חמש קבוצות מועמדות להשתתף במכרז להקמת מרכז תיקשוב לאגף המודיעין בהיקף מאות מיליוני שקלים

בין הגופים הכלולים בקבוצות הללו נמצאות חברות בינלאומיות וישראליות, בהן HP, דל, סיסקו, יבמ, התעשייה האווירית, תים ואלקטרה ● הפרויקט קרוי "חמש תשיעיות" - שם המרמז למושגי אמינות ושרידות גבוהים בעולם ה-DRP - והוא אחד משמונה הפרויקטים של מעבר יחידות מרכזיות בצה"ל לנגב ● לדברי בכיר בתעשייה שמעורה בפרטי המכרז, "מדובר במגה-פרויקט ושחקני דטה סנטר גדולים יהוו את החלק המרכזי בו; זה מגרש המשחקים של הגדולים"

משרד הביטחון אישר לחמש מתמודדות להשתתף במכרז לפרויקט ענק במסגרתו יוקם מרכז תיקשוב גדול בנגב לטובת אגף המודיעין בצה"ל. היקף הפרויקט הכולל, לרבות הבינוי, עומד על שני מיליארד שקלים. היקף פרויקט ה-IT, שצפוי להסתיים במחצית השנייה של העשור, עומד על מאות מיליוני שקלים.

חמש הקבוצות שיתמודדו במכרז הן: חטיבת ES (לשעבר EDS) ב-HP ישראל, יחד עם אלקטרה; קבוצת "לב הנגב", בה משתפים פעולה יהודה זיספאל ולוקהיד מרטין (Lockheed Martin), עם אורתם סהר; קבוצת "יהב", שמורכבת מ-דל (Dell) ישראל, נס ישראל ושפיר; תים מקבוצת מלם-תים, יחד עם סיסקו (Cisco) ישראל, EMC ישראל ואל-הר הנדסה; וקבוצת י.ת.ד, בה משתפות פעולה יבמ (IBM) ישראל, התעשייה האווירית וסולל בונה.

ועדת המכרזים במשרד הביטחון בחנה היבטים שונים – משפטיים, פיננסיים ותפעוליים-מיחשוביים – בכל אחת מהקבוצות, בטרם אישרה את ההתמודדות שלהן.

שם הפרויקט להקמת המתקן הביטחוני-טכנולוגי בדרום הארץ הוא "חמש תשיעיות", המרמז ל-99.999% – מושגי אמינות ושרידות גבוהים בעולם ה-DRP. מדובר באחד משמונה הפרויקטים של מעבר יחידות בצה"ל לנגב, כאשר פרויקט נוסף במסגרת זו הוא עיר הבה"דים שצפויה לקום. עלות המעבר כולו עומדת, על פי החלטת ממשלה מאפריל 2011, על 19 מיליארד שקלים, ובפועל היא צפויה לעמוד על כ-25 מיליארד שקלים.

פרטי המכרז של פרויקט "חמש תשיעיות" יפורסמו ברבעון השלישי של השנה. במסגרת הפרויקט יועברו כמה ממערכי התיקשוב, חוות השרתים והמערכות האלקטרוניות הרגישות של צה"ל, שנמצאות כיום בבסיסים במרכז.

גורם המעורה במכרז אמר לאנשים ומחשבים, כי "ייחודו של הפרויקט הוא בהשתתפות במכרז של חברות בינלאומיות שלא השתתפו בעבר במכרזים עתירי שירותים כאלה, דוגמת דל. לחברות הללו יש יכולות וניסיון בפרויקטים דומים מול גופים ביטחוניים וממשלתיים בארצות הברית ובמקומות נוספים בעולם".

גורם בכיר אחר בתעשייה, המעורה אף הוא בפרטי המכרז, אמר לאנשים ומחשבים, כי "המעבר לנגב יקבע את הכיוון של ה-IT בישראל. הוא ישנה לחלוטין את המגמות של שוק המיחשוב בארץ. מדובר במגה-פרויקט, המרכז שירותים רבים סביב הדטה סנטר, ושחקני דטה סנטר גדולים יהוו את החלק המרכזי בו. זה מגרש המשחקים של הגדולים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים