מחקר: הפיתוח האג'ילי נמצא במגמת עלייה

כמות המדווחים על נראות של פרויקטים המפותחים באופן זה גדלה מ-77% במחקר של שנה שעברה ל-84% במחקר הנוכחי ● 90% מהנחקרים השיבו שיישום אג'ייל שיפר את היכולת שלהם לנהל את סדרי העדיפויות המשתנים במהלך הפיתוח ● הסיבות לגידול בפיתוח האג'ילי הן העובדה שיש פחות באגים במהלך הפיתוח ושמשך ההגעה לשוק של המוצר או השירות המפותחים במתכונת זו מתקצר

מחקר שנערך בקרב אלפי מפתחים מעלה שהפיתוח במתכונת אג'ילית נמצא במגמת עלייה. הסיבות לכך הן העובדה שיש פחות באגים במהלך הפיתוח ושמשך ההגעה לשוק של המוצר או השירות המפותחים במתכונת זו מתקצר.

אג'ילי משמעו זריז, גמיש ומסתגל במהירות. פיתוח אג'ילי משמעו פיתוח מבוסס כמה מתודולוגיות, מבוסס על פיתוח איטרטיבי (חוזר, לולאתי) ומצטבר. בפיתוח שכזה עולים דרישות ופתרונות באמצעות שיתופי פעולה וקשרים הדוקים בין צוותי הפיתוח והלקוחות, מתן מענה זריז לדרישות חדשות שעולות במהלך הפיתוח, חלוקת הפיתוח לשלבים קצרי מועד, ויכולת להשתנות במהירות.

המחקר, שנערך בחסות VersionOne זו השנה השביעית, מבוסס על תשובות של 4,048 מפתחים. 90% מהם השיבו שיישום אג'ייל שיפר את היכולת שלהם לנהל את סדרי העדיפויות המשתנים במהלך הפיתוח.

תועלת נוספת בעת ניהול פרויקט פיתוח במתכונת אג'ילית היא גידול בנראות של הפרויקט. כמות המדווחים על נראות שכזו גדלה מ-77% במחקר של שנה שעברה ל-84% במחקר הנוכחי.

כמו כן, המשיבים מסרו שארגונים מגדילים את צוותי הפיתוח העובדים באג'ייל: כמות ארגוני הפיתוח בהם יש יותר מחמישה צוותי אג'ייל צמחה מ-2011 ל-2012 ב-15% וכמות ארגוני הפיתוח בהם יש עד חמישה צוותי פיתוח באג'ייל צמחה באותה התקופה ב-9%. גם המומנטום מצוי בעלייה: מספר המשיבים שענו שהם מתכננים ליישם פיתוח אג'ילי בפרויקטים עתידיים עלה מ-59% ב-2011 ל-83% ב-2012. רוב המפתחים – 72% מהם – משתמשים בשיטת סקראם (Scrum) או גרסאות שלה. מדובר בנתון דומה לזה שנרשם בשנה שעברה. לעומת זאת, כמות המשתמשים בשיטת קאנבאן (Kanban) כמעט הוכפלה ב-2012.

מתעניינים באג'ייל? הירשמו לכנס Agile Israel 2013 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים