ניו יורק: 36 תחנות של הרכבת התחתית החלו להציע Wi-Fi

מדובר בשלב הראשון בתוכנית רב שנתית לפרישה של תקשורת Wi-Fi ב-277 תחנות של הרכבת התחתית בניו יורק ● מלבד Wi-Fi יוכלו הנוסעים בסאבוויי ליהנות במסגרת הפרויקט גם מתקשורת סלולרית מתחת לפני הקרקע ● התחנות שחוברו עד כה לתקשורת אלחוטית נמצאות בין הרחובות 14 ל-96, כאשר בשלב הבא יחוברו התחנות ברובע קווינס ובדרום מנהטן, ולאחר מכן במזרח מנהטן וברובע ברונקס ● על פי ההערכות, הפרויקט יניב הכנסות של 40 מיליון דולרים במשך עשר שנים

רשות התחבורה העירונית של ניו יורק (MTA, ר"ת New York Metropolitan Transportation Authority) וחברת Transit Wireless הודיעו בסוף השבוע, כי ב-36 תחנות של הרכבת התחתית בניו יורק כבר זמינה תקשורת אלחוטית ברשתות Wi-Fi.

העבודה על הפרויקט מתנהלת מזה חמש שנים וכעת הושלם השלב הראשון בתוכנית רב שנתית לפרישה של תקשורת Wi-Fi ב-277 תחנות של הסאבוויי הניו יורקי – כך מסר מנכ"ל Transit Wireless, ביל ביין, במסיבת עיתונאים. האירוע נערך בתחנת הסאבוויי של הטיימס סקוור בניו יורק, שהיא אחת התחנות שבהן כבר פועלת רשת Wi-Fi. "אנחנו שמחים להודיע על ההתקנה של רשת אלחוטית מתקדמת מתחת לאחד הצמתים המפורסמים ביותר בעולם – הטיימס סקוור", אמר ביין.

מלבד Wi-Fi יוכלו הנוסעים ליהנות במסגרת הפרויקט גם מתקשורת סלולרית מתחת לפני הקרקע. וריזון (Verizon) וספרינט (Sprint) הצטרפו לטי-מובייל (T-Mobile) ו-AT&T כספקיות של שירותי סלולר ב-36 התחנות, בין הרחובות 14 ל-96. לפרויקט שותפות גם Alpha Technologies, שסיפקה קו גיבוי, ו-SOLiD, שמספקת ציוד למערכת האנטנות.

תוכנית הפיילוט של רשות התחבורה העירונית ו-Transit Wireless החלה ב-2011, ובמסגרתה הוצעו שירותי Wi-Fi וסלולר במתכונת מוגבלת במספר קווים של הרכבת התחתית בניו יורק. 241 התחנות הנותרות של הרכבת יחוברו עד שנת 2018. בשלב הבא יחוברו התחנות ברובע קווינס ובדרום מנהטן, ולאחר מכן במזרח מנהטן וברובע ברונקס. באתר האינטרנט של הרכבת התחתית של ניו יורק ניתן לבדוק באילו תחנות כבר פועלת תקשורת Wi-FI.

חברת Transit Wireless השקיעה כ-200 מיליון דולרים בתכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של המערכת, ותחלוק בהכנסות מהשירות עם רשות התחבורה העירונית. הכנסות אלה מוערכות בכ-40 מיליון דולרים במשך עשר שנים.

ב-4 במאי יערכו AT&T ורשות התחבורה העירונית אירוע שבמסגרתו יתחרו מפתחים על יצירת יישומים "שיפתרו בעיות אמת ויעשירו את חוויית הנסיעה ל-8.5 מיליון הנוסעים מדי יום ברכבת התחתית של ניו יורק". באירוע יחולקו פרסים בסכום כולל של 50 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים