אנדי מונשואו, יבמ: "הדיון עובר ממהירות המעבד לחוויית המשתמש ונגישות המערכות בכל מקום"

"המשתמשים לא מתעניינים מהי מהירות המעבד והאם הוא עדכני, אלא איך היישום עובד, כמה ידידותית חוויית המשתמש והאם היישום יהיה זמין בכל מקום ונגיש בכל רכיב מיחשוב", אמר מונשואו, מנכ"ל חטיבת מערכות וטכנולוגיות PureFlex בענק הכחול, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "יותר ויותר לקוחות צורכים IT כשירות והם מצפים לקבל במקום העבודה שלהם את מה שהם מקבלים בבית: מיחשוב פשוט, זמין תמיד ובכל מקום"

"לא מעניין את המשתמשים מהי מהירות המעבד והאם הוא עדכני, אלא איך היישום עובד, כמה ידידותית חוויית המשתמש והאם היישום יהיה זמין בכל מקום ונגיש בכל רכיב מיחשוב", כך אמר אנדי מונשואו, מנכ"ל חטיבת מערכות וטכנולוגיות PureFlex ביבמ (IBM) העולמית.

מונשואו הגיע ארצה כדי להשתתף במסיבת הפרידה שנערכה למאיר ניסנסון, עד לא מכבר מנכ"ל הסניף הישראלי של הענק הכחול. בתפקידו הנוכחי הוא אחראי על עסקי יבמ בתחום מערכות מומחה משולבות (Expert Integrated Systems). כאשר ניהל, בעשור הקודם, את חטיבת האחסון העולמית של יבמ, הוא הוביל את הרכישות של החברות הישראליות דיליג'נט (Diligent), פיילס-איקס (FilesX) ו-XIV – רכישה שהייתה גולת הכותרת ובוצעה ב-2008, תמורת 250-350 מיליון דולרים. לאחר מכן הוא שימש מנהל הפעילות של החברה ביפן. בתפקידו האחרון הוא כיהן כמנכ"ל קבוצת ה-Mid Market והוביל את הפעילות בשוק העסקים הקטנים והבינוניים.

"יש לי מבט מגוון על התעשייה ואני אומר שיותר ויותר לקוחות צורכים IT כשירות, במגוון דרכים: אירוח, ענן, תוכנה כשירות ו-X כשירות", אמר מונשואו בראיון לאנשים ומחשבים. "המשתמשים מצפים לקבל במקום העבודה שלהם את מה שהם מקבלים בבית: מיחשוב פשוט, זמין תמיד ובכל מקום".

"מה שקורה ל-IT דומה למה שקרה למערכות הבידור הביתי", הוסיף. "הלקוח קנה טלוויזיה, מגבר, רמקול ורדיו, והיה צריך שולחן נפרד עבור השלטים הרבים. לאחר מכן, הרכיבים השונים שולבו והתאחדו במערכת הסטריאו. אותו הדבר קורה ב-IT, כי מתחברות שתי תפיסות: הקונסולידציה של ה-IT והשינוי בהרגלי הצריכה של המשתמשים".

לדבריו, "המנמ"רים מתמודדים כיום עם כמה מגמות ואתגרים: Big Data, מורכבות המערכות, אבטחת מידע ומיחשוב נייד. בתפקידי, אני משוחח עם מנמ"רים רבים ולכולם אותם רצונות – לפישוט המערכות ולידידותיות חוויית המשתמש". הוא הוסיף, כי "במצב כיום, למנמ"רים יש צוותי תקשורת, צוותי שרתים, צוותי אחסון ואנשי וירטואליזציה. לכל אחד מהם יש מערכת ניהול נפרדת, והתוצאה היא סיבוכיות".

"PureFlex", אמר מונשואו, "היא מערכת משולבת לחלוטין, עם ניהול מאוחד של משאבי מיחשוב, אחסון, עבודה ברשת ו-וירטואליזציה. היא מנצלת דפוסי מומחיות מובנים, בהתבסס על עשרות שנים של ניסיון ביבמ ואלפי פריסות אצל לקוחות שביצעה. ניתן להריץ עליה כל מערכת הפעלה, כל רכיב תקשורת וכל מערך איחסון".

לשאלה אודות המתחרים השיב מונשואו ש-"ככלל, יש לנו ארבעה מתחרים בתחום: VBlock, שהיא פרי שיתוף פעולה של EMC עם סיסקו (Cisco) ו-VMware; מערכת FlexPod של נט-אפ (NetApp), סיסקו ו-VMware; מערכת התקשורת האחודה UCS של סיסקו; ומערכת HP Cloud System. כולן 'מצטיינות' בחוסר יעילות משווע, כי הן מקפיאות את התצורה, מה שמשפיע ישירות על ביצועים גרועים. אורקל (Oracle), עם מכונות בסיסי הנתונים שלה, אקסה דטה (ExaData), פשוט לא מבינה שהנתונים והאופן בו הם נעים אינם כבעבר. הפתרונות שלנו שונים לחלוטין ומספקים למנמ"ר את מה שהוא רוצה: פישוט, ערך ל-IT וגמישות".

מונשואו הוסיף ש-"מכירת המערכות של החטיבה בראשותי היא המהירה והגדולה ביותר, גם בתוך יבמ וגם בכלל השוק. מאז השקנו אותן, לפני פחות משנה, מכרנו כבר יותר מ-4,000 מערכות, ב-95 ארצות".

הוא אף אמר ש-"אני מכיר היטב את השוק הישראלי. הוא מתאפיין בחדשנות וגם בישראל מכרנו מערכות לעשרות לקוחות, ממגוון מגזרי השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים