סקירה: הסמארטפון Xtreamer AiKi 4

ה-Aiki 4 פונה לפלח השוק הנמוך של הטלפונים החכמים עם מחיר נוח ונתונים טובים יותר מאחיו הגדול, ה-Aiki 5 - בעיצוב, במפרט הטכני וברמת הביצועים ● הציון הסופי: 78

זמן קצר לאחר שהשיקה Xtremaer את ה-Aiki 5, שמיובא לארץ על ידי באג (BUG), מיהרה החברה לשחרר לשוק גם את ה-Aiki 4 – טלפון דומה אבל שונה בהיבטים רבים מהטלפון אותו סקרנו לפני כחודשיים. המכשירים זהים בתצורה, במערכת ההפעלה הפתוחה שמבוססת על המשלח Apex וערכות הנושא שלו – וגם המחירים זהים למדי. אפילו הקופסאות של השניים נראות אותו דבר. עם זאת, כפי שניתן להבין מהשם, מדובר בטלפון עם מסך בגודל של 4 אינץ' לעומת ה-5 אינץ' של הדגם הקודם, שגם זכה לרענון עיצובי מוצלח ולכמה שדרוגים פנימיים שהופכים אותו, לפחות על הנייר, לטוב יותר מהאח הגדול.

עיצוב
ההבדל במראה החיצוני ניכר למדי. הגימור של ה-Aiki 4 עולה על זה של ה-Aiki 5 לאין שיעור, כשאחד הדברים הבולטים הוא הגב החלק והנקי של המכשיר. למרות שהוא חלק, הוא נוח להחזקה ביד, ולא הרגשנו לרגע שאנחנו מאבדים את האחיזה. עוד היבט ויזואלי מוצלח הוא הפס המתכתי שמקיף את הטלפון מסביב, שגורם לכך שה-4 נראה איכותי יותר מה-5.

שינויי העיצוב האחרים כוללים את הזזת כפתור ההפעלה/כיבוי מלמעלה לצד ימין, דבר שמקל מאוד על הדלקת המכשיר. הזזת חריץ הטעינה מהחלק העליון של המכשיר לחלקו התחתון מקלה על נוחות השיחה בטלפון בזמן הטעינה. כמו כן, כפתור השיחה נעלם ובמכשיר החדש תוכלו למצוא ארבעה כפתורי מגע בחלק התחתון של המסך.

מפרט טכני
גודל המסך ושינויי העיצוב אינם, כמובן, השינויים היחידים שמחכים לרוכשים. גם בתוך המכשיר יש שינוי אחד משמעותי, למרות שאם קוראים את המפרט של המכשיר בחלק האחורי של הקופסה קצת קשה לזהות אותו. השינוי הוא החלפת המעבד לכפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ. במקום ה-MT6575 חד הליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ, שנמצא בליבו של ה-Aiki 5, במכשיר הנוכחי מוצאים את ה-MT6577 – מעבד כפול ליבה שבמקור היה במהירות של 1 ג'יגה-הרץ, אך ב-Xtreamer הצליחו להאיץ אותו למהירות של 1.2 גי'גה-הרץ. שינוי הזה לא דרש עבודה תכנונית רבה, כי יש תאימות פינים מלאה בין שני ה-SoC הללו. בנוסף, גם בטלפון החדש יותר והחזק יותר לא מנצלים את המערכת המשולבת עד סופה, לפחות לא מבחנה גרפית ולא מבחינת היכולות של המצלמה, שנותרה עם יכולת של 5 מגה-פיקסלים.

מה עוד זהה? תמיכה בשני סימים, 512 מגה-בייט זיכרון עבודה ו-4 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון. ניתן להרחיב את זיכרון האחסון באמצעות כרטיס microSD שמוכנס מתחת למכסה האחורי. גם מערכת ההפעלה האנדרואידית זהה: גרסה 4.0.3, שמעליה כמובן ה-Apex – משלח שאנחנו מתקשים להתלהב ממנו.

הסוללה, כמובן, קטנה יותר בגלל גודלו של המכשיר. מדובר בסוללה של 1,600mAh (לעומת 2,200mAh) שנותנת לכל היותר 228 שעות המתנה ו-200 דקות דיבור. זאת, לעומת יותר מ-360 שעות המתנה ו-480 דקות דיבור שמציע המכשיר הגדול יותר. תוספת אחרת היא תמיכה בתקן 802.11n בחיבור האלחוטי, וזה הורגש בהחלט בגלישה במקומות מתאימים שהייתה מעט חלקה ומהירה יותר לעומת ה-Aiki 5.

מבחני ביצועים
במבחנים השונים ידו של האח הקטן יותר הייתה כמובן על העליונה. עם זאת, התוצאות לא היו מובהקות לחלוטין, ולבטח לא בהפרשים שאפשר לצפות מהם כשחושבים על מעבד כפול ליבה מול מעבד חד ליבה. התוצאות היו רחוקות באופן מהותי ממה שקיבלנו במכשירים שנמצאים בטווח הביניים ומעלה, עד הקצה הגבוה.

בקבוצת המבחנים של Quadrand Standard Edition הציון הכללי של ה-Aiki 4 היה גבוה יותר – 2,785 נקודות לעומת 2,485 נקודות של ה-Aiki 5. אבל במבחנים של הזיכרון והקלט/פלט, הציונים של האח הגדול היו טובים יותר, גם אם בהפרש נמוך יחסית. נתקלנו בתופעה דומה גם במבחן Vellamo 2.0.2: ה-4 ניצח במבחן ה-HTML 5 ביתרון זעיר של 1,100 מול 1,040 נקודות, אבל היה חלש יותר במבחן ה-Metal עם 349 מול 367 נקודות.

בשאר המבחנים התוצאה הייתה מובהקת יותר. אבל שוב, לא ממש בהפרשים להם ציפינו. ב-AnTuTu 2.1, לדוגמה, ה-Aiki 4 הגיע ל-6,581 נקודות מול ה-4,616 של האח הגדול, וב-SmartBench 2012 ל-2,004 נקודות במבחן הפרודוקטיביות ו-1,730 נקודות במבחן המשחקיות, לעומת 1,170 ו-1,518 נקודות בהתאמה שהשיג ה-Aiki 5.

בשורה התחתונה, אם אתם מתלבטים בין שני המכשירים, הרי שאנחנו היינו בוחרים ב-Aiki 4. זאת למרות איבוד זמן העבודה ושטח המסך שקטן. הוא פשוט נוח יותר לשימוש, אלגנטי יותר, וכן, בסופו של דבר, גם חזק יותר. אין הרבה מכשירים ברמת המחיר שלו שמציעים ביצועים כאלה. אמנם יש קו התקדמות מוצלח, אבל אם השיקול הכספי לא משחק תפקיד מפתח, היינו מציעים להוסיף כסף ולבחור במכשיר אחר.

הציון הסופי: 78
מעבד: MT6577 כפול ליבות במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ
זיכרון פנימי: 512 מגה-בייט
זיכרון אחסון: 4 ג'יגה-בייט
תוספת זיכרון: עד 32 ג'יגה-בייט באמצעות כרטיס microSD
שבב גרפי: PowerVR SGX 531
מסך: 4 אינץ'
רזולוציה: 480×800 פיקסלים
רשתות: דור 2, דור 3
קישוריות: WiFi 802.11 b/g/n, בלוטות', תמיכה בנקודה חמה
מצלמות: קדמית VGA, אחורית 5 מגה-פיקסלים עם מבזק לד
חיבורים: microUSB 2.0, אוזניות
מערכת הפעלה: אנדרואיד 4.0.3, ממשק/משגר Apex
סוללה: 1,600mAH עד 228 שעות המתנה ועד 200 דקות שיחה (נתוני יצרן)
מידות: 120x65x10.8 מ"מ
משקל: 138 גרם
מחיר: 1,099 שקלים
ספק לבדיקה: רשת חנויות באג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים