איל דורון, CA ישראל: "יש לעבור מתחזוקת מערכות IT, לאספקת שירותים חדשים"

"לצד הצורך לגשר על הפער ה-'נורמלי', שמחייב דרכים חדשות לאספקת שירותים עסקיים המחוללים הכנסות, יש להתייחס מנגד גם לתשתיות קיימות", אמר דורון - ארכיטקט פתרונות IT ב-CA ישראל, בכנס IT Orchestration ● אביב וייס, מוביל תחום ניהול הענן ב-VMware ישראל: "המגמה הנוכחית של עולם ה-IT היא מעבר לדטה-סנטרים וירטואליים מוגדרי תוכנה"

"קיים פער בלתי נסבל בין יכולת אספקת השירותים של ה-IT, לבין הדרישות. לכן, נדרש לעבור מתחזוקת מערכות IT – לאספקת שירותים חדשים", כך אמר איל דורון, ארכיטקט פתרונות IT ב-CA ישראל. דורון אמר את הדברים בפתח כנס IT Orchestration, שנערך היום (ה') במלון שרתון בתל אביב. את האירוע, שנערך בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הנחה יהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי דורון, "נדרש לנוע בזהירות ולהתבונן בדרך בה מתזמרים תהליכים. בדיוק כפי שבאירופה מקובל להשתמש בהילוך ידני, וייקח לישראלי הממוצע זמן עד שהוא יסתדר עם הקלאץ' – כך עם המנמ"ר והסיבוכיות ההולכת וגוברת של מערך ה-IT שלו. לכן, על המנמ"ר ללכת אחורה, לפתוח את התהליך ולנתח אותו. אנו ב-CA ישראל מסייעים ללקוחות להגדיר תהליכים, לתזמר אותם ולחשוב כל הזמן על עוצמה ויכולת גידול – איך ניתן לשכפל תהליכים ולמחזר תהליכים שהגדרנו – ומהר. הכל נעשה במטרה להוריד את עלויות המיחשוב המיצרפי". דורון הדגיש, כי "לצד הצורך לגשר על הפער ה-'נורמלי', שמחייב דרכים חדשות לאספקת שירותים עסקיים המחוללים הכנסות, יש להתייחס מנגד גם לתשתיות קיימות".

הוא שירטט את פירמידת הענן, כאשר השכבה התחתונה בה היא וירטואליזציה ומעליה שכבת תזמור, שלדבריו היא "מחויבת מציאות, כי קשה לטפל ידנית בהיקף מתגבר והולך של ביקוש לשירותים. יש פער – והתיזמור הוא הכלי לצמצמו". שכבה מעל היא המיכון, ומעליו – קטלוג של שירותים נצרכים. מעל הקטלוג יושבת שכבת קיבולת ונכסים, מעליה ניהול זהויות ואבטחת מידע, מעליה שכבת SLA ובריאות, ובקצה הפירמידה – ממשל IT. אז, אמר דורון, "רואים כסף – או בצמצום עלויות או ברווח ממכירת שירותים".

אביב וייס, מוביל תחום ניהול הענן ב-VMware ישראל. צילום: קובי קנטורהוא סיים בהקבילו את המשפט "דע מאין באת, לאן אתה הולך ולפני מי תיתן את הדין", לעולם ה-IT: "דע מאין באת – משמע סביבות IT מורכבות ומסובכות, עם מיחזור רכיבי תוכנה, חוסר גמישות בהתאמת ביקוש להיצע, לינאריות עודפת בפיתוח, שחרור גרסאות ומחזורי חיים ארוכים". לאחר מכן, ציין, "לאן אתה הולך – משמע למירכוז ה-IT, לכלים גראפיים גמישים, המאפשרים הגדרת תהליכים, למיכון של תהליכים, לחיזוי העתיד ולהיערכות אליו ולכינוס משאבים המצויים בחוסר". דורון סיים בחלק השלישי של המשפט: "ולפני מי אתה עתיד לתת את הדין – לקוחות הקצה וקבוצות פרויקטים. נדרש ניהול רכש תוך ניצול מיטבי של תקציבים ומניעת כאוס ניהולי. את כל אלה תיזמור ה-IT מספק".

אביב וייס, מוביל תחום ניהול הענן ב-VMware ישראל, אמר כי "המגמה הנוכחית של עולם ה-IT היא מעבר לדטה-סנטרים וירטואליים, כשהם מוגדרי תוכנה". לדבריו, "הדטה-סנטרים מתמודדים כיום עם מגמה של גידול בהיקף מערכות האחסון, גידול בכמות השרתים והכפלות של התעבורה. ה-IT מבזבז הרבה זמן על פעולות שחוזרות על עצמן, של ייצור שרתים, ביצוע תצורה ועוד. ניתן למכן את הפעולות האלה ולבצע אותן באופן סטנדרטי".

וייס אמר, כי החברה "שמה לה יעד להתכוונן יותר לעבר ההיבטים העסקיים של הארגון". וייס ציין מגמות נוספות בהקשר זה: "מעבר לתשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS)".

לדבריו, "בימים אלה קורה תהליך מעניין בארצות הברית, במסגרתו עוברים חלק מתקציבי המיחשוב מה-IT למנהלי היישומים, שקונים את היישומים בחוץ, אצל Salesforce.com, אמזון (Amazon) או אחרים. מחקרים מעידים שעד 2015, כ-35% מהתקציב יצרך בדרך זו". הוא אמר, כי "המגמה הזו יוצרת בעיות הלימה".

הוא ציין ש-VMware צופה שעד 2015, שרת תקני יכלול 30 עד 40 מעבדים ו-1 טרה-בייט של זיכרון בעל צפיפות גדולה. עוד מגמה שחווה השוק, לדבריו, היא וירטואליזציה לכל היישומים – גם ל-Big Data".

וייס אמר, כי "האתגר נמצא ברמה הניהולית. ב-2008 היו 30% מהשרתים בעולם וירטואליים. כיום 60% מהם – ובארץ 80% – כאלה ובעתיד יותר מ-90% מהשרתים יהיו וירטואליים. לוקחות שלוש דקות לייצר שרת חדש, אבל הפעולות סביב – ניהול, DR והקצאות – אורכות זמן רב. אנחנו רוצים לייצר דטה-סנטר שלם בתוך דקות. לשם כך פיתחה VMware את תפיסת הדטה-סנטר הווירטואלי. במסגרת זו בנינו, בפרק זמן קצר, משאב לוגי שכולל את כל משאבי הדטה-סנטר".

הוא הסביר, כי "התפיסה של דטה-סנטר מוגדר תוכנה (Software Defined Data Center) מובלת על ידי ספקיות ה-IT הבולטות, ו-VMware ביניהן. נכניס מיכון מובנה מראש לתשתיות, נגדיל את הזמינות – מחמש דקות לעשרות שניות – והניהול יהיה קל יותר. נרד מהחלוקה המיחשובית כיום של עמודים וטורים ונבנה תשתית אחת. הדטה-סנטר הזה יכיל מיחשוב, אחסון רישות ואבטחה. הוא יהיה מופשט, לוגי ויקצה שירותים באופן ממוכן וגמיש. נחלק אותו לדטה-סנטרים וירטואליים, שיהיו מעין ארונות. המטרה היא ליצור שירות עצמי, החלמה עצמית וכשתהיה תקלה – לתקן לבד ובמהירות. ה-VDC יטפל בהקצאות שירותים, תפעול, טיפול בהיבט העסקי וחיוב על השירותים. הארכיטקטורה שאנחנו הולכים עימה לענן היא תשתיות מוגדרות תוכנה. אנחנו מספקים יכולות לניהול, להקצאת השירות ולעלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים