אנטולי קושניר, Comm-IT: "תיזמור ה-IT הוא השלב הבא בהתפתחות של ניהול המיחשוב"

"המטרה של כל מנמ"ר היא להביא לתיזמור IT אחד - שמנגן יפה", אמר קושניר, ה-CTO של Comm-IT, בכנס IT Orchestration ● לדבריו, "הספקים מוכנים, הדרישה ברורה והתזמורת מחכה. יש להביט חמש שנים קדימה, להתחיל לארגן את התזמורת ולבנות מתודולוגיה של הטמעה"

"לאחר תהליכי הווירטואליזציה, מיחשוב הענן והדור הבא של הדטה-סנטר, נדרש לתאם ולתזמר את כל שכבות ומערכות ה-IT. תיזמור ה-IT הוא השלב הבא בהתפתחות של ניהול המיחשוב", כך אמר אנטולי קושניר, ה-CTO של Comm-IT. קושניר אמר את הדברים בפתח כנס IT Orchestration, שנערך היום (ה') במלון שרתון בתל אביב. את האירוע, שנערך בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הנחה יהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי קושניר, "המטרה של כל מנמ"ר היא להביא לתיזמור IT אחד, שמנגן יפה. אנו מזהים מגמה ברורה של שימוש הולך וגדל בשירותי ענן. כעת, מה שנדרש הוא לבדוק איך לוקחים שירותים אלה ומטמיעים אותם באמצעות פתרונות – בצורה נכונה ומנוהלת. אחרי שארגונים התקדמו, ערכו פרויקטי וירטואליזציה, הטמיעו בחלקם את הדור הבא של הדטה-סנטר ומצויים בשלבים שונים של מימוש מיחשוב ענן, מיחשוב נייד ואנליטיקס – כעת עליהם להקים שכבה חדשה, של תיזמור ה-IT".

הענן הפרטי, אמר קושניר, "מושך מנמ"רים כי הוא מספק להם אג'יליות, לצד עלויות מופחתות ושיפור במהירות של הקמת שירותים. מה שמשתנה מקצה לקצה זו העבודה מול המשתמשים. אם בעבר משתמש בא לצוות הסיסטם, לצוות הרשת, לצוות אבטחת המידע ולבסוף למישהו שיתכלל ויתקצב את הפתרון, הרי שכיום, לאחר מימוש הענן, המשתמש פונה לפורטל הארגוני שמציע לו מערך שירותים. פה בא לידי ביטוי תזמור ה-IT, המנהל את השירותים, מביט על כל הכלים, ומפעיל אותם במסגרת עבודה מותאמת ומתואמת, תוך טיפול בכל ההיבטים, לרבות איזון עומסים והתאמה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא סיכם באומרו, כי "הספקים מוכנים, הדרישה ברורה והתזמורת מחכה. יש להביט חמש שנים קדימה, להתחיל לארגן את התזמורת ולבנות מתודולוגיה של הטמעה. האנשים נדרשים לחשוב אחרת, אבל בסופו של דבר זה חיובי – כי הם הופכים להיות 'מהנדסי ענן'. במקום לעשות תצורות, אתה חושב כיצד ליצור שירות בענן. אין מנוס מהתיזמור".

עידן פיינגולד, מנכ"ל Comm-IT. צילום: קובי קנטורעידן פיינגולד, מנכ"ל Comm-IT, אמר בכנס כי "תיזמור IT הוא מעבר לניהול IT כשירות עבור ארגונים שמסיבות אבטחת מידע או רגולציה, נשארים עם דטה-סנטר וענן פרטי. לארגונים אלה יש תשתית IT ועליהם לראות איך הם מנהלים אותה בצורה יעילה ומתואמת".

"אנו מובילים ארגונים רבים לדור הבא של הדטה-סנטר, לענן ולסביבה מאוחדת של אחסון, מיחשוב ותקשורת. נדרש לקחת את כל התהליכים לפורטל בשירות עצמי, המוכר שירותים. כל משתמש ומנהל פרויקט יכול לבוא ולדרוש את רמת ה-SLA שנחוצה לו, כמה זה יעלה ומתי זה יהיה מוכן. תיזמור ה-IT הוא תחום חזק וחדש, שארגונים מתחילים לנוע לעברו".

אורן זליגר, מנהל IT לאזור דרום אירופה וישראל בסיסקו (Cisco), הציג את פתרון הענן של החברה, אשר מספק שירותים פנימיים ל-70 אלף עובדי החברה. הפתרון, אמר, "מהווה One Stop Shop עבור כל הרכיבים, השירותים והיישומים של המשתמשים". הוא ציין, כי "הפתרון פועל בצורה אוטומטית: הוא בא בצורה של שירות עצמי, והתשלום מבוצע לפי דרישה ולפי משך זמן השימוש בשירות. בצורה זו, מתקבל פתרון חסכוני לעובדים שהוא חסכוני ל-IT".

אורן זליגר, מנהל IT לאזור דרום אירופה וישראל בסיסקו. צילום: קובי קנטורהוא סיכם באומרו, כי "הפתרון מספק יכולת שליטה על השימוש הפנימי בתשתיות, ומנגד, מתקצר משך הזמן בין הדרישה לשירות למועד קבלתו – משבועות לדקות".

טל שחם, מנהל טכנולוגי לתחום הדטה-סנטר במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, אמר כי פתרון הענן הפרטי של החברה "מאפשר לארגונים להפוך את הדטה-סנטר שלהם ממיחשוב מסורתי למיחשוב דינמי". הייחודיות של הפתרון, אמר, "היא האפשרות ליישם באמצעות אותם כלים, פתרונות לענן הפרטי ולענן הציבורי, ואף לשלב מערכות לפתרון בן כלאיים. מיקרוסופט היא הספקית היחידה שיש לה את שני סוגי העננים, הענן הפרטי והציבורי".

טל שחם, מנהל טכנולוגי לתחום הדטה-סנטר במיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטורהחוזקה בתשתית הענן של החברה, אמר שחם, היא היכולת להתאים את הפתרון, באמצעות כלי מיכון, אל הדרישות הספציפיות של כל ארגון וארגון. הוא סיכם באומרו, כי "האינטגרציה בין הכלים השונים, שליטה ובקרה, הפצה והקמה מהירה – היא היבט משמעותי בהחלטות של הארגון לעבור לענן פרטי".

עופר לקסמן, מנכ"ל iTAnalyzer, הציג באירוע תפיסת ניהול של תשתיות IT, אשר באות, לדבריו, "לתת למנמ"ר ולמנהל התשתיות את היכולת למקסם את ההשקעות שנעשו במיחשוב מצד אחד ולייצר היכולת לשקף את עולם ה-IT במונחים עסקיים מול הנהלת החברה, מצד שני".

עופר לקסמן, מנכ"ל iTAnalyzer. צילום: קובי קנטורהתפיסה, אותה כינה לקסמן "IT בראייה עסקית", מתבססת על שלושה חלקים עיקריים. האחד, איסוף המידע אודות ה-IT באופן עצמאי ובלתי תלוי בספקים ובכלים הקיימים כיום. "זה נותן גמישות ושליטה מלאה ל-IT על מקורות המידע", הסביר. החלק השני, אמר, "הוא מנוע BI שפיתחנו, במסגרתו המרנו את ה-Best Practices לכלי ניהול אוטומטי, אשר בודק ומבקר על בסיס יומי את השינויים המתחוללים בסביבת ה-IT". הדבר השלישי, ציין לקסמן, "הוא יכולת להצגת המידע אודות ה-IT במושגים עסקיים – ולא טכנולוגיים. זה מאפשר שקיפות, והזדהות של שאר מנהלי היחידות העסקיות בארגון מול מחלקת המיחשוב".

לקסמן סיכם באומרו, כי "בשל המצב הכלכלי, יותר ויותר ארגונים מפנימים את הצורך בשינוי תפיסתי ומעבר לתפיסת האיטי בראייה עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים