תוכן שיווקי

לקראת אירוע | אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי, אזור אגן הים התיכון, VMware: "ה-IT Orchestration הוא הדבר הבא בעולם המחשוב"

24/04/2013 13:51

ה-IT Orchestration הוא הדבר הבא בעולם המחשוב. כך אמר אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי באזור אגן הים התיכון בחברת VMware. זמיר התבטא לקראת כנס IT Orchestration שתערוך חברת Comm-IT בהפקת אנשים ומחשבים בתל אביב ב-25.4. נביא כאן את עיקרי דבריו בראיון.

איך היית מגדיר את תחום ה-IT Orchestration?
"תחום ה-IT Orchestration, המוגדר גם כיום כ-IaaS (תשתית כשירות) הוא השלב הבא אחרי הווירטואליזציה. תחום זה מקדם את ה-IT הארגוני למחשוב ענן, וכן משפר את האוטומציה בפריסת שרתים, תחנות ואפליקציות על גבי הסביבה הווירטואלית. ה-IT Orchestration הוא הדבר הבא בעולם המחשוב, והוא נובע למעשה מהצורך הבסיסי להיכנס לעולם הענן הפרטי. האתגר שעומד בפני הלקוחות הוא למצוא את הדרך הפשוטה והנכונה ביותר להגיע למטרה זו – לא רק בהיבטים של הטמעה אלא גם בניהול ותחזוקה של תשתית הענן. אנחנו ב-VMware מאמינים שהדרך היחידה להשגת המטרה היא הכנסה של אינטליגנציה ואוטומציה אל תוך התשתית כך שלקוחות יקבלו את היכולות כמה שיותר פתרונות מוכנים ליישום מיידי (Out of the Box), ותידרש מעט מאוד קסטומיזציה פרטנית".

מהם הצרכים שמעלים את הדרישה ליישום IT Orchestration?
"בשנים האחרונות, ארגונים הבינו שהגמישות הנרחבת של הסביבה הווירטואלית פותחת מצד אחד את האפשרות לפרוס מערכות בצורה קלה ומהירה, אך מהצד האחר יוצרת מורכבות הולכת וגודלת של הסביבה הארגונית. המורכבות מתבטאת בכמות מערכות ההפעלה, מערכי האחסון, מרכיבי הרשת והאפליקציות. המפתח לפתרון אתגר זה הוא מעבר לתשתית ענן פרטי, המאפשר לצרוך ולפרוס רכיבי מערכת באופן אוטומטי ומבוקר. בנוסף לכך, לקוחות בשוק תחרותי מבינים של-IT יש תפקיד משמעותי בהצלחה של החברה. לכן, הם מחפשים פתרונות שמספקים יתרון תחרותי מהיר. פתרונות כאלה מאפשרים להעלות שירותים חדשים לאוויר בזמן הקצר ביותר ובאופן הבטוח ביותר".

מה מאפיין את גישתה של חברתכם לתחום ה-IT Orchestration?
"חברת VMware היא החברה הראשונה שהציגה מודל בר ביצוע לקידום תשתית ה-IT לענן פרטי, כמו כן תשתית ה-SDDC (דטה סנטר מבוסס תוכנה – Software Defined Data Center) מציגה כיוון ברור ליישום מלא של ארגון IT אוטומטי ואופטימאלי. מטרת הלקוחות היא לספק פתרון מקצה לקצה לפריסת שירות אפליקטיבי הכולל רשת, אבטחת מידע ואחסון, ולעשות זאת בזמן הקצר ביותר. הדרך היחידה לספק זאת הינה על ידי אבסטרקציה של כלל מרכיבי הדטה סנטר, ולא רק של משאבי המחשוב, כפי שבוצע עד כה".

מי הלקוחות העיקריים שלכם בתחום זה?
"ל-VMware מספר לקוחות מובילים בארץ אשר התחילו ליישם את מתודולוגיית הענן גם בענן הפרטי וגם בענן הציבורי. את הארגונים הראשונים לאימוץ הטכנולוגיה ניתן למצוא במגזרי הביטחון, ההיי טק והשירותים".

האם תוכל לתת דוגמא ליישום ה-IT Orchestration בחברה ספציפית?
"ניתן לציין את היישום של חברת Triple-C. החברה הקימה ענן ציבורי שמשלב את פתרונות ה-vCloud שלנו, ובכך מאפשר אספקת ענן היברידי עבור לקוחות קצה".

אירועים קרובים