גרטנר: שולחנות עבודה וירטואליים באירוח משפרים את האבטחה – אך מגדילים את הסיבוכיות

כטיב הטמעת שולחנות העבודה הווירטואליים באירוח כך טיב אבטחת המידע - על פי חברת המחקר ● עוד מעלה גרטנר, כי הטמעה נכונה שלהם מסייעת לארגונים, ובעיקר למנהלי תשתיות ה-IT, לעמוד בדרישות הרגולציות ● עם זאת, החוקרים מציינים שהאופי המורכב של ארכיטקטורת HVD מביא לכך שעל המנמ"רים להרחיב את תפיסת אבטחת המידע שלהם לתחום

הטמעה נכונה של שולחנות עבודה וירטואליים באירוח (HVD – ר"ת Hosted virtual desktops) עשויה להגדיל את רמת אבטחת המידע בארגונים ולסייע להם, ובעיקר למנהלי תשתיות ה-IT, לעמוד בדרישות הרגולציות – כך על פי דו"ח של גרטנר (Gartner).

חברת המחקר ציינה שמנמ"רים מרבים לטעון, כי הטמעת הטכנולוגיה האמורה מגדילה את אבטחת המידע בתחנות הקצה. HVD היא טכנולוגיה שמאפשרת מעבר של מיחשוב לקוח מגישה ממוקדת מכשיר לגישה ממוקדת סביבת העבודה של המשתמש. היא מאפשרת לעבור למודל של התבססות על מסירה של יישומים ונתונים, תוך מתן פתרון של גישה אגנוסטית לנקודת הקצה, שמאפשר גישה לסביבת העבודה של המשתמש ממיקומים רבים ושונים באמצעות רכיבים רבים ושונים.

החוקרים מציינים שהאופי המורכב של ארכיטקטורת HVD מביא לכך שעל המנמ"רים להרחיב את תפיסת אבטחת המידע שלהם לתחום.

"המרכוז של עומסי עבודה מעניק לארגונים את הפוטנציאל לשפר את אבטחת המידע, אולם מאחר שהסיכון מצטבר בדטה סנטר וברשת – נדרשות בקרות אבטחה חזקות, על מנת להגן על התשתיות", אמר ניל מקדונלד, סגן נשיא ועמית בגרטנר. "כתוצאה מכך, חשוב לענות על צרכי האבטחה בעת מימוש HVD". הוא קרא בהקשר זה "למנף את יכולות האבטחה של VMware ושל סיטריקס (Citrix)".

נתן היל, מנהל מחקר בגרטנר, ציין ש-"HVD היא ארכיטקטורה מורכבת ומנהלי האבטחה והתשתיות חייבים לשקול היבטים רבים, כגון גורמי צורת הרכיב, שיטות הגישה ואבטחת המידע, כדי להימנע מבעיות פוטנציאליות. החששות הראשיים של ארגונים הם כיצד הם מנצלים את ההזדמנות הטמונה במימוש HVD ובמקביל מוודאים שהסביבה מאובטחת, ואילו אזורים של הארכיטקטורה מהווים שינוי בפרופיל הסיכון לעומת ארכיטקטורות מיחשוב לקוח מסורתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים