מדענים פיתחו סוללה שמטעינה את הטלפון החכם בתוך פחות משנייה

סוללות שפיתחו חוקרים מאוניברסיטת אילינוי הן הזעירות ביותר שיוצרו אי פעם ולמרות זאת, הן חזקות פי 1,000 מסוללות הליתיום הקיימות ● גודלן של הסוללות הוא כמה מילימטרים, אולם תכולת האנרגיה בתוכן יכולה לטעון את הטלפון החכם במהירות שיא, להניע מכונית שהסוללה שלה נגמרה ולסייע בזינוק בביצועים של מכשור רפואי ● לדברי החוקרים, הסוללות החדשות שוברות את הפרדיגמות הישנות של מקורות האנרגיה ומאפשרות לעשות דברים חדשים"

הסמארטפונים הולכים ונעשים יותר ויותר מתוחכמים, אולם הסוללות שלהם דורכות במקום. למעשה, הסוללות של המכשירים החדישים בשוק הן כמעט אותן סוללות ארכאיות, שקיימות כבר שנים רבות. המצאה חדשה שפותחה באוניברסיטת אילינוי עתידה לשנות את המצב.

המדענים פיתחו את הסוללות הזעירות ביותר שיוצרו אי פעם ולמרות זאת, הן חזקות פי 1,000 מסוללות הליתיום הקיימות. בכך סוללים המדענים את הדרך לסמארטפונים שנטענים בתוך פחות משנייה. גודלן של הסוללות הוא כמה מילימטרים, אולם תכולת האנרגיה בתוכן יכולה לטעון את הטלפון החכם במהירות שיא ולהניע מכונית שהסוללה שלה נגמרה. הפיתוח החדש אמור לסייע בנוסף לזינוק בביצועיהם של מכשור רפואי, מכשירי לייזר ועוד. החוקרים עובדים כעת על שילוב הסוללות שפיתחו עם רכיבים אלקטרוניים נוספים ובודקים את היתכנות הייצור בעלויות נמוכות.

לסוללות יש בדרך כלל שני רכיבי מפתח: אנודה (מינוס) וקתודה (פלוס). ההמצאה קשורה לבניית קתודה חדשנית שנטענת במהירות, והיא פותחה על ידי הפרופסור למדעי החומרים וההנדסה פול בראון וקבוצת המחקר שלו. אלה פיתחו בנוסף אנודה תואמת ושיטה חדשה לשילוב שני הרכיבים לכדי יחידה אחת מושלמת בעלת ביצועי על.

"כעת אנחנו יכולים לחשוב מחוץ לקופסה", אמר ג'יימס פיקול, חבר בקבוצת המחקר. "זוהי טכנולוגיה מאפשרת חדשה לגמרי. לא מדובר בשיפור מתקדם של הטכנולוגיות הקודמות. ההמצאה החדשה שוברת את הפרדיגמות הישנות, הקודמות, של מקורות האנרגיה ומאפשרת לנו לעשות דברים חדשים, שונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. bla

    כתבה לא מדויקת (המון מידע חסר\מטעה)... WTF

אירועים קרובים