תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון קצר ומפתיע עם אבי רביבו, CTO חברת GoGIS

25/04/2013 14:30

חברת GoGIS היא נציגת GOOGLE בישראל לכל המוצרים הגיאוגרפיים של ענקית התוכנה ומהווה מוקד ידע בתחום זה. חברת GoGIS  היא החברה היחידה בישראל המתמחה בפתרונות ה-GEO של גוגל – Google Earth,Google Maps, Street View. אבי רביבו הוא ה-CTO שלה. לאבי ניסיון רב בפיתוח בסביבות מיחשוב מגוונות והיכרות עמוקה עם כל טכנולוגיות ה-GIS המובילות.

אבי, שאלת פתיחה, למה דווקא פתרונות ה-GEO של GOOGLE? יש טכנולוגיות GIS ותיקות יותר, נפוצות יותר – למה להסתכן עם טכנולוגיה חדשה?
אין כאן שום סיכון, להיפך יש כאן פוטנציאל גדול וביטחון בפתרונות אלו. בפתרונות של GOOGLE טמון העתיד של טכנולוגית ה-GIS.
ב-GOOGLE יצרו את מה שמכונה Google Effect – הם הציבו רף גבוה לכל המתחרים. GOOGLE נותנת למשתמשים מה שאף חברה לא הצליחה לתת למשתמשי ה-GIS עד היום – חווית משתמש מעולה. אם בעבר משתמש היה צריך להמתין זמן ארוך עד הופעת מפה או לחפש פונקציות בתפריטים מייגעים – GOOGLE כהרגלה מספקת פתרונות מתקדמים בצורה פשוטה עם ממשק משתמש שכבש את העולם והגדיר סטנדרטים חדשים בתחום.

על אילו פתרונות מדובר?
מדובר על פתרונות שבעצם כולנו מכירים, כולנו משתמשים בהם וזה כל היופי. Google Earth,Google Maps, Street View ויש פתרונות חדשים נוספים שייחשפו בכנס. אלו הם ישומים מדהימים ששינו את הדרך שבו העולם מתייחס למפה, היקף השימוש במפות עלה בצורה דרמתית כתוצאה משימוש בטכנולוגיות אלו. גוגל היא מובילת שוק ופורצת דרך בתחום זה היא משקיעה בתחום זה משאבים עצומים והשאירה את מתחריה הרחק מאחור. גוגל מספקת כלים פשוטים, נוחים ואינטואיטיביים המאפשרים  לכל משתמש, ללא הדרכה, לעשות שימוש במפה. היא מספקת לא רק כלים מתקדמים אלא גם את המפות והצילומים -את המידע הגיאוגרפי עצמו – זו מהפיכה , זה שינוי עצום מהאופן ששוק ה-GIS המסורתי עובד. למי שלא יודע – המפות וצילומי אוויר ולווין עולים הון עתק שאינו בנמצא לכל ארגון. ותאר לך שהארגון שלך, המשתמשים שלך ישתמשו ביכולות אלו, שהם מכירים משימוש באינטרנט,  באופן יומיומי כחלק משולחן העבודה שלהם – זו יכולה להיות מערכת  ה-GIS הארגונית שלהם!

בשלושה משפטים, מה מייחד טכנולוגיה זו?
1. חווית משתמש מעולה – פשטות, מהירות וקלות שימוש פשוט כיף לעבוד עם מערכות אלו.
2. ביצועים חסרי תקדים – מה שמדהים בטכנולוגיה של גוגל, הוא שהביצועים המעולים אינם מושפעים מנפחי המידע. הביצועים וחווית המשתמש נשמרים מהג'יגה הראשון ועד לטרה/פטה האחרון.
3. עושר פונקציונאלי – תלת-מימד מלא, Street View, תמיכה במודלים תלת-מימדיים, חתכי קרקע, מסלולים אופטימליים ועוד ועוד.

דיברת על יכולות ה-GEO GOOGLE באינטרנט, אבל לא כל גוף יכול לעבוד בסביבה פתוחה. מה עושים  גופים שעובדים ברשת סגורה?
זה בוודאי נכון ולכן ניתן לרכוש את הישומים של Google Earth ו-Google Maps ולהתקין אותם ברשת פנימית ללא יציאה לרשת האינטרנט. גוגל משקיעה משאבים אדירים לפתח יכולות של GIS ארגוני, יכולות כמעט זהות לקיים ולמוכר  ברשת האינטרנט. המשתמש ברשת סגורה יקבל את אותו גלוב (כדור הארץ) מוכר מהאינטרנט, את אותם יכולות התמקדות ותשאול והוא ירגיש "בבית". המהירות שהמפות והצילומים יעלו – היא  גבוהה יותר וחווית המשתמש היא מעולה.

מי משתמש בפתרונות אלו?
יותר ממיליארד משתמשים בכל העולם הורידו את  Google Earth, וזה אומר הכל. לצד זה התפתחה קהילה עצומה של משתמשים ומפתחים וניתן למצוא קוד ויכולות שכבר פותחו בקלות. לכל הפתרונות של גוגל בתחום ה-GEO יש API מפותח המאפשר לשלב את היכולות המתקדמות בסביבת העבודה של הארגון.

בארה"ב רואים מעבר של גופי ממשל וביטחון לשימוש בפתרונות ה-GEO. זה מתחיל בכך שמשתמשים ב-GOOGLE MAPS/EARTH כממשק המשתמש של הארגון מול מערכות GIS קיימות. באופן זה הארגון משמר השקעות ישנות בטכנולוגיות GIS  שונות ומקבל את הממשק למשתמש של EARTH ואת המהירות, שאין לה מתחרים, בשימוש במפות. אך לרוב הארגונים לא נעצרים רק בממשק למשתמש אלא מרחיבים את השימוש ב-GOOGLE עד למצבים של החלפה כמעט כוללת של כל טכנולוגיות ה-GIS הקיימות בארגון בטכנולוגיה של GOOGLE.

בארץ מספר גופים מובילים משתמשים בטכנולוגיות אלו והיקף הלקוחות הולך וגדל – בוא לכנס ותפגוש אותם…

לפרטים נוספים והרשמה לאירוע

אירועים קרובים