גוגל השיקה גרסה חדשה של יישום החיפוש למערכות iOS – עם טכנולוגיית Google Now

היישום החדש פועל כסוכן חיפוש עם יכולות חיזוי ● הטכנולוגיה עליה הוא מבוסס מציגה מידע במכשירים ניידים כאשר מתקיימים תנאים מסוימים ובהתאם למסקנות שמסיקה הטכנולוגיה מהיסטוריית החיפוש באינטרנט של המשתמשים, נתוני מיקום, נתוני יומן ופריטי קלט נוספים ● ניתן לראות ביישום החדש תחרות מסוימת לסירי של אפל

Google Now - עכשיו גם עם אפליקציות צד ג'

גוגל (Google) השיקה אמש (ב') את גרסה 3.0 החדשה של יישום החיפוש למכשירים ניידים עם מערכות iOS של אפל (Apple). הגרסה החדשה מצוידת בטכנולוגיית Google Now, הפועלת כסוכן חיפוש עם יכולות חיזוי.

Google Now מציגה מידע במכשירים ניידים כאשר מתקיימים תנאים מסוימים ובהתאם למסקנות שמסיקה הטכנולוגיה מהיסטוריית החיפוש באינטרנט של המשתמשים, נתוני מיקום, נתוני יומן ופריטי קלט נוספים. כך, למשל, עשוי היישום להציג למשתמשים תזכורת שעליהם לצאת באותה העת מהבית או המשרד למסעדה שבה הזמינו מקום, על סמך נתוני תעבורה בזמן אמת ורשומת יומן שבה צוינה ההזמנה.

הטכנולוגיה זמינה מזה כמעט שנה, מאז יולי האחרון, כאשר הושקה במסגרת מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.1 (Android 4.1), המכונה ג'לי בין (Jelly Bean). בחודש שעבר הועלה לרשת סרטון שמציג את הטכנולוגיה עבור מכשירי אפל.

"טכנולוגיית Google Now מציגה את המידע הנכון ברגע הנכון", כתבה אנדראה יואי, מהנדסת בגוגל, בהודעה שפרסמה בבלוג. "היא יכולה להציג לך את תחזית מזג האוויר כאשר אתה מתלבש בבוקר, להזהיר אותך מפני עומס תנועה בדרך לפגישה שקבעת ולהאיץ בך לצאת מוקדם יותר. כמו כן, ביכולתה להציג עדכונים לגבי ידיעה חדשותית שאחריה אתה עוקב ולהזכיר לך לצאת בזמן לשדה התעופה כדי שלא תחמיץ את הטיסה".

אל חילווה, מנהל לפיתוח יישומים בחברת המחקר IDC, ציין שהחשיבות של טכנולוגיית Google Now, בדומה לזו של סירי (Siri) של אפל, נובעת בעיקר מהמעבר לממשקים קוליים לחיפוש. "למעשה, כדי שההבטחה של המיחשוב הנלבש תקוים, מנגנונים כאלה של אינטראקציה הם מחויבי המציאות ואני צופה שבשנים הקרובות הם יתפתחו בקצב מהיר", אמר.

עם זאת, אחת הבעיות הפוטנציאליות היא השמירה על הפרטיות. "אין ספק שאחד החסרונות הוא שהמשתמשים צריכים למסור ליישום מידע אישי רב כדי לקבל מידע מועיל ורלוונטי להקשר", הסביר חילווה. "הנתונים שנמסרים עשויים לשמש למספר מטרות שהמשתמשים כלל אינם מודעים להן, אך חלק מהמשתמשים עשויים למצוא שזה כדאי, במיוחד כאשר הטכנולוגיה תוסיף להתפתח ותוכל לסייע בצורה יעילה יותר בחיי היום יום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים