ישראלי שמחזיק בדומיין facebook.co.il ייאלץ למסור אותו בחינם לרשת החברתית

על פי החלטת הפאנל ליישוב מחלוקות של איגוד האינטרנט הישראלי, רכש גל אראל ממבשרת ציון את הדומיין שלא בתום לב - הן מבחינת הרישום והן מבחינת השימוש בו ● במהלך השנים הציעה פייסבוק לאראל 3,000 דולרים תמורת שם המתחם, אולם הוא סירב ודרש 10,000 ● כעת, כאמור, יאלץ לוותר עליו בחינם

ישראלי שמחזיק בשם המתחם (דומיין) facebook.co.il, ייאלץ למסור אותו בחינם למפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם – כך החליט הפאנל ליישוב מחלוקות של איגוד האינטרנט הישראלי. בעליו של הדומיין, גל אראל ממבשרת ציון, רכש את שם המתחם באוקטובר 2006. על פי החלטתה של עו"ד ליהי פלדמן מהפאנל, אראל רכש את הדומיין שלא בתום לב – הן מבחינת הרישום והן מבחינת השימוש בו. לכן, נכתב, היא מעבירה את הזכויות בשם המתחם הנדון לפייסבוק (Facebook).

תחת facebook.co.il ניתן למצוא, גם כעת, רשימה ארוכה של ארגוני צדקה למיניהם והדרכים בהן ניתן ליצור עמם קשר. באתר של אראל אין כל קשר לפעילות של הרשת החברתית, והוא אף מבהיר זאת היטב בראש העמוד הראשי ומפנה את המחפשים לאתר פייסבוק.

אראל רכש את הדומיין שלו כחודש לאחר שהפכה פייסבוק לרשת ציבורית כלל-עולמית, שמאז צמחה והגיעה כבר לכ-800 מליון משתמשים רשומים. במהלך השנים הציעה פייסבוק לאראל 3,000 דולרים – סכום שגבוה פי כמה וכמה מהעלות של רישום שם מתחם ישראלי, כדי שיעביר אליה את שם המתחם, אולם הוא סירב. לפי תיאור השתלשלות העניינים, דרש אראל לא פחות מ-10,000 דולרים, אולם בהמשך הסכים לרדת ל-8,000. בפייסבוק החליטו שלא להיענות לדרישה ועתרו לפאנל ליישוב מחלוקות בבקשה שיעביר אליה את שם המתחם.

"המשיב רשם את שם המתחם באוקטובר 2006, יום אחד לאחר שפתח חשבון ב-facebook.com", נכתב בהחלטה. "לאור עובדות אלו, יחד עם החשיפה התקשורתית ביחס לשירותי העותרת, אין זה סביר כי המשיב לא היה מודע לעותרת, שירותיה וזכויותיה בשם במועד הרישום. Facebook אינו מונח גנרי ואין לו כל קשר לשירות שמציע המשיב. זהו מונח קנייני המיוחס למשמעות שיצקה לו העותרת כרשת חברתית. השימוש במונח זה על ידי המשיב מעיד על ניסיון לרשום סימן שכבר נוצר ומצוי בשימוש העותרת".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ברק דפי צביעה

    לפעמים החמדנות לא משתלמת ... :\

אירועים קרובים