הערכות: על אף שקבוצת בלקסטון משכה את הצעתה, המשקיעים בדל עדיין עשויים להרוויח

בעקבות ההודעה של קבוצת בלקסטון צנח שערן של מניות דל לשפל הנמוך ביותר בחודשיים האחרונים ובמאבק על רכישת החברה נותרו שני שחקנים בלבד - המשקיע האקטיביסט קרל אייקן ומייסד החברה, מייקל דל, בשיתוף עם פירמת Silver Lake Partners ● על פי המגזין Barron's, שפרסם את ההערכות, גם אם תידחה ההצעה של דל ו-Silver Lake Partners "יהיו אלה חדשות טובות למשקיעים, שעשויים לקבל תמורה גבוהה בהרבה מאשר 13.65 דולרים למנייה" - השער שעל פיו הם הציעו לרכוש את מניות החברה

בעלי המניות של דל (Dell) עדיין עשויים להרוויח, אף על פי שקבוצת בלקסטון (Blackstone) משכה את ההצעה שהגישה לרכישתה של יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם – כך עולה מהערכה שפורסמה אמש (א') במגזין Barron's.

בעקבות ההודעה של קבוצת בלקסטון ב-19 באפריל צנח שערן של מניות דל לשפל הנמוך ביותר בחודשיים האחרונים ובמאבק על רכישת החברה נותרו שני שחקנים בלבד – המשקיע האקטיביסט קרל אייקן ומייסד החברה, מייקל דל, בשיתוף עם פירמת Silver Lake Partners. קבוצת בלקסטון נימקה את משיכת ההצעה שהגישה, לרכישה של מניות דל לפי שער של 14.25 דולרים למנייה, בירידה בביקוש למחשבי PC.

השער של מניות דל עמד ביום ו' על 13.35 דולרים לאחת, פחות מהשער שעל פיו הציעו דל ופירמת Silver Lake Partners לרכוש אותן – 13.65 דולרים. על פי המאמר שפורסם ב-Barron's, "רכישה של מניות דל נראית כעת כדאית, מאחר שאם ההצעה של מייקל דל ו-Silver Lake Partners תתקבל, עדיין ניתן יהיה לגרוף רווח מסוים".

אייקן ופירמת Southeastern Asset Management, בעלת המניות העצמאית הגדולה ביותר ב-דל, התלוננו שמחיר הרכישה נמוך מדי, מאחר שלהערכתם צריך השער של מניות דל לעמוד לפחות על 20 דולרים למנייה. בתחילת מרס, כחודש לפני שהגיעה ההצעה של דל ו-Silver Lake Partners, הציע אייקן לחלק דיבידנד מיוחד של תשעה דולרים למנייה. הוא לא הגיש הצעה רשמית לרכישת דל ועל פי הערכות בוול-סטריט, אם הוא לא יגיש הצעה כזו עלול שערן של מניות החברה לרדת לפחות מ-10 דולרים למנייה.

גם אם תידחה לבסוף ההצעה של דל ופירמת Silver Lake Partners "יהיו אלה חדשות טובות למשקיעים, שעשויים להרוויח מחלופות קצרות טווח או ארוכות טווח שיכולות להעניק תמורה גבוהה בהרבה מאשר 13.65 דולרים למנייה", נכתב ב-Barron's.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים