דיווחים: אפל מחפשת מחליף לטים קוק

מקורות שונים בוול סטריט, המקורבים להנהלת אפל, טענו בפני פורבס שאכן נרקם צעד כזה - אף על פי שאין ראיות לכך שמועצת המנהלים של חברת הטכנולוגיה מחפשת מחליף באופן רשמי

האם אפל (Apple) מחפשת לעצמה בסתר מנכ"ל חדש, שיחליף את טים קוק? מקורות שונים בוול סטריט, המקורבים להנהלת אפל, טענו בפני פורבס (Forbes) שאכן נרקם צעד כזה – אף על פי שאין ראיות לכך שמועצת המנהלים של חברת הטכנולוגיה מחפשת מחליף באופן רשמי.

אולם גם אם הדברים לא נעשים במוצהר, החברה צריכה לאתר מחליף לקוק – כך טוענים כמה מן המשקיעים בחברה, שאחזקותיהם נחתכו בחדות בחודשים האחרונים. הם השמיעו את טענותיהם מאחורי הקלעים, ואמרו כי אפל צריכה לסלק את קוק, שתחת ניהולו איבדה מניית אפל כמחצית מערכה מאז אוקטובר 2011, כשנכנס לתפקידו. לדעתו של אחד מהם לפחות, יש אכן פעולות שנעשות כדי לחפש מישהו בעל כישורים מתאימים שיחליף את קוק וישנה את התמונה, שמא "תלך אפל בעקבות HP".

דאגתם של המשקיעים בחברה גוברת אף יותר, מאחר שאין כל אות לכך שהדימום ייפסק בקרוב. ממחיר של 702 דולרים למניה בספטמבר 2012, צללה המניה של אפל ל-390 דולרים, ערכה לפני שלושה ימים. בנוסף, ידיעות רבות – הן של אנליסטים והן של גורמים בשרשרת האספקה של אפל – מספקות רמזים על ירידות חדות במכירות החברה ועל צמצום בהיקפי הייצור שלה.

למרות זאת, מרבית האנליסטים בבתי ההשקעות הגדולים בוול סטריט עדיין מביעים עמדה חיובית בקשר לאפל, אף על פי שבחצי השנה האחרונה נמחקו 290 מיליארד דולרים מערכה של החברה, והיא כבר אינה החברה הציבורית בעלת הערך הגבוה בעולם, כפי שהייתה עד לאחרונה.

מאז מותו של סטיב ג'ובס, נראה שמועם זוהרה של אפל וגלגלי המכירות והרווחים הורידו הילוך. יצוין, כי אפל אינה יכולה כעת לפרסם הצהרות, שכן מחר (ג') היא צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים