כללי מדיניות חדשים של גוגל אוסרים על עדכוני יישומים שלא באמצעות חנות Google Play

מעתה, כל היישומים שנמכרים בחנות של גוגל, חייבים להיות מעודכנים רק בחנות של גוגל - וכתוצאה מכך יהיו כפופים למדיניות שלה ● יש המעריכים, כי השינוי במדיניות מכוון ישירות לפייסבוק, שמאז חודש מרץ האחרון בוחנת גרסה של יישום האנדרואיד שלה, שמאפשר להוריד באופן אוטומטי תיקוני אבטחה ועדכוני תוספים באמצעות תכונת "עדכון שקט"

גוגל (Google) שינתה את מדיניותה באשר לעדכון יישומים בחנות Play שלה ליישומי אנדרואיד (Android), בצעד שנראה כניסיון להפסיק את העדכונים שפייסבוק (Facebook) דוחפת ליישום שלה שוב ושוב.

החל מיום ו' האחרון, מלבד האיסור על סוסים טרויאניים, וירוסים ורוגלות, נוסף לכללי המדיניות של גוגל משפט נוסף: "אסור לשנות, להחליף ולעדכן את הקוד של קובץ ה-APK של יישום שמורד מ-Google Play, תוך שימוש בכל שיטה שונה ממנגנון העדכונים של Google Play". במילים אחרות: כל היישומים שנמכרים בחנות של גוגל, חייבים להיות מעודכנים רק בחנות של גוגל – וכתוצאה מכך יהיו כפופים למדיניות בנושאי אבטחה ובנושאים נוספים של גוגל.

יש המעריכים, כאמור, כי השינוי במדיניות מכוון ישירות לפייסבוק, שמאז חודש מרץ האחרון בוחנת גרסה של יישום האנדרואיד שלה, שמאפשר להוריד באופן אוטומטי תיקוני אבטחה ועדכוני תוספים באמצעות תכונת "עדכון שקט". "אנחנו עובדים במהירות כדי לשפר את פייסבוק לאנדרואיד, וברצוננו לוודא שכולם משתמשים בגרסה הטובה ביותר של היישום שלנו. עדכונים ירדו כשתשתמש ב-Wi-Fi, והם לא יהיו תלויים בתוכנית הנתונים שלך", ציינה פייסבוק.

אמנם העדכונים של פייסבוק מותקנים רק כשבעל החשבון גולש ב-Wi-Fi, אך מנגד, כדי לאפשר את העדכונים על המשתמשים להפסיק את תכונת האנדרואיד אשר חוסמת התקנות ממקור שאינו החנות של גוגל, וחנויות יישומים רבות מצד שלישי, שמוכרות יישומים שלא באמצעות החנות של גוגל, נחשבות לגורם מוביל בהפצת נוזקות אנדרואיד.

באופן כללי, יישומים שיכולים להתעדכן ולהשתנות בלי התערבות גוגל, מקשים על ענקית האינטרנט לפקח על חנות היישומים שלה ולמנוע חדירה של רוגלות, הונאות או מעשים לא חוקיים אחרים. משתמש עשוי להוריד יישום מחנות Google Play, לדוגמה, ולאחר זמן היישום עשוי להתעדכן בעצמו ולהפוך לרוגלה, מבלי שגוגל יכולה לפקח עליו.

יצויין, כי הכללים החדשים חלים רק על יישומים שנרכשים באמצעות Google Play. יישומים שנרכשים בחנויות אחרות, כמו זו של אמזון (Amazon), למשל, עשויים לכלול מנגנוני עדכון משלהם, המותרים לפי מדיניות אמזון.

עם זאת, נראה שהמדיניות החדשה אינה חלה על יישום Home של פייסבוק, שמוטמע מראש במכשירים מסוימים, כמו מכשיר HTC, אם כי עדיין לא ידוע כיצד תתמודד פייסבוק עם עדכוני היישום שלה במכשירים מסוג זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים