גרטנר: עד 2016, יותר ממחצית שוק ה-CRM יהיה בתצורת תוכנה כשירות

מדובר בעלייה תלולה לעומת המצב כיום, בו עומד הנתח של התוכנה כשירות בשוק ה-CRM על 39% ● העלייה של ה-CRM במתכונת תוכנה כשירות תהיה בשנים הקרובות גדולה כמעט פי שניים לעומת זו של השוק בכללותו ● גרטנר צופה ש-Salesforce.com תמשיך להיות המובילה בשוק, הן מבחינת נתח והן מבחינת היקף הכנסות

שוק ה-CRM משנה את פניו והולך יותר ויותר לעבודה במתכונת תוכנה כשירות (SaaS). מהמצב כיום, בו חלקו של ה-CRM במתכונת זו מכלל שוק ה-CRM עומד על 39%, הרי שעד 2016 יהיה יותר ממחציתו במתכונת זו – כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner). חברת המחקר חוזה במחקרה שבעוד שכלל שוק ה-CRM, הכולל SaaS ותוכנה ברישוי בארגון עצמו, צפוי לצמוח עד 2016 בקצב גידול שנתי של 9.7%, ה-CRM בתצורת SaaS יגדל עד אז לכמעט 18%.

על פי גרטנר, כמות יישומי ה-CRM הניידים שיהיו זמינים להורדה בחנויות היישומים תעלה מ-200 ב-2012 ליותר מ-1,200 ב-2014. הצפי של החברה הוא שגם השנה, Salesforce.com תישאר הספק הגדול ביותר בהיקף הכנסותיו מהתחום. זו עקפה אשתקד את סאפ (SAP), עם הכנסות בשוק ה-CRM של 2.5 מיליארד דולרים – נתון המשקף גידול של 26% לעומת 2011. הכנסותיה של ענקית היישומים הגרמנית מ-CRM עמדו אשתקד על 2.3 מיליארד דולרים – עלייה של 0.1% בלבד. מבחינת נתח שוק, Salesforce.com ראשונה עם 32.5%, שנייה לה מיקרוסופט (Microsoft) עם 32.1% ושלישית אורקל (Oracle), שאוחזת בנתח של 24.9%. סאפ הגיעה רק למקום הרביעי, עם נתח של 8.7%.

"ה-CRM ממשיך להיות במקום גבוה בסדר יומו של המנמ"ר", אמר אד תומפסון, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר. "בסקר שערכנו השנה בקרב 2,053 מנמ"רים, התחום דורג הרביעי בסדר חשיבותו עבורם ועבור המנכ"לים".

לדברי עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת של סרוויס ווייז, "ה-CRM הוא מהתחומים הדומיננטיים והצומחים במערכות המידע של הארגונים בישראל ובעולם בכלל. אנחנו מזהים כבר כמה שנים מגמה של צמיחה מואצת בהטמעת מערכות Salesforce בארגונים ישראליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים