אלן אטקינסון, קומפלנט: "יותר ויותר מידע עובר לאיחסון בכונני SSD"

"מדובר במגמה שתימשך זמן רב", אמר אטקינסון, סגן נשיא בדל ומנכ"ל קו מוצרי האיחסון קומפלנט בחברה ● הוא ציין מספר מגמות שקרו ב-2012 בעולם האיחסון, בהן שילוב מוצרי זיכרון פלאש בפתרונות האיחסון והתקרבות הולכת וגדלה בין השרתים לאיחסון ● אטקינסון חזה שהמגמות הללו יימשכו השנה, לצד הגדרת החשיבות של נושא התוכנה באיחסון ● הוא סיפר שהגיע לישראל כדי לבקר במרכז המו"פ של החברה ולבחון השקעות בארץ

"2012 הייתה שנה בה הדבר הגדול ביותר היה שילוב של מוצרי זיכרון פלאש (Flash) בפתרונות האיחסון. מדובר במעבר של יותר ויותר מידע לאיחסון בכונני SSD, והמגמה הזו תימשך עוד זמן מה", כך אמר אלן אטקינסון, סגן נשיא בדל (Dell) ומנכ"ל קו מוצרי האיחסון קומפלנט (Compellent) בחברה, שעושה בימים אלה בישראל. "עם זאת", לדבריו, "היו מגמות נוספות שאחת החשובות בהן היא התקרבות הולכת וגדלה בין השרתים לאיחסון. אנחנו רואים הרבה מאוד פתרונות בשכבות הנמוכות – שרתים עם הכוננים הקשיחים הכי זולים שאפשר לרכוש, עם שכבת תוכנה שברוב הזמן מבוססת על קוד פתוח ומספקת את פתרון האיחסון. מגמה נוספת היא מיחשוב הענן, אולם במקרה זה לא מדובר באיחסון טהור".

בראיון שנתן לאנשים ומחשבים חזה אטקינסון שהמגמות הללו יימשכו ב-2013, לצד הגדרת החשיבות של נושא התוכנה באיחסון. הוא טען שאחד הביטויים למגמה זו הוא הפתרון של דל עצמה, ש-"מאפשר להציב את המידע החשוב ביותר במהירות רבה". מגמה נוספת שלדבריו תבלוט השנה היא "המעבר לעולם בו אף אחד לא מוחק כלום. כל המידע שאוספים נשאר במקום שמאחסנים אותו. זהו שינוי חשוב, שבהחלט לא היה נכון עד לפני שנתיים".

אחת הסיבות לשינוי הזה ולכך שהרבה מאוד אנשים לא חושבים יותר על עלויות האיחסון היא המחירים של האיחסון לפי טרה-בייט, ציין אטקינסון. רוב האנשים משתמשים במערכת דואר מבוססת ענן שאף פעם לא מתמלאת, ורוב האנשים משתמשים במערכות מידע שלא מכריחות אותך להשתמש ולמחוק. תחשוב על היישומים שאתה משתמש בהם: נפח האיחסון הוא לא נושא יותר, כבר לא מדברים עליו. תסתכל ברחוב כולם משתמשים בטלפונים עם יישומים ולאף אחד מהם אין מושג איך המידע שלהם מתנהל, ולמעשה אף אחד גם לא ממש אכפת", טען.

אטקינסון סיפר, כי הגיע לישראל בעיקר כדי לבדוק את מצב מרכז הפיתוח המקומי של החברה. "מדובר באחד ממרכזי הפיתוח הגדולים ביותר שלנו ואני כאן כדי לפגוש את הקבוצה שאנחנו משקיעים בה רבות", אמר. "המרכז הזה טוב לישראל וטוב לדל, ואנחנו מעסיקים כאן יותר ויותר אנשים. למעשה, בשלוש השנים האחרונות הכפלנו את גודל הצוות שלנו בישראל. סיבה נוספת שבגללה אני כאן היא קבוצת הון-הסיכון של דל. אנחנו מחפשים לבצע השקעות בישראל ונפגשנו לצורך כך עם מספר חברות".

הציפיות שלו לעתיד כבר לא כוללות איחסון באמצעות טייפים, אולם הוא אמר ש-"זה לא ייעלם כל כך מהר, השימוש בטייפים ימשיך בשנים הקרובות להצטמצם, אבל לא להיעלם לגמרי. גם על המיינפריים אמרו שהוא ייעלם והוא עדיין איתנו, חי ונושם". הוא ציין ש-"היתרון הגדול של הטייפ הוא שאפשר לקחת ולשלוח את הקסטה עם שליח. מעבר לכך, אני לא מבין מדוע ממשיכים להשתמש בו". לדבריו, ייקח לפחות עוד עשר שנים עד שהאיחסון באמצעות טייפים ייכחד. "במרחק של 25 שנה מהיום זה לא יהיה קיים יותר ואף אחד כבר לא יזכיר את זה", העריך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים