דיווחים: אפל השיגה הסדר פשרה בתביעה בארה"ב על אי כיבוד תעודות אחריות

תובעים של מספר מדינות, לצד התובעים הפדרליים, הגישו את התביעות לאחר שענקית הטכנולוגיה סירבה לתקן תקלות בתקופת האחריות במכשירי iPhone ונגני iPod Touch – מפני שמדובר ב-"שימוש לא נכון" ● ענקית הטכנולוגיה הסכימה לפצות את הנפגעים ולהקים קרן בשווי 53 מיליון דולרים, אך מסרבת להודות באשמה

אפל (Apple) הגיעה להסדר פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה כנגדה בארצות הברית על אי כיבוד תעודות אחריות של מכשירי iPhone ונגני iPod Touch – כך על פי ידיעה שפורסמה באתר Wired. הסכם הפשרה יוגש השבוע לאישור בית המשפט, ונקבע בו כי אפל תקים קרן בשווי של 53 מיליון דולרים, אשר יחולקו בין מי שנכוו ממדיניות האחריות המפוקפקת של אפל.

התובעים של מספר מדינות, לצד התובעים הפדרליים בארה"ב בשנת 2010, הגישו את התביעות לאחר שענקית הטכנולוגיה סירבה לתקן תקלות בתקופת האחריות במכשירי iPhone ונגני iPod Touch. התביעות הנפרדות אוחדו לתיק אחד וקיבלו מעמד של תביעה ייצוגית המתנהלת בבית המשפט בסן פרנסיסקו. במסגרת הסכם הפשרה הסכימה אפל לפצות את הנפגעים מבלי להודות באשמה. "אפל הסכימה לחתום על הסכם הפשרה כדי לחסוך הוצאות נוספות, אי נוחות, טרדה ונטל התדיינות", כך על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט.

אפל מעניקה ללקוחותיה אחריות סטנדרטית לתקופה של שנה אחת ואחריות מוארכת לתקופה של שנתיים. אולם תוקף האחריות פג אם החברה קובעת כי הנזק נגרם כתוצאה "מתאונה, שימוש לרעה, שימוש לא נכון, טפטוף של נוזלים או שקיעה בנוזלים, הצפה, שריפה, רעידת אדמה או גורמים חיצוניים אחרים". על מנת לקבוע אם התקלה במכשיר נובעת מנפילה לאסלה, למשל, ולא מפגם בחומרה, משלבת אפל במכשירי iPhone ונגני iPod Touch "מחוון שקיעה בנוזלים", שהופך לוורוד אם המכשיר שקע במים או בנוזל אחר. הנפגעים בתביעה הייצוגית הביאו את המכשיר למעבדות אפל לצורך תיקון בתקופת האחריות, ושם נאמר להם כי מאחר והמחוון הפך לוורוד – המכשיר לא יתוקן במסגרת האחריות.

עתה, מתברר, המחוון הופך לוורוד אפילו אם המכשיר לא שקע במים או בנוזל אחר. "המחוונים החיצוניים יכולים לקבל צבע ורוד גם כתוצאה מלחות שאינה אמורה לגרום נזק למכשיר – למשל כתוצאה מנגיעה בידיים מזיעות לאחר אימון כושר, או מכמויות קטנות של לחות אליה נחשפים מכשירים מסיבות אחרות בשימוש רגיל וסביר", על פי כתב התביעה.

באפל לא מקבלים טיעון זה, אך כדי לחסוך התדיינות ממושכת ויקרה, כאמור, הסכימו לחתום על הסכם הפשרה ולהפקיד סכום של 53 מיליון דולרים תוך 15 ימים בקרן הפיצויים. הנפגעים ממדיניות האחריות של אפל יקבלו הודעה ויוכלו להגיש בקשה לקבלת הנתח שלהם מעוגת הפיצויים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים