בפעם הראשונה: איומי הסייבר – בראש סדר העדיפויות של סוכנויות הביון בארצות הברית

הסוכנויות מעריכות את האיומים הקיברנטיים כמשמעותיים יותר מאלה המגיעים מאיראן, צפון קוריאה או הטרור - כך על פי דו"ח שפרסמו ● עם זאת, בדו"ח צוין ש-"הסיכוי למתקפה קיברנטית גדולה נגד מערכות של תשתיות קריטיות בארצות הברית בשנתיים הבאות הינו קלוש"

סוכנויות הביון האמריקניות הציבו בפעם הראשונה את איומי הסייבר בראש הסכנות מולן ניצבת ארצות הברית – כך על פי ג'יימס קלאפר, הממונה על המודיעין הלאומי במדינה זו. בכך הן מציבות את הסייבר כאיום משמעותי יותר על הביטחון האמריקני יותר מאשר האיומים המגיעים מצפון קוריאה, מאיראן או מפיגועי הטרור

לדברי קלאפר, שאחראי על 16 גופי מודיעין וביון, ביניהם ה-CIA והמטה לביטחון לאומי (ה-NSA), "יותר ויותר מדינות וגופים שאינם מדינות מתמקצעים בתחום הסייבר ולכן, חשיבותו והפיכתו לאיום גלובלי אינן בגדר הגזמה".

הוא אמר את הדברים בעדות שמסר לוועדת המודיעין של בית הנבחרים, כחלק מהדו"ח השנתי שמנפיק משרדו, שבוחן ומתעדף את האיומים העולמיים.

בהודעה שיצאה אתמול (ג') ממשרד ההגנה האמריקני נמסר, כי "איום הסייבר הוא המשמעותי ביותר מולו ניצבת ארצות הברית". הוא החליף את איראן, שסוכנויות הביטחון האמריקניות דירגו אותה בשנה שעברה כאיום הראשון במעלה על ארצות הברית.

עם זאת, על אף שקלאפר ופקידי ממשל אחרים התריעו בשנים האחרונות על איומי הסייבר, בדו"ח האחרון נכתב ש-"הסיכוי למתקפה קיברנטית גדולה נגד מערכות של תשתיות קריטיות בארצות הברית בשנתיים הבאות הינו קלוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים