אפל: אנחנו שומרים נתונים קוליים של משתמשים במשך שנתיים

החברה הודתה בכך בתגובה לטענות של ארגון שפועל לשמירה על זכויות האזרח לפיהן החברה לא עושה די הצורך על מנת לעדכן את המשתמשים בזכויותיהם לפרטיות ● על פי ידיעה שפורסמה בסוף השבוע, לאחר שישה חודשים מנותק הקשר בין הנתונים למספר האקראי והקבצים, שמשמשים את אפל "לשיפור המוצרים והשירותים", נשמרים במשך עד 18 חודשים נוספים

אפס ממשק משתמש

אפל (Apple) אישרה בסוף השבוע, כי הנתונים הקוליים של המשתמשים בשירותים Siri ו-Dictation נשמרים בשרתי החברה במשך שנתיים. זאת, בתגובה לטענות של ארגון שפועל לשמירה על זכויות האזרח לפיהן החברה לא עושה די הצורך על מנת לעדכן את המשתמשים בזכויותיהם לפרטיות.

במדיניות הפרטיות המתייחסת לשירותים Siri (הסייען הקולי של מערכות iOS) ו-Dictation (שירות המוצע הן במערכות iOS והן במערכות OS X), המוצעים לציבור מאז אוקטובר 2011, לא מסבירה אפל כיצד פועלות טכנולוגיות אלה או למשך כמה זמן היא שומרת את נתוני הלקוחות. בחברות מסוימות, דוגמת יבמ (IBM), אף אסרו על העובדים להשתמש בשירותים אלה במקום העבודה, משום שלא ניתן לדעת לבטח שהנתונים מוגנים.

בידיעה שפורסמה באתר Wired ביום ו' נחשף הסוד: הנתונים נשמרים במשך שנתיים – על פי דוברת אפל, טרודי מולר. נתוני הקול של המשתמשים משודרים לשרתי אפל וכדי לשמור על אנונימיות המשתמשים נוצר מספר אקראי ומוסרים כתובת הדואר האלקטרוני של המשתמשים, מספר הטלפון שלהם והמזהה Apple ID.

לאחר שישה חודשים מנותק הקשר בין הנתונים למספר האקראי והקבצים, שמשמשים את אפל "לשיפור המוצרים והשירותים", נשמרים במשך עד 18 חודשים נוספים. עוד מבטיחים באפל, על פי הידיעה, כי "ברגע שמבטלים את Siri נמחק מיד המספר האקראי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים