תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ניידות, שיתופיות, מחשוב ענן: ה-ERP הולך קדימה – חלק ב'

לקראת אירוע השקת NAV2013 ו-AX2012 בישראל, ה-5 במאי, מלון הרודס תל אביב

22/04/2013 15:03
פרודוור

מאת איציק ג'יני, מנכ"ל פרודוור ישראל, המתמחה ביישום פתרונות ERP לניהול עסקי

בחלק א' של מאמר זה סקרתי שתי מגמות משמעותיות בעולם המתפתח של ה-ERP: ניידות ושיתופיות. לצד אלו, יש לזכור כי מערכות ה-ERP נוגעות בכל התחומים התפעוליים של פעילות הארגון: ניהול פיננסי, ניהול שרשרת אספקה, ניהול הייצור, ניהול כוח האדם, ניהול פרוייקטים, שירות לקוחות, הפורטל הארגוני ועוד. בעידן ה-ERP הנוכחי, תהליכים עסקיים רבים כמו ניהול הוצאות, ניהול לקוחות וגיוס עובדים עוברים שינויים דרמטיים. תהליכים אלו, שלוו בניירת רבה, מוסבים לתהליכי WorkFlow אוטומטיים מהירים ויעילים. המנהלים כיום מצפים מהמערכת לכלים תומכים בקבלת החלטות עתידיות ולא רק דוחות עבר.

בחלק זה של המאמר אדון בשתי מגמות נוספות המתרחשות כיום בעולם ה-ERP: מידע על פי דרישה והתממשקות.

מידע אנליטי לפי דרישה (On Demand): בסביבה העסקית עתירת הקישוריות של ימינו, העובדים זקוקים לא רק לזרימת מידע בזמן אמת, אלא גם לניתוח אנליטי מובנה ומיידי של המידע. במציאות כזו, כאשר הסביבה העסקית משתנה במהירות, משתמשים מצפים לשלוף ולערוך דוחות בקלות ובמהירות – דבר שיכול לסייע בקבלת החלטות מושכלות ובזמן אמת. מדובר ביתרון תחרותי חשוב שרוב הארגונים פשוט אינם מנצלים: ארגונים רבים מחזיקים בנתונים פנימיים יקרי ערך המפוזרים במערכות הארגון השונות, כאשר חוסר הסדר וריבוי הערוצים לא מאפשר ניצול יעיל של הידע הנאגר במערכות הארגון. כיום, מערכות ה-ERP מאפשרות לשלוף ולנתח נתונים בזמן אמת, לצפות תחזיות שינויים ומגמות עתידיות בשוק. טכנולוגיית ה-ERP של הדור החדש תקבל בעתיד הקרוב דחיפה מפיתוחים חדשים בתחום ניתוח הנתונים ופתרונות הבינה העסקית. פיתוחים אלו יעניקו  לארגונים  את היכולת לקבל מידע עדכני על בסיס נתונים בזמן אמת והמלצות לפעולה בהתאם.

קלות פיתוח והתממשקות: טכנולוגיית הענן מקרבת בין מידע ומשאבים, ומאפשרת קישוריות פשוטה וקלה יותר למגוון רחב של  יישומים חדשים. הקלות בה משאבים יכולים להתווסף דורשת גישה חדשה לאינטגרציה שיכולה לקשר במהירות בין לקוחות ושותפים ולהוסיף יכולות חדשות למערכת בלי להפסיק לפעול אפילו לרגע. זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר ביכולות של מערכות ה-ERP – דרישה לרמה חסרת תקדים של סטנדרטיזציה ואוטומציה של הממשקים. התאמות מתמשכות תלויות בשילוב מתוחכם של פלטפורמות סטנדרטיות יחד עם שירותים מתמחים, ומבחינת המפתחים, קל וחסכוני יותר לכתוב עבור פלטפורמה אחידה. שוק התוספים (Add-ons) שיכול להתחבר בקלות למערכת תפעולית משותפת, פותח שפע עצום של אופציות ויישומים חדשים. מערכת ה-ERP מפסיקה, למעשה, להיות מערך יישומים פרטניים כפי שהכרנו עד היום  ובמקום זאת הופכת לפלטפורמה משותפת בה ארגונים מרכיבים את היכולות הוורטיקאליות הייחודיות, העונות למגוון צרכים מעבר לגבולות ה-ERP הסטנדרטיות.

לסיכום שני חלקי המאמר, עם כל כך הרבה פונקציות חדשות בליבת ה-ERP כעת זה הזמן הנכון עבור ארגונים לחקור ולבדוק כיצד התפתחויות האלו יכולות לייעל את כל התהליכים הארגוניים כגון: ניהול פיננסי, משאבי אנוש, שרשרת אספקה, תהליכי הייצור, ניהול מחסן, מכירות ועוד. במסגרת זו כל ארגון חייב לשקול לאמץ טכנולוגיות חדשות: מחשוב ענן, ניידות, בינה עסקית  ויכולות ניתוח, וזאת על מנת ליצור יתרון על פני המתחרים ולהוביל את הארגון צעד אחד קדימה בשוק התחרותי של היום.

ב-5/5, 9:00, מקיימת פרודוור ישראל כנס במלון הרודס תל אביב, הנוגע בפיתוחים משמעותיים ביותר בעולם ה-ERP, ובו בין השאר, יושקו מוצרי NAV2013 ו-AX2012 בישראל. אתם מוזמנים לבוא וללמוד עוד על העולם המרתק הזה. נשמח לראותכם. להרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים