נוקיה מתאוששת? המכירות של Lumia גדלו ב-27% וההפסד הנקי למנייה צנח ב-72%

החברה מכרה ברבעון הראשון של השנה 5.6 מיליון יחידות ממכשיר הדגל שלה לעומת 4.4 מיליון ברבעון האחרון של 2012, שבמהלכו חלה תקופת החגים ● אלא שבינתיים, המכירות של המוצרים האחרים של נוקיה, ובכלל זה טלפונים "רגילים", פחתו והגיעו לפחות משישה מיליארד יורו ● ההפסד הנקי של החברה למנייה צנח ברבעון ל-0.07 יורו

האם נוקיה (Nokia) מתאוששת מהמשבר הקשה שפוקד אותה? ייתכן שמוקדם עדיין לקבוע בוודאות, אבל סימנים לכך כבר יש. על פי נתונים שפרסמה החברה בסוף השבוע, ההפסד הנקי שלה למנייה רשם ברבעון הראשון של השנה צניחה של 72% והמכירות של Lumia, מוצר הדגל שלה, זינקו ב-27%.

הדו"חות של החברה הפינית מראים, כי היא מכרה ברבעון 5.6 מיליון יחידות מ-Lumia לעומת 4.4 מיליון ברבעון האחרון של 2012. מדובר בנתון טוב, בפרט לאור העובדה שברבעון האחרון בכל שנה חלה תקופת החגים, בה המכירות עולות. על פי ההערכות, מדובר בתנופת מכירות שעשויה להוביל לכך שנוקיה תמכור ברבעון האחרון של השנה 10 מיליון יחידות מהטלפון החכם שלה.

אלא שבינתיים, המכירות של המוצרים האחרים של נוקיה, ובכלל זה טלפונים "רגילים", פוחתות. הדבר בא לידי ביטוי בירידה במכירות הכלליות שלה –  ל-5.85 מיליארד יורו ברבעון הראשון של 2013 לעומת 7.35 מיליארד ברבעון הראשון של 2012.

עוד עולה מהתוצאות, כי ההפסד הנקי של נוקיה למנייה על פי IFRS (חישוב הדומה ל-GAAP האמריקני) ירד ברבעון ל-0.07 יורו בהשוואה ל-0.25 יורו. שלא על פי חישוב זה רשמה החברה צניחה של 75% בהפסד הנקי למנייה. זה עמד על 0.02 יורו אל מול 0.08 יורו.

נוקיה רשמה במהלך הרבעון ריסון חריף בהוצאות, שהביא לירידה דרסטית בהפסד התפעולי. זה צנח ברבעון, על פי IFRS, ב-88.79% ל-150 מיליון יורו לעומת 1.338 מיליארד. שלא על פי IFRS עברה החברה מהפסד תפעולי של 258 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2012 לרווח תפעולי של 181 מיליון ברבעון המדווח.

סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "הצלחנו להשיג רווח תפעולי Non-IFRS בסביבה עסקית מאוד תחרותית, זה הרבעון השלישי ברציפות. אנחנו ממשיגים ליישם את האסטרטגיה העסקית שלנו ולפקח היטב על רמת ההוצאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים