יבמ מפתחת מערכת רובוטיקה משולבת מציאות רבודה, לתמיכה מרחוק בטכנאי שטח

המערכת, המתבססת על פיתוחים ממעבדות יבמ חיפה ומתוכננת לסייע למפעילים במגזרים בעלי ערך מוסף גבוה, תציג בפני מהנדסים וטכנאים מידע קריטי ותמיכה של מומחים הנמצאים הרחק ממקום האירוע ● אסף צדוק, מנהל תחום ניתוח תמונה במעבדת המחקר: "אנחנו יוצרים סביבה שקופה שבה אנשים עשויים לשכוח את עצם קיומה של המכונה הנוספת הפועלת לצידם – ולהרגיש כאילו הם נמצאים צמוד למדריך המומחה"

יבמ (IBM) חושפת אב-טיפוס למערכת חדשה לתחזוקה, תיקון ותפעול באמצעות כלי מובייל, המתוכננת לסייע ליצרנים ולמפעילים במגזרים בעלי ערך מוסף גבוה, דוגמת תעשיות התעופה, הנפט והאנרגיה והספנות. המערכת החדשה מבוססת על טכנולוגיות ייחודיות שפותחו במעבדת המחקר של יבמ בחיפה ובמעבדת התוכנה בהרסלי, בריטניה.

המערכת משלבת כלי מציאות רבודה (Augmented Reality) ורובוטיקה, על מנת לסייע למהנדסים וטכנאי שירות הפועלים בשטח לאתר את פריטי הציוד, להציג בפניהם מידע קריטי ולספק להם תמיכה ויזואלית של מומחים, היושבים הרחק מהאתר בו פועל הציוד הדורש תחזוקה.

לדברי אסף צדוק, מנהל תחום ניתוח תמונה במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הפרויקט נועד לאפשר לעובד הנמצא בשטח להיעזר במומחים היושבים באתר מרוחק. המערכת מאפשרת למומחה לצפות במתרחש באתר העבודה, לשוחח עם איש השטח הזקוק לייעוץ ולסיוע, ולהסביר לו מה עליו לעשות. "העובד המקבל סיוע מרחוק ירגיש, כי הוא פועל במסגרת הסביבה הטבעית שלו – ללא צורך להחזיק מכשיר נוסף, לחבוש קסדה ייעודית או לשאת על גופו מצלמה. אנחנו יוצרים סביבה שקופה שבה אנשים עשויים לשכוח את עצם קיומה של המכונה הנוספת הפועלת לצידם – ולהרגיש כאילו הם נמצאים צמוד למדריך המומחה. הם יכולים להיעזר באתרי ייצור הפועלים במדינה אחרת, במתכננים היושבים באתר שלישי, או באנשי פיקוד ובקרה במוקד רביעי. חברות הפועלות כיום בפריסה כזאת, נדרשות לעתים לשלוח אנשים לעבודה במקום בו הם נדרשים. באמצעות המערכת, הם מגיעים לעבודה מיידית, בכל מקום בעולם".

צדוק מציין, כי החידוש המהותי ביותר במערכת הוא שילוב המציאות הרבודה, המהווה דרך להנגשת מידע בצורה טבעית וברורה. לתפישתו, האסטרטגיה הזאת תמשיך ותצבור תאוצה בעתיד הקרוב, ככלי להבאת מידע חיוני לאנשים הזקוקים לו, בכל מקום בו הם נמצאים ובכל עת. כך, למשל, הציגו חוקרי יבמ בתערוכת CeBIT 2013 מערכת לסיוע בקניות באמצעות מציאות רבודה על גבי טלפונים חכמים.

בלב המערכת החדשה עומדת זרוע רובוטית הנשלטת מרחוק על ידי מומחה היושב באתר מרכזי. הזרוע מאפשרת למומחה הזה לצפות במתרחש באתר העבודה, ולהציג בעת הצורך מידע בפני הטכנאי בשטח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים