מרקו קומאסטרי, CA: "ההשקעה בחינוך הטכנולוגי שדרגה את התל"ג של ישראל – ואירופה צריכה ללמוד מכך"

"ישראל שדרגה את עצמה באמצעות השקעה בחינוך הטכנולוגי והקלה על האפשרות למימון פתיחת סטארט-אפים", אמר קומאסטרי, נשיא CA לאזור EMEA ● לדבריו, "אירופה חייבת ללמוד מישראל, אחרת היא תאבד את כל ההישגים הכלכליים והחברתיים שלה, ולא תוכל להתמודד מול צבא המהנדסים הסיניים" ● הוא הוסיף ש-"החדשנות היא הדרך לחזור לצמיחה והתוכנה היא הדלק המניע את החדשנות"

"ההשקעה של ישראל בחינוך הטכנולוגי וההקלה על האפשרות למימון פתיחת חברות סטארט-אפ אפשרו לישראל לשדרג את התל"ג שלה ולהיות איתנה כלכלית, למרות מיקומה ולמרות האיומים הנמשכים עליה. אירופה צריכה ללמוד מכך", אמר אתמול (ב') מרקו קומאסטרי, נשיא CA לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). קומאסטרי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שהתקיימה במסגרת כנס CA World 2013, שנערך בימים אלה בלאס וגאס.

הוא הסביר, בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי המפתחות להצלחת ישראל הם ההשקעה ב-STEM (ר"ת מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) ותרבות המימון הקיימת בארץ, שמעודדת חדשנות. "עבדתי בישראל בכמה הזדמנויות. מצאתי את היכולת של השוק הישראלי לדחוף את החדשנות לרמה הבאה מאוד מרתקות. לכן, ישראל מצליחה כלכלית ויציבה יחסית", אמר. קומאסטרי ציין ש-"למרות המצב הביטחוני, ישראל נמצאת בקבוצת המדינות החדשניות בעולם. אפשר לייצא את הרעיון הזה לשימוש גם במקומות אחרים, ברמה האסטרטגית".

"אירופה חייבת ללמוד מישראל ולהשקיע בחינוך טכנולוגי, אחרת היא תאבד את כל ההישגים הכלכליים והחברתיים שלה. סין מוציאה ארבעה מיליון מהנדסים בכל שנה ובסופו של דבר, הכמות מביאה איכות", ציין קומאסטרי. לדבריו, "חדשנות היא המפתח לשיקום הכלכלי של אירופה. אם היא לא תשקיע בחינוך טכנולוגי ומדעי, היא לא תוכל להתמודד מול צבא המהנדסים הסיניים".

CA מעסיקה באזור EMEA כ-2,600 עובדים. קומאסטרי ציין שתי מדינות באזור זה שהחברה הקימה בהן מרכזי מחקר ופיתוח: ישראל וצ'כיה. בנוסף, הוא ציין את איחוד האמירויות הערביות ואת סעודיה, שהממשלות שלהן החליטו לבצע השקעות משמעותיות בטכנולוגיה, ואת ניגריה – המדינה המיושבת ביותר באפריקה, שלדבריו, יש סיכויים טובים שתחווה צמיחה בקרוב.

קומאסטרי סיכם באומרו, כי "החדשנות היא הדרך לחזור לצמיחה והתוכנה היא הדלק המניע את החדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים