גוגל רכשה את הסטארט-אפ Wavii תמורת 30 מיליון דולרים

הנרכשת, שפיתחה יישום לסיכום ידיעות חדשותיות, הייתה גם על הכוונת של ענקית הטכנולוגיה אפל ● לדברי מייסד הסטארט-אפ, אדריאן און, הטכנולוגיה של החברה מבוססת על אלגוריתם קנייני המאפשר לקצר ידיעות ארוכות ומורכבות למשפטים קצרים

גוגל (Google) רכשה את Wavii, חברת הסטארט-אפ שפיתחה יישום לסיכום של ידיעות חדשותיות, תמורת סכום של 30 מיליון דולרים במזומן – כך נמסר אתמול (ג') מפי מקור יודע דבר. זאת לאחר שגם אפל (Apple) הביעה עניין ברכישתה, מתוך כוונה לשלב את הטכנולוגיה של השפה הטבעית שפיתח הסטארט-אפ בסייען האישי סירי (Siri).

כזכור, לפני מספר שבועות שילמה יאהו! (!Yahoo) סכום דומה לרכישת Summly, מתחרה של Wavii, אותה ייסד הנער בן ה-18 מלונדון, ניק ד'אלוזיו. שתי החברות הקטנות ביקשו להעשיר את חוויית הקריאה של ידיעות חדשותיות, תחום פעילות חשוב הן של גוגל והן של יאהו!.

בראיונות נפרדים שהעניקו בשבועות האחרונים, הסבירו אדריאן און – מייסד Wavii, וד'אלוזיו, כל אחד את יתרונות השירות שלו. לדברי האחרון, ל-Summly ממשק משתמש עדיף, בעוד שלטענת און, הטכנולוגיה שלו, אשר מבוססת על אלגוריתם קנייני, מאפשרת לקצר ידיעות ארוכות ומורכבות למשפטים קצרים.

על המשקיעים ב-Wavii נמנים מקס לבצ'ין, ממייסדי PayPal; דייב מורין, בכיר לשעבר בפייסבוק (Facebook); ופריץ לנמן, בכיר לשעבר במיקרוסופט (Microsoft). מרבית העובדים של Wavii יעברו למשרדי גוגל במאונטיין ויו שבקליפורניה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל או Wavii.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים