בפעם הראשונה בתולדותיה: אפל עשויה להציע למכירה אגרות חוב

החברה ביצעה פניות ראשונות למשקיעים, בהובלת דויטשה בנק וגולדמן זקס, והגישה לרשות האמריקנית לניירות ערך את המסמכים הנחוצים כדי להציע אגרות חוב ● אלה יוצעו על מנת לממן תוכנית שבמסגרתה יוחזר למשקיעים הון בהיקף כולל של 100 מיליארד דולרים ● בשוק מעריכים שאפל עשויה להנפיק בשלוש השנים הקרובות אגרות חוב בסכום של בין 15 מיליארד ל-20 מיליארד דולרים

אפל (Apple) החלה אמש (ב') בהכנות ראשונות למה שעשוי להתפתח למכירה הראשונה בתולדותיה של אגרות חוב. מקור יודע דבר מסר, כי החברה ביצעה פניות ראשונות למשקיעים, בהובלת דויטשה בנק (Deutsche Bank) וגולדמן זקס (Goldman Sachs), והגישה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) את המסמכים הנחוצים כדי להציע אגרות חוב.

מאחר שאפל היא חברת ההיי-טק היחידה שאינה חייבת פרוטה על פי מאזניה נדהמו המשקיעים לשמוע בשבוע שעבר, כי היא שוקלת להציע בראשונה אגרות חוב, על מנת לממן תוכנית שבמסגרתה יוחזר למשקיעים הון בהיקף כולל של 100 מיליארד דולרים.

אגרות החוב של החברה שמציעה את מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad עשויות לזכות לביקוש רב בקרב המשקיעים ומעריכים שהמחיר שלהן עשוי להיות טוב אף מזה של אגרות החוב של מיקרוסופט (Microsoft), שדירוגן עומד על AAA.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל ולא ידוע באיזה מטבע יונפקו האגרות – דולרים, לירות שטרלינג, יורו או שילוב כלשהו של מטבעות.

בעקבות פרסום הדו"חות לרבעון, שהצביעו על ירידה ראשונה, מזה עשור, ברווח של אפל, הודיעה החברה על כוונתה לרכוש בחזרה מהמשקיעים, בשלוש השנים הקרובות, מניות בשווי כולל של 60 מיליארד דולרים.

אנליסטים מעריכים את היקף המזומנים בקופתה של אפל ב-145 מיליארד דולרים, אולם רק 45 מיליארד מהם זמינים באופן מיידי בארצות הברית – ואין בהם די כדי לממן את התוכנית לרכישה מחדש.

משום כך, מעריכים בחברת המחקר CreditSights, עשויה אפל להנפיק בשלוש השנים הקרובות אגרות חוב בסכום כולל של בין 15 מיליארד דולרים ל-20 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים