ההפסד הנקי של פריסקייל זינק ביותר מ-500%; ההכנסות עלו ב-3%

החברה פתחה את 2013 עם גידול דרמטי בהפסד הנקי - לקרוב ל-50 מיליון דולרים ● ההכנסות הגיעו ל-981 מיליון ● הגידול החד בהפסד הנקי של פריסקייל נובע מהעלייה של 12% בהוצאות הכלליות שלה, שעמדו על 877 מיליון

פריסקייל (Freescale) פתחה את 2013 עם תוצאות רעות: מהדו"חות שפרסמה החברה בסוף השבוע עולה, כי ההכנסות שלה אמנם עלו ב-3.26%, אולם ההפסד הנקי שלה על פי GAAP קפץ ב-533%. ההפסד הנקי שלה למנייה לפי חישוב זה זינק ב-475%.

על פי הנתונים, ההכנסות של פריסקייל עלו ברבעון המדווח ל-981 מיליון דולרים אל מול 950 מיליון. ההפסד הנקי על פי GAAP הגיע ל-48 מיליון דולרים לעומת תשעה מיליון ברבעון הראשון של 2012 וההפסד הנקי למנייה לפי חישוב זה צמח ל-0.19 דולרים בהשוואה ל-0.04 דולרים. לעומת זאת, שלא על פי GAAP, ההפסד הנקי למנייה פחת ב-11.11% לשמונה מיליון דולרים אל מול תשעה מיליון וההפסד הנקי למנייה צנח ברבע ל-0.03 דולרים לעומת 0.04 דולרים.

הגידול החד בהפסד הנקי של פריסקייל על פי GAAP נבע מהעלייה שרשמה החברה בהוצאות הכלליות שלה. אלה גדלו ברבעון ב-12.15% ל-877 מיליון דולרים בהשוואה ל-782 מיליון. ההוצאות הגולמיות עלו ב-6.39% ל-583 מיליון דולרים אל מול 548 מיליון. הרווח הגולמי ירד בכ-1% ל-398 מיליון דולרים לעומת 402 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 40.37% בהשוואה ל-42.32%.

החברה רשמה במהלך הרבעון זינוק של 25.64% בהוצאות התפעוליות, שעמדו על 294 מיליון דולרים אל מול 234 מיליון, מה שהביא לצניחה של 38.1% ברווח התפעולי שלה על פי GAAP, שעמד על 104 מיליון דולרים לעומת 168 מיליון. שלא על פי GAAP עמד הרווח התפעולי על 117 מיליון דולרים בהשוואה ל-128 מיליון – ירידה של 8.59%.

גרג לואו, נשיא ומנכ"ל פריסקייל, אמר ש-"ההכנסות והרווחיות שלנו גדלו יחסית לרבעון האחרון של 2012, ואנחנו ממשיכים לשפר את מבנה ההון של החברה. כמו כן, אנחנו ממשיכים לקדם את התוכנית העסקית שלנו, תוך התמקדות בתחומים בעלי קצב צמיחה גבוה וקביעת סדר עדיפויות חדש להוצאות המו"פ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים