בריאן גמאג', VMware: "וירטואליזציה של כלל הדטה סנטר חוסכת 60-70 מיליארד ד' בשנה"

החסכון של ארגונים מווירטואליזציה של שרתים עמד ב-2012 על 10 מיליארד דולרים, אולם אם הם יעברו לווירטואליזציה של כלל הדטה סנטר, הם יוכלו לחסוך הרבה יותר - אמר גמאג', מנהל שיווק טכנולוגי לתחום תחנות קצה בחברה ● לדבריו, "חיסכון שכזה יכול להיות מופנה להשקעה ביישומים חדשים לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון, להגעה מהירה יותר לשוק של מוצרים ושירותים וליצירת תחרותיות רבה יותר"

"ארגונים חסכו 10 מיליארד דולרים ב-2012 מאחר שהם ערכו וירטואליזציה של שרתים. חברות המחקר מעריכות שאם ארגונים יממשו את חזון הווירטואליזציה של כלל הדטה סנטר, הם צפויים לחסוך 60-70 מיליארד דולרים בשנה", כך אמר בריאן גמאג', מנהל שיווק טכנולוגי לתחום תחנות קצה ב-VMware העולמית. לדבריו, "חיסכון שכזה יכול להיות מופנה להשקעה ביישומים חדשים לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון, להגעה מהירה יותר לשוק של מוצרים ושירותים וליצירת תחרותיות רבה יותר".

גמאג' היה דובר המפתח בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

הוא אמר, כי "ארגון נדרש לאזן את עצמו כלכלית בכל עת והדבר נכון כפליים במצב הכלכלי של היום. יש לשנות את העובדה שכבר עשרות שנים, 70% מתקציב ה-IT מוקדש לתחזוקה, מה שמותיר מעט מאוד תקציב לטובת פיתוח וחדשנות. ה-IT מהווה כיום אבן רחיים, משקולת, על הארגון, ויש לשנות מצב זה מהיסוד".

לדברי גמאג', "בעולם הדטה סנטרים, מנמ"רים מתמודדים כיום עם מגמות של גידול בהיקף מערכות האחסון, גידול בכמות השרתים והכפלות של התעבורה. ה-IT מבזבז הרבה זמן על פעולות שחוזרות על עצמן, של ייצור שרתים, ביצוע תצורה ועוד. ניתן למכן את הפעולות האלה ולבצע אותן באופן סטנדרטי".

על VMware הוא אמר, כי "לאחר שעשינו וירטואליזציה לשרתים, אנחנו ממשיכים במסע לעבר מיחשוב הענן. המסע עובר דרך וירטואליזציה של התקשורת, של האחסון ושל רכיבי אבטחת המידע".

"חזון החברה", ציין, "בנוי על שלושה עמודים: דטה סנטר מוגדר תוכנה (Software Defined Data Center), ענן בן כלאיים וטיפול בתחנות הקצה ובמיחשוב הנייד. סייענו לארגונים לחסוך תקציבים בשלב הראשון, של וירטואליזציה של שרתים ויצירת משאב מיחשוב מופשט. השלב שלאחר מכן היה מיכון ה-IT וכעת אנחנו מצויים בפתחו של השלב השלישי – העצמת יכולות המיחשוב על ידי יצירת IT כשירות". לדבריו, 35% מהארגונים מצויים בשלב הראשון, לאחר שערכו וירטואליזציה ל-20%-30% מהשרתים, 45% מהם ערכו וירטואליזציה לרוב השרתים והמשיכו למיכון מערכות ה-IT וכחמישית מהארגונים נמצאים בפתחו של השלב השלישי.

"בעבר, שרת עלה 10,000 דולרים ומשך הטמעתו היה שבועות", אמר גמאג'. "כיום הוא עולה 300 דולרים וההטמעה שלו לוקחת דקות אחדות. עם זאת, מערך ה-IT נותר עם אותה בעיית הסיבוכיות, כי כל מה שסביב השרת – אחסון, רישות ואבטחת מידע – צורך משאבים תפעוליים, ניהוליים ואנרגטיים. לכן נדרשת וירטואליזציה כוללת: אנחנו רוצים להכיל את אותם עקרונות – של וירטואליזציה, מיכון ו-IT כשירות – על כלל רכיבי הדטה סנטר. כך כל התשתית תהיה וירטואלית, מנוהלת וממוכנת, תסופק כשירות וניתן יהיה להטמיעה בתוך שלוש דקות".

גמאג' תיאר את השינוי המהיר שקורה בתחום משתמשי הקצה. לדבריו, מדובר בעידן חדש שבו משתמש צורך יישומים מגוונים משלל התקני קצה. "המציאות החדשה יוצרת אתגר אצל ארגוני ה-IT והפתרון החדש של VMware, ששמו Horizon Suite, מספק מענה גם לצרכים העכשוויים לניהול יעיל של תחנות עבודה מבוססות חלונות (Windows) וגם לעולם החדש, שכולל יישומים ניידים".

"האתגר נמצא ברמה הניהולית", הוסיף. "ב-2008 היו 30% מהשרתים בעולם וירטואליים. כיום שיעורם עומד על 60%, ובישראל – על 80%. בעתיד, יותר מ-90% מהשרתים יהיו וירטואליים. כאמור, צריך שלוש דקות בלבד על מנת לייצר שרת חדש, אבל הפעולות סביב – ניהול, DR והקצאות – אורכות זמן רב. אנחנו רוצים לייצר דטה סנטר שלם בדקות. לשם כך פיתחה VMware את תפיסת הדטה סנטר הווירטואלי. במסגרת זו בנינו, בפרק זמן קצר, משאב לוגי שכולל את כל משאבי הדטה סנטר".

לדבריו, "נכניס מיכון מובנה מראש לתשתיות, נגדיל את הזמינות – מחמש דקות לעשרות שניות – והניהול יהיה קל יותר. נרד מהחלוקה המיחשובית כיום של עמודים וטורים ונבנה תשתית אחת. הדטה סנטר הזה יכיל מיחשוב, אחסון רישות ואבטחה. הוא יהיה מופשט, לוגי ויקצה שירותים באופן ממוכן וגמיש. נחלק אותו לדטה סנטרים וירטואליים, שיהיו מעין ארונות".

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור"המטרה היא ליצור שירות עצמי, החלמה עצמית וכשתהיה תקלה – תיקון עצמי ומהיר", סיכם גמאג'. "ה-VDC יטפל בהקצאות השירותים, התפעול, הטיפול בהיבט העסקי והחיוב על השירותים. הארכיטקטורה שאנחנו הולכים עימה לענן היא תשתיות מוגדרות תוכנה. אנחנו מספקים יכולות לניהול, להקצאת השירות ולעלויות".

"רוב העולם מריץ מערכות על שרתים וירטואליים של VMware"
בהמשך דיבר רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, שציין שהמחזור הכספי של החברה עמד ב-2012 על 4.6 מיליארד דולרים ושהיא חברת התוכנה החמישית בגודלה בעולם. "המכירות שלנו נעשות באמצעות 55 אלף שותפים ויש לנו יותר מחצי מיליון לקוחות ארגוניים, לרבות כל החברות הכלולות ברשימת ה-100 של פורצ'ן (Fortune 100)". הוא הוסיף, כי "רוב העולם מריץ את מערכות ה-ERP, הבילינג ובסיסי הנתונים שלו על שרתים וירטואליים של VMware. החברה צומחת, עם קצב גידול שנתי ממוצע של 63%".

הוא ציין שמספר העובדים של VMware בישראל עומד על 200, בעיקר בתחומי המכירות והפיתוח, ושיש לה עשרות שותפים עסקיים, דרכם היא מגיעה ללקוחות הישראליים.

לדברי ביבר, פעילות החברה מתבססת על הלקוחות, "שאוהבים את החיסכון שהם מקבלים", השותפים והמפיצים, העובדים והיות החברה מצליחה.

"אנחנו מפשטים את מערכות המידע ובסופו של דבר נספק IT כשירות", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים