ספרד: החשוד במתקפה למניעת שירות פעל מרכב מסחרי ששימש לסריקת תדרים

בפשיטה על ביתו של החשוד נמצאו חותמות "נאט"ו – סודי ביותר" ו-"נאט"ו – בלתי מסווג", וכן ציוד אלקטרוני רב

האזרח ההולנדי שנעצר בברצלונה ביום ה' האחרון בחשד שלקח חלק במתקפת ענק מבוזרת למניעת שירות, DDoS (ר"ת Distrubuted Denial of Service), על ארגון Spamhaus הפועל כנגד מפיצים של דואר זבל – פעל מרכב מסחרי שהיה מצויד ב-"אנטנות שונות" ששימשו לסריקת תדרים. כך נמסר אתמול (א') ממשרד הפנים של ספרד.

המתקפה נערכה בחודש מרץ האחרון. בשל היקפה העצום – 300 ג'יגה-סיביות לשנייה של תנועה – הואטה התקשורת ברשת האינטרנט. האזרח ההולנדי נעצר בביתו שבברצלונה על סמך צו מעצר כלל אירופאי שהוצא כנגדו. בסרטון שפרסמה המשטרה הספרדית, מוצגת הפשיטה על ביתו של החשוד, בו נמצאו ציוד רב של מחשבים, נתבים, מחשב Mac Mini, מחשבים נישאים ואנטנות. כן נמצאו חותמות גומי שונות, ובהן חותמת "נאט"ו – סודי ביותר" ו-"נאט"ו – בלתי מסווג". המחשבים וציוד נוסף הוחרמה על ידי המשטרה.

"שמחנו לשמוע שהאדם נעצר ואנו מודים למשטרת הולנד על המשאבים שהעמידה ועל שיתוף הפעולה עמנו", נמסר מארגון Spamhaus. "אנו עדיין מודאגים מהניצול לרעה של משאבי הרשת, כפי שהומחש במקרה זה, בשל העובדה שספקיות האינטרנט אינן פועלות על פי שיטות העבודה המומלצות לאבטחה".

זהות האדם שנעצר לא נמסרה רשמית. אולם על פי הערכות שונות, מדובר בסוון קמפיוס, הבעלים של חברת האירוח ההולנדית Cyberbunker, אשר פועל מזה שנים כנגד ארגון Spamhaus. החברה פועלת מתוך מקלט גרעיני לשעבר ומספקת אירוח לכל דורש, מלבד לאתרים של ארגוני טרור ופורנוגרפיה של קטינים. יצוין, כי למרות שהחברה מכחישה כי היא עוסקת בהפצה של דואר זבל, היא מופיעה ברשימה השחורה של ארגון Spamhaus.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים