סמסונג חוקרת כיצד ניתן לתפעל טלפונים חכמים באמצעות מחשבות

לפני כמה שנים, המחשבה שניתן יהיה לתפעל טלפונים סלולריים באמצעות מגע או קול הייתה כמעט דמיונית, אולם כיום מדברים כבר על השלב הבא: תפעול המכשירים בעזרת המחשבה ● מחקר שעורכים בימים אלה חוקרים מסמסונג ומאוניברסיטת טקסס עם אנשים בעלי מוגבלויות, שמתבסס על אותות חשמליים שמגיעים מהמוח, מהווה צעד בכיוון ● החוקרים כבר מצאו שהנבדקים ביצעו פעולת מיחשוב טיפוסית, כמו הפעלת יישום או כיבוי המכשיר, מדי חמש שניות, עם דיוק של בין 80% ל-95%

יום אחד נוכל לבדוק אי-מיילים או להתקשר לחבר מבלי לגעת במסך הטלפון החכם, ואפילו מבלי להוציא הגה. די יהיה במחשבה – והמכשיר יבצע אותה. צעד בכיוון מתבצע במחקר שעורכים בימים אלה סמסונג (Samsung) וחוקרים מאוניברסיטת טקסס בדאלאס, שמבקשים לדעת כיצד אנשים עם מוגבלויות יכולים להשתמש במחשבותיהם כדי לתפעל טלפון חכם.

במסגרת המחקר חובש כל אחד מהנחקרים קסדה שמחוברות לה אלקטרודות EEG (ר"ת Electro Encephalo Gram), שמנתחות את האיתותים החשמליים שמגיעים מהמוח. החוקרים, שזיהו תבניות טיפוסיות של פעילות מוחית שמתרחשת במוח כשהם רואים תבניות חזותיות חוזרות ונשנות, משתמשים בהן כדי לתפעל את המכשירים.

החוקרים משתמשים במכשירי Galaxy Note של סמסונג, מתוך מטרה לאפשר למשתמשים לבצע משימות מיחשוב טיפוסיות, כמו הפעלת יישום, בחירת איש קשר, בחירת שיר מרשימה או כיבוי המכשיר. לפי דיווח ב-MIT Technology Review, הצליח הצוות עד כה להדגים את היכולת לפתוח יישום ולתפעל אותו על ידי התמקדות באייקון מהבהב על המסך. מהירות הפעולה תלויה במשתמש עצמו והחוקרים מסרו שבבדיקות שערכו הצליחו הנבדקים לבצע פעולה מדי חמש שניות, תוך השגת דיוק של בין 80% ל-95%.

לפני כמה שנים הייתה המקלדת האמצעי היחיד לתפעול ולשליטה על טלפון סלולרי, והמחשבה שלפיה ניתן יהיה לעשות זאת באמצעות מגע, קול או תנועות עיניים בקושי עלתה על הדעת. אולם, כיום הם הפכו לדרכי התפעול המרכזיות של הטלפונים החכמים, ציין החוקר מטעם סמסונג בפרויקט, אינסו קים. לדבריו, "הוספת דרכי קלט תספק לנו דרכים חדשות ונוחות יותר לתקשר עם מכשירים סלולריים".

הוא ציין שהמחקר עדיין נמצא בחיתוליו ויעבור עוד זמן עד שיפותח ממשק חדש לתקשור עם מכשירי סלולר. כרגע, צוות המחקר מתמקד בפיתוח שיטות לעיבוד איתותים, שתאפשרנה לחלץ את המידע הנכון כדי לתפעל מכשיר בעזרת איתותי EEG חלשים ובסביבה רועשת, וליישם את השיטות האלה במכשירי סלולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים