוף פעולה עם מטריקס, אולם הפרויקטים הראשונים של החברה בארץ החלו כבר ב-2008.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים