ד"ר ברני מאירסון, יבמ העולמית: "הסתיים עידן השבבים, שאפיין את התעשייה ב-40 השנים האחרונות"

"אי אפשר להמשיך ולמזער, כיוון שגודל האטום קבוע", אמר ד"ר מאירסון, מנהל תחום החדשנות ביבמ העולמית ● הוא אמר ש-"נתונים הם הנפט החדש" וחזה ש-"ההתקדמות בתחום ה-IT תמשיך להיות מהירה, כאשר המנוע המרכזי יהיה שילוב"

"עידן השבבים, שאפיין את התעשייה ב-40 השנים האחרונות, הסתיים. אי אפשר להמשיך ולמזער, כיוון שגודל האטום קבוע", כך אמר ד"ר ברני מאירסון, מנהל תחום החדשנות ביבמ (IBM) העולמית.

ד"ר מאירסון הגיע ארצה על מנת להשתתף במסיבת הפרידה שנערכה שלשום (א') למאיר ניסנסון, עד לא מכבר מנכ"ל הסניף הישראלי של הענק הכחול.

לדבריו, "כיוון שהשבבים לא יספקו את הביצועים שיידרשו יהיה צורך לשנות מן היסוד את אופן תכנון המערכות: לדחוס את המערכות אל תוך מארז צפוף במיוחד, שיחסוך את זמן ההמתנה שנוצר, גם בעת שימוש בטכנולוגיות התקשורת המהירות ביותר".

"הדחיסה הזאת כוללת, בין השאר, בניית שבבים רב-שכבתיים, ויבמ כבר מייצרת גרסאות פשוטות של שבבים כאלה", הסביר.

בהתייחסו לעתיד התעשייה אמר ד"ר מאירסון ש-"נתונים הם הנפט החדש: בצורתם הגולמית אין להם שימוש, אולם לאחר טיפול נכון הם מסוגלים להניע את העולם. כך, האיסוף והניתוח של Big Data מסוגל לא רק לחזות אלא אף לשנות את העתיד. זאת, באמצעות המלצה על צעדים מקדימים – הכול על בסיס ניתוח המציאות הנוכחית".

"הדבר הגדול הבא הוא מיחשוב קוגניטיבי, דוגמת ווטסון (Watson) של יבמ, שפועל בתהליך המדמה את אופן החשיבה האנושי, מסיק מסקנות, לומד ומעדכן את עצמו על בסיס לקחי העבר", אמר ד"ר מאירסון.

הוא חזה, כי "ההתקדמות בתחום ה-IT תמשיך להיות מהירה, כאשר המנוע המרכזי יהיה שילוב. ניתוח אנליטי של נתונים יגזור ויפיק תובנות חדשות מכמויות גדולות של Big Data ויהפוך כלי עסקי שכיח. מערכות קוגניטיביות יופיעו ויזעזעו את הסטטוס קוו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים