המעבדות לתיקוני טלפונים חכמים מקימות איגוד שיילחם במחירים הגבוהים של חברות הסלולר

האיגוד החדש יוכרז מחר (ב'), ביוזמתו של מיקי קופל, מנכ"ל קבוצת סטראט-IKopell, ובתמיכת משרד הכלכלה והמסחר ● "היוזמה נולדה לאחר שראינו שיש דרישה לגוף שיפקח על מחירים סבירים ורמת שירות במעבדות", אמר קופל ● המעבדות החברות באיגוד צפויות לדרוש מחירים נמוכים יותר ממפעילי הסלולר ובכך להוזיל את העלויות לצרכן ● בנוסף, הוא יספק הכשרה לטכנאים במעבדות הללו, שלדברי קופל, חלק גדול מהם לא עומד כיום בסטנדרטים הנדרשים

איגוד חדש, שיהיו חברות בו המעבדות העצמאיות לתיקון טלפונים חכמים, יוכרז בכנס שיתקיים מחר (ב'), במטרה להסדיר את נושא השירות והתיקונים של הטלפונים החכמים בישראל ובעיקר להוריד את עלויות השירות. זאת, לאור העובדה שחברות הסלולר גובות עבור השירותים הללו מחירים גבוהים.

את הרעיון להקמת האיגוד הגה מיקי קופל, מנכ"ל קבוצת IKopell מבית סטארט, שבה חברות כיום 120 מעבדות עצמאיות, שעובדות על פי תקנים אחידים שנקבעו על ידי הרשת. משרד הכלכלה והמסחר תומך בהקמת האיגוד, ששם לעצמו מטרה לייצר רמת מחירים סבירה בשוק פרוץ זה. "היוזמה נולדה לאחר שראינו שיש דרישה לגוף שיפקח על מחירים סבירים ורמת שירות במעבדות", אמר קופל. "מעבדות שירות לטלפונים חכמים קמות כיום כמו פטריות אחרי הגשם ולצרכנים קשה לעשות בעצמם סקר מחירים ושירות".

לדבריו, "פעילות האיגוד נועדה לאפשר לצרכנים לקבל שירות שעומד בסטנדרטים מקצועיים ולספק מחירון לתיקונים וחלפים. בעיקר נאפשר הורדת מחירים לצרכן. האיגוד יאפשר לצרכנים לרכוש ביטוח שירות במעבדות החברות בו תמורת סכום שלא יעלה על 10 שקלים בחודש. צרכן שירצה לכלול גם ביטוח מפני גניבה ישלם כ-33 שקלים בחודש".

קופל ציין, כי בנוסף, יספק האיגוד למעבדות שיצטרפו אליו ייעוץ וייצוג משפטי, כוח קנייה משותף, שיאפשר להוריד את מחירי המוצרים והחלפים למעבדות עצמן ומכאן – לצרכן, והכשרות לטכנאים, כדי שיעמדו בסטנדרטים הנדרשים. הוא אמר ש-"כיום, כל מעבדה מנוהלת על ידי טכנאי שברוב המקרים לא הוכשר לנהל עסק. כתוצאה מכך, הוא לא תמיד מסוגל להתמודד לבד מול מערכות גדולות".

יצוין, כי האיגוד חבר עם ג'ון ברייס-מדיהטק מקבוצת מטריקס לצורך הכשרה של טכנאים, שבסיומה יקבל כל אחד מהם תעודת טכנאי.

האיגוד גם מתכוון לסייע למעבדות צעירות לגייס הון וגם מודעות ל-SLA ושירות אמין ללקוח. האיגוד גם מתחייב לקיים פיקוח על המחירים. הוא יפעיל אתר אינטרנט שיכלול סימולטור שייתן לצרכן מידע מדויק כמה יעלה לו תיקון חלק מסוים או רכישת אותו חלק, במקום לתקנו. קופל העריך שיצטרפו לאיגוד חברות רבות, מה שיגדיל את כוח הרכישה שלהן מול היצרנים ולכן, הן יוכלו להוריד מחירים.

בנוסף, הארגון יירתם למלחמה בטלפונים גנובים ויקים לצורך כך מאגר נתונים ארצי, שיאפשר לצרכנים להתעדכן אילו מעבדות סוחרות בטלפונים שכאלה, ציין קופל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. guttt33

    מי מלל מי פילל אני עדין לא ראיתי פרסום של המעבדות האלה וכן תגובה כל שהיא מהם לציבור יוזמה ברוכה מי יתן והיא גם תצליח

אירועים קרובים