מחקר: הכתבת SMS בזמן נהיגה – מסוכנת כמו הקלדה

על פי החוקרים, נהגים שהכתיבו הודעות נזקקו לזמן רב יותר כדי לחבר אותן, משום שהיה עליהם לתקן שגיאות של התוכנה לזיהוי הדיבור: "העובדה המדאיגה ביותר היא שהנהגים כלל אינם מודעים לפגיעה באיכות הנהיגה" ● מחקר אחר מצביע על כך ש-98% מהמשיבים יודעים כי זה מסוכן לשלוח SMS בזמן נהיגה – ועושים זאת בכל זאת

נהגים רבים מאמינים שבזמן הנהיגה, בטוח יותר להכתיב הודעות מאשר להקליד אותן. כעת מתברר שהם טועים – על פי מחקר שנערך במכון טקסס לתחבורה שבאוניברסיטת Texas A&M.

החוקרים השוו בין נהגים שנעזרו בשירותים של המרת דיבור לטקסט על מנת לחבר הודעות, לבין אלו שהשתמשו בשיטה הרגילה, של הקלדת טקסט בעזרת מקלדת וירטואלית שמופיעה על הצג. "בשני המקרים, זמן התגובה של הנהגים היה ארוך פי שניים בהשוואה למצב שבו הם אינם עסוקים בהזנת הודעה", ציינה עורכת המחקר, כריסטין ייגר. "קשר העין עם הדרך פחת בכל שיטה שבה השתמשו הנהגים כדי להזין את ההודעה".

במחקר השתתפו 43 נהגים שהתבקשו לנווט במסלול שלוש פעמים: פעם אחת ללא הזנת הודעה, פעם שנייה בהכתבת הודעה באמצעות שירות להמרת דיבור לטקסט, ופעם שלישית בהקלדת הודעה בעזרת מקלדת וירטואלית שמופיעה על הצג. לדברי ייגר, הנהגים שהכתיבו הודעות אפילו נזקקו לזמן רב יותר כדי לחבר את ההודעות, משום שהיה עליהם גם לתקן שגיאות של התוכנה לזיהוי דיבור.

"הדעת עדיין מוסחת, משום שהנהגים חושבים על ההודעה שברצונם לנסח. המחשבה המושקעת בניסוח ההודעה פוגעת באיכות הנהיגה ומאריכה את זמן התגובה", הסבירה ייגר. "העובדה המדאיגה ביותר היא שהנהגים כלל אינם מודעים לפגיעה באיכות הנהיגה ולזמן התגובה הארוך יותר, משום שהם מאמינים שהכתבת הודעות בטוחה יותר מהקלדתן. עקב התפיסה השגויה, נוטים הנהגים לשלוח יותר הודעות בזמן הנהיגה".

ממחקר אחר, שאת תוצאותיו פרסמה AT&T ביחד עם SKDKnickerbocker ו-Beck Research בתחילת החודש, עולה כי אנשים שנוהגים לעבודה וממנה שולחים כיום יותר הודעות SMS בזמן הנהיגה מאשר בני נוער. ומה שמדאיג אף יותר – 98% מהמשיבים לסקר ציינו שהם מבינים שמסוכן לשלוח הודעות SMS בזמן הנהיגה, אך הם שולחים את ההודעות בכל זאת.

מחצית מהאנשים שנוהגים לעבודה וחזרה שולחים הודעות SMS או דואר אלקטרוני בזמן הנהיגה, בהשוואה ל-43% מבני הנוער. 40% מהאנשים שנוהגים לעבודה וחזרה הודו כי משלוח ההודעות תוך כדי נהיגה הפך אצלם להרגל. זאת, למרות ש-60% מביניהם ציינו כי לפני שלוש שנים כלל לא עשו זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים