דו"ח: גידול משמעותי במתקפות מניעת שירות מבוזרות ברבעון הראשון של השנה

מספר מתקפות ה-DDoS ברבעון הראשון של 2013 זינק ב-22% לעומת הרבעון המקביל ב-2012 - כך על פי דו"ח שפרסמה Prolexic, חברה שעוסקת באספקת טכנולוגיות למניעת מתקפות שכאלה ● המתקפות שהתמקדו בשכבת התשתית היוו יותר משליש מכלל המתקפות - עלייה של 3.65% בהשוואה לרבעון הקודם ● רוחב הפס הממוצע בעת מתקפה עמד על 48.25 ג'יגה-ביט לשנייה - גידול של פי שמונה בהשוואה לרבעון האחרון של 2012, אז הוא עמד על 5.9 ג'יגה-ביט לשנייה

מתקפת DDoS. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הנפח, משך הזמן והתדירות של מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS) גדל באופן משמעותי ברבעון הראשון של השנה – כך עולה מדו"ח שפרסמה Prolexic, חברה שעוסקת באספקת טכנולוגיות למניעת מתקפות שכאלה.

על פי הדו"ח, מספר מתקפות ה-DDoS ברבעון הראשון של 2013 עלה ב-1.75% בהשוואה לרבעון האחרון של 2012 וב-21.75% אל מול הרבעון המקביל אשתקד. המתקפות שהתמקדו בשכבת התשתית היוו יותר משליש מכלל המתקפות – עלייה של 3.65% בהשוואה לרבעון הקודם.

רוחב הפס הממוצע בעת מתקפה ברבעון האמור עמד על 48.25 ג'יגה-ביט לשנייה – גידול של פי שמונה בהשוואה לרבעון האחרון של 2012, אז הוא עמד על 5.9 ג'יגה-ביט לשנייה.

כ-25% מהמתקפות נגד לקוחות Prolexic ברבעון הראשון של 2013 היו צנועות ורוחב הפס הממוצע שלהן היה פחות מ-1 ג'יגה-ביט לשנייה. עם זאת, ל-11% מהן היה רוחב פס ממוצע של יותר מ-60 ג'יגה-ביט לשנייה, מה שמעיד, על פי מחברי הדו"ח, שהתוקפים הופכים להיות מאורגנים יותר ומצוידים טוב יותר, על מנת לבצע מתקפות בקנה מידה גדול יותר.

מתקפות עם היקף ונפח גדולים שכאלה מושגות בעזרת רשתות Bot, שפועלות על שרתי אינטרנט שנפרצו במקום על מחשבים אישיים. ברגע שנפרצו, השרתים הללו נשלטים באמצעות סקריפטים. חוליות האקרים שמכונים עז א-דין אל קסאם נקטו בדרך זו בעת שניסו, ולעתים הצליחו, לפגוע במוסדות פיננסיים בארצות הברית.

הדו"ח מעלה שלא רק רוחב הפס של המתקפות גדל, אלא גם כמות המנות לשנייה (PPS). זו עלתה בשלושת החודשים הראשונים של השנה לממוצע של 32.4 מיליון. ב-Plorexic מזהירים שהגידול בנתון זה עלול ליצור בעיות עבור הניתוב וציוד הרישות של ספקי שירותי אינטרנט וספקי תקשורת.

המדינה ממנה יצאו הכי הרבה מתקפות DDoS ברבעון המדווח הייתה סין, עם 40.68% מהן. אחריה ברשימה ארצות הברית, עם 21.88%, גרמניה (10.59%) ואיראן (5.51%), שניצבת במקום הרביעי. זהו הרבעון השני ברציפות בו רוסיה, מה-"חלוצות" היסטורית של מתקפות ה-DDoS, הצליחה שלא להיות מדורגת בין עשר המדינות המובילות בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים