מחקר: עלייה מסחררת בכמות מתקפות סייבר שמקורן בסין

מדינת הענק ממשיכה "לככב" ברשימת המדינות מהן בוצעה הכמות הרבה ביותר של מתקפות קיברנטיות עם 41% ברבעון האחרון של 2012 - ומותירה הרחק מאחור את ארצות הברית, עם "רק" 10% - כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו ● מדובר בגידול של כ-25% לעומת הרבעון שלפני כן, ששליש מהמתקפות בו אירעו מסין ● על פי הנתונים, מספר המתקפות המבוזרות למניעת שירות זינק ב-2012 ביותר מ-200%

נתונים חדשים מאוששים את מעמדה המרכזי של סין כמדינה ממנה מבוצע המספר הרב ביותר של מתקפות קיברנטיות. מדינת הענק "זכתה" בתואר המפוקפק גם ברבעון האחרון של 2012, לאחר ש-41% מהמתקפות באותו רבעון בוצעו מתחומה. מעמדה של סין ב-"שוק המתפתח" הולך וגדל, לאחר שברבעון השלישי של השנה בוצעו מתחומה "רק" שליש מהמתקפות. הסינים מותירים מאחור את ארצות הברית, שמספר המתקפות שבוצעו ממנה רשם ירידה רבעונית מ-13% ל-10%, בהתאמה.

על פי נתונים שפרסמה חברת אקאמאי (Akamai Technologies), טורקיה החליפה את רוסיה במקום השלישי ברשימה, עם 4.7% מכלל המתקפות לעומת 4.3% לרוסים. טייוואן הגיעה למקום החמישי, לאחר ש-3.7% מהמתקפות בוצעו מתחומה. אחריהן בדירוג מצויות ברזיל (3.3%), רומניה (2.8%), הודו (2.3%), איטליה (1.6%) והונגריה (1.4%). בסך הכול אחראיות 10 המדינות הראשונות בדירוג ל-75% מכלל המתקפות, כאשר סין וארצות הברית לבדן אחראיות ליותר ממחציתן.

הנתונים הללו באים לאחר תחקיר שפורסם לפני כחודשיים בניו-יורק טיימס (New York Times), שהעלה ש-"אחוז מדהים" מהמתקפות הקיברנטיות שאירעו באחרונה בוצעו מבניין משרדים בן 12 קומות בשנגחאי, שקשור לצבא השחרור העממי של סין.

עוד עולה מהנתונים שפורסמו כעת שכמות המתקפות למניעת שירות מבוזרות זינקה ב-2012 ביותר מ-200% לעומת השנה שקדמה לה. 35% מהמתקפות כוונו לחברות עסקיות ו-22% – לעבר חברות מדיה ובידור.

ארגוני אנטרפרייז, כולל ארגונים שמספקים שירותים פיננסיים, היוו 20% מכלל הארגונים שהותקפו, ההיי-טק ספג 14% מהמתקפות ו-9% מהן כוונו לעבר ארגונים ציבוריים וממשלתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים