תוכן שיווקי

לקראת אירוע | אנטולי קושניר, מנהל טכנולוגיה ראשי בחברת Comm-IT: "ה-IT Orchestration הוא צורך חזק שעולה מתוך דרישות אמיתיות"

21/04/2013 16:41

ה-IT Orchestration הוא צורך חזק שעולה מתוך דרישות אמיתיות בגופי IT ובארגונים – כך אמר אנטולי קושניר, מנהל טכנולוגיה ראשי בחברת Comm-IT. קושניר התבטא לקראת כנס IT Orchestration שתערוך חברת Comm-IT בהפקת אנשים ומחשבים בתל אביב ב-25.4. נביא כאן את עיקרי דבריו בראיון.

מדוע יש צורך ב-IT Orchestration?
"נדרשות מערכות לניהול רב-תחומי של תשתיות IT. היום אפשר לקבוע שרוב הארגונים נמצאים בשלב זה או אחר של שדרוג הדטה סנטר של הדור הבא (NGDC). אתרי ה-NGDC כוללים תשתיות נרחבות מאוד, המותאמות לווירטואליזציה ומוכנות לענן פרטי. לכן בדטה סנטר של היום יש מכל טוב – משאבי ניהול שרתים ומחשבי קליינט, פתרונות אחסון, תקשורת, אבטחת מידע ותחומים נוספים. הגבולות בין מרכיבי ה-IT השונים אינם חדים עוד. ככל שמשאבי ה-IT הופכים למורכבים יותר, מחריף הקושי לשלוט בתשתיות רב-תחומיות. לניהול ענן מחשוב פרטי שעונה על כל הדרישות צריך IT Orchestration, מערך כלים שמסתכלים על התשתיות בכל הרבדים ויודעים לנהל אותם באופן יעיל".

אז מדובר בשלב חדש באבולוציה של ה-IT?
"בהחלט, מדובר בצורך חזק שעולה מתוך דרישות אמיתיות של גופי IT וארגונים בכלל. משאבי מחשוב מפוזרים בענן הציבורי והן בענן הפרטי, שרתים נכנסים לתוך תקשורת, תקשורת נכנסת לתוך שרתים, האחסון לא מחובר עד הסוף לרשתות, וכן הלאה. לכן IT Orchestration אינו מותרות. מעבר לכך, מתפתח דור חדש של ציוד תקשורת ומחשוב – דור ה-SDN – Software Defined Networks, רשתות וירטואליות ש'חיות' מעל הרשתות הפיזיות ומונחות ע"י צרכים וטופולוגיות של האפליקציה. רשתות אלו מתפתחות בענן הציבורי בכדי לספק גמישות בתצורות, ללא קשר לתצורה הפיזית של ספק זה או אחר. נראה כי במוקדם או במאוחר הן יגיעו גם לרשתות ה-Enterprise. התפתחות זו מתרחשת בקהילות הפתוחות שמפתחות בימים אלו את OpenFlow ו-OpenStack – כלים עוצמתיים פתוחים בשכבות של תקשורת ומחשוב של תחום מחשוב הענן".

מהן התועלות העסקיות והטכנולוגיות מיישום IT Orchestration?
"תהליך ה-IT Orchestration מאפשר לייעל ולהסדיר תהליכי IT ומשאבי אנוש, לצמצם את משאבי האנוש הנדרשים לביצוע משימות IT ולקצר תהליכים של הקמת מערכות. הוא מאפשר ניהול-על של מערכות ה-IT ברמת הפשטה גבוהה יותר והפקת פירות עסקיים טובים ומהירים יותר".

מה מאפיין את גישתה של Comm-IT לתחום ה-IT Orchestration?
"יכולת לתת פתרונות אמיתיים ל-IT Orchestration ולא רק דברים שנראים טוב. דבר חדש דוגמת ה-IT Orchestration מהווה אתגר ואנו אומרים זאת ללקוח. כש-IT Orchestration נכנס לתמונה, נוצר מתח בין מחלקות IT שונות. יש לנהל השלב המאתגר הזה, כדי שארגונים יטמיעו את הפתרון באופן מיטבי. אנחנו מבינים גם את ההיבטים הארגוניים והאנושיים של תהליך המעבר ויכולים לסייע לנהלו בהצלחה. Comm-IT מבינה שבכדי להשיג את יתרונות ה-IT Orchestration ולהתגבר על האתגרים, יש לתת תשומת לב מיוחדת להטמעה ולקליטה של ה-IT Orchestration.

שנית, אנחנו בוחרים עבור הלקוח את מיטב הפתרונות הרלבנטיים ולא "נעולים" על פתרונות של יצרן ספציפי. אנחנו יודעים להגדיר ולבצע תפירה של הפתרונות השונים אל מול משאבי המחשוב העומדים לרשות הארגון.

בנוסף לכך, אנחנו יודעים לתת מענה להיבטים של קוד פתוח במערכות IT Orchestration ומאידך לעבוד עם יצרנים גדולים כגון CA, HP ומיקרוסופט. אנחנו לומדים מחד את הצרכים של השוק ומאידך את  מיטב הפתרונות הקיימים בשוק, מבינים שאנו עדיין נמצאים בשלב האתגר, אך יודעים להתגבר על שלב זה".

אירועים קרובים