הולנד: נעצר חשוד במתקפה הגדולה אי פעם למניעת שירות

על פי הערכות מדובר בסוון קמפיוס, בעלים של חברת האירוח ההולנדית Cyberbunker, אשר נעצר בחשד שלקח חלק במתקפת ענק מבוזרת למניעת שירות בחודש מרץ האחרון שהובילה להאטה לתקשורת ברשת האינטרנט ● Spamhaus, ארגון הנלחם במפיצי דואר זבל שנפגע בהתקפה, מסר כי "אנו עדיין מודאגים מהניצול לרעה של משאבי הרשת"

מנהלי אבטחת המידע עונים על סוגיות שונות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

משטרת הולנד אישרה, כי אזרח הולנדי נעצר בספרד בחשד שלקח חלק במתקפת ענק מבוזרת למניעת שירות, DDoS (ר"ת Distrubuted Denial of Service), על ארגון Spamhaus הפועל כנגד מפיצים של דואר זבל. המתקפה נערכה בחודש מרץ האחרון. בשל היקפה העצום, 300 ג'יגה-סיביות לשנייה של תנועה, הואטה התקשורת ברשת האינטרנט.

האזרח ההולנדי נעצר בביתו שבברצלונה על סמך צו מעצר כלל אירופאי שהוצא כנגדו, כך נמסר מהתביעה של הולנד. המחשבים והטלפון הסלולרי שלו הוחרמו, והוא יוסגר לשלטונות הולנד באשמה שלקח חלק "במתקפות חסרות תקדים בחומרתן כנגד ארגון שפועל שלא למטרות רווח".

"שמחנו לשמוע שהאדם נעצר ואנו מודים למשטרת הולנד על המשאבים שהעמידה ועל שיתוף הפעולה עמנו", נמסר מארגון Spamhaus. "אנו עדיין מודאגים מהניצול לרעה של משאבי הרשת, כפי שהומחש במקרה זה, בשל העובדה שספקיות האינטרנט אינן פועלות על פי שיטות העבודה המומלצות לאבטחה".

זהות האדם שנעצר לא נמסרה רשמית. אולם על פי הערכות שונות, מדובר בסוון קמפיוס, הבעלים של חברת האירוח ההולנדית Cyberbunker, אשר פועל מזה שנים כנגד ארגון Spamhaus. החברה פועלת מתוך מקלט גרעיני לשעבר ומספקת אירוח לכל דורש, מלבד לאתרים של ארגוני טרור ופורנוגרפיה של קטינים. יצוין, כי למרות שהחברה מכחישה כי היא עוסקת בהפצה של דואר זבל, היא מופיעה ברשימה השחורה של ארגון Spamhaus.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים