יבמ חושפת פתרונות חדשים לעולם העסקים

כנס המשתמשים של ענקית הטכנולוגיה, שנערך בימים אלו בלאס וגאס, כולל הכרזה על שורה של מוצרים ופתרונות, בהם תפישת ה-M-2-M (אינטגרציה בין מכונות), סט כולל של פתרונות Big Data ומאגרי נתונים עם חיבור לענן עבור בתי תוכנה, שירותים מבוססי עסקים מוגדרים, ועוד

30/04/2013 14:51

יבמ (IBM), המקיימת בימים אלו כנס משתמשים בלאס וגאס בהשתתפות אלפי לקוחות ושותפים מרחבי העולם, חשפה כמה מהחידושים האחרונים של החברה, כאשר במוקד עמדו היישומים ושורת הפתרונות לסביבת המובייל. מארי וויק, נשיאת חטיבת מוצרי וובספיר (WebSphere) שנאמה את הנאום המרכזי בכנס, הציגה את הפלטפורמה הטכנולוגית שתאפשר לארגונים קטנים כגדולים להתמודד עם הקשיים והאתגרים העומדים בפניהם בעידן המובייל.

וויק הציגה בפני הנוכחים את תפישת ה-M-2-M, הדומה למודל ה-B-2-B אך עם שינויים – הפעם מדובר בקישריות ואינטגרציה של מכונות. המכונות יכולות להיות מחשב, מדפסת, טלפון חכם ולמעשה כל פריט שיש בתוכו רכיב אלקטרוני. לשם המחשה, הוצגה בכנס מכונית העתיד של פורד (Ford).

על פי יבמ, כבר לא מדובר במכונית, אלא ביחידת מחשב מורכבת ביותר. מכוניות העתיד שפורד מתכננת יכילו יותר ממיליון שורות קוד, עשרות מחשבים ודאטה-סנטר, שרק לפני כמה שנים היה יכול להיות בהישג יד של ארגוני ענק בלבד. המכונית בעתיד הקרוב תוכל לעשות את הכל בעצמה. הרעיון החדשני הוא האינטגרציה בין כל הרכיבים שבמכונית יחד עם מערכות חיצוניות. כך, למשל, מכונית זו תוכל לתקשר עם מערכת הרמזורים, לנווט את הרכב לתחנת הדלק הקרובה, למנוע תאונות דרכים, וחשוב יותר – לשחרר את הנהג מטרדות הנהיגה ממקום המוצא אל היעד. במילים אחרות, הנהג יוכל להמשיך לעבוד כאילו הוא נמצא פיזית בבית או במשרד, בעוד המערכת מבצעת את כל הפעולות עבורו. הפעולה היחידה שהמערכת עדיין לא מבצעת היא מילוי בנזין במיכל הדלק, שעדיין מצריכה התערבות פיזית של בן אנוש. אבל תסמכו על יבמ וגם לנושא זה הם ימצאו פתרון טכנלוגי…

למעלה ממיליון שורות קוד. המכונית החכמה של פורד, שלא רחוק היום בו תפעל באופן עצמאי לחלוטין

בתי התוכנה לאן?
המרכזיות והחשיבות של עולם המובייל הפכה להיות מהות העניין. ההתמקדות במובייל אינה קשורה רק למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) או ל-iOS, וגם נושא חנות האפליקציות כבר לא מהותי. על פי מנהלי יבמ, שהציגה את משנתם בכנס השנתי Impact 2013, השימוש המתגבר במובייל גורם למהפכה של ממש בעולם התוכנה. עתה, כאשר הטכנולוגיה התקדמה והתפתחה כל כך, הציפייה היא שלוקח כמה שבועות בלבד מהרגע שהלקוח הגדיר מה שהוא רוצה, ועד שהוא מקבל את הפתרון. לשם כך בית התוכנה חייב לעבור שינוי – במקום להתמקד בתהליכים מסורתיים, עליו לאמץ תפישות חדשות, כגון פיתוח אג'יל, עבודה עם מערכות פתוחות, פלטפורמת ענן במקום פיתוח עצמי מסורתי, ועוד.

ההכרזות החדשות של יבמ מהוות את קשר ההצלה של בתי התוכנה שעדיין עובדים "כמו פעם". כך, למשל, בשורת ה-"puresystems", שבפועל מאפשרת לכל בית תוכנה להשתמש בסט כלים מוכן של פתרונות, אינטגרציה, מאגרי נתונים כולל חיבור לענן ופתרונות Big Data. בעזרת סט כלים זה יכול בית התוכנה להגן על המשך קיומו, ולספק ללקוחותיו מענה מהיר באמת, גמיש ומוכן לשינויים, עם הנגשה לכל סביבה טכנולוגית – החל במערכות מסורתיות וכלה בסביבת מובייל. כך, אחד הכלים שיבמ מציעה הוא תוכנה חדשה לניהול ולשילוב תהליכים עסקיים.

אלפי הלקוחות והשותפים מרותקים להרצאות בכנס. Impact 2013 של יבמ

ארגז כלים מודרני
הכלים והשירותים החדשים של יבמ מאפשרים להרחיב את סביבת התשתיות הקיימת, ולקשר בין מערכות ותהליכים קיימים וחדשים כאחד ובין עולם מכשירי הקצה הניידים – לרבות טכנולוגיות תקשורת בין מכונה למכונה (M2M). באמצעות כלים אלה, ניתן לפשט את משימות התפעול השוטפות ולהגיע ללקוחות בתהליך שיטתי ועקבי, המאפשר הצגת מידע ותובנות על בסיס ניתוח אנליטי – בכל מקום ובכל זמן בהם נדרשים המידע והתובנות האלה.

מערכת MessageSight מספקת בסיס לאסטרטגיה החדשה הזאת של יבמ. זאת, באמצעות מכשיר משולב חדש המאגד חומרה ותוכנה בחבילה אחת תפורה ומותאמת מראש, על מנת לאפשר לארגונים לנהל את מערך התקשורת ולתקשר על בסיס קבוע ומתמשך עם מיליארדי רכיבים שעד לא מזמן היו סגורים בעולם משלהם. המושג "האינטרנט של הדברים" עוסק בנקודה זו – אותם פרטים המכילים רכיב אלקטרוני המאפשר להם להתחבר לאינטרנט, למשל מקררים, מזגנים, חיישנים חכמים וכן הלאה.

העולם הופך לחכם יותר
במהלך הכנס עסקה יבמ בשאלה כיצד העולם שסביבנו הופך לחכם יותר ויותר. לכן כל ארגון העוסק בטכנולוגיה חייב לאמץ יכולת טיפול וניהול תהליכים עסקיים באופן מיידי. מדובר על כל תהליך עסקי שקיים, בין אם סוכן ביטוח בשטח מפעיל תהליך עיבוד תביעה ובין אם רופא מבקש הפניה מיידית של תוצאות בדיקות למחלקה אחרת בבית החולים – המשימות האלה אמורות להתבצע בתהליך פשוט ומיידי, בשירות אנשי המקצוע הפועלים כל אחד בתחומי המומחיות והתעשייה שלו.

הפתרון עליו הכריזה יבמ מסייע לחברות הטכנולוגיה וללקוחות כאחד ומאפשר עמידה בדרישות המשתנות בדחיפות גבוהה. דוגמה לכך היא תוכנה חדשה לניהול תהליכים עסקיים (BPM) ולניהול קבלת החלטות תפעוליות (ODM), יחד עם חבילות שירותים המשלבים כלי תוכנה, מומחיות ושיטות. בעולם המקושר בו אנו חיים, מצפים לקוחות לעמוד בקשר רצוף עם התהליכים העסקיים בארגוניהם, מכל מקום, בכל שעה, ובאמצעות כל מכשיר קצה. סל מוצרי MobileFirst של יבמ הולך ומתרחב, על מנת לעבוד בשילוב עם פלטפורמות ניהול התהליכים וניהול קבלת ההחלטות. לקוחות הנהנים ממגוון היכולות האלה של MobileFirst, יכולים עתה לשלב את התהליכים העסקיים ותהליכי קבלת ההחלטות הקיימים במסגרת ארגוניהם יחד עם אפליקציות ניידות, תוך האצת הפיתוח והאספקה של יישומים ניידים לניהול תהליכים עסקיים – ולהכניס אל תוך הנתונים עליהם נשענים התהליכים גם מידע גיאוגרפי, תמונות ממצלמות וכלי הודעות.

חבילות שירותים ייעודיות לתחומים עסקיים מוגדרים
יבמ מציעה גם שורה של שירותים המסייעים לעסקים במיקוד פעילותם סביב הלקוח: ככל שתחומי תעשייה שונים ומגוונים עוברים שינויים מן היסוד, וככל שדרישות הלקוחות גוברות – נדרשים עסקים להציע תהליך מתמיד של חדשנות. על מנת לסייע למנהלים להאיץ את תהליך הכנת עסקיהם לעידן השינוי, חושפת יבמ שורת פתרונות ייעודיים לניהול תהליכים עסקיים בתחומי תעשייה מוגדרים, דוגמת עולם הבנקאות, הביטוח, שווקים פיננסיים, תעשיה ובריאות. לקוחות יכולים להקים וליישם במהירות מערכות המבוססות על חבילות הכלים האלה, המשלבות את מיטב השיטות והמומחיות אותה צברה יבמ במסגרת פרויקטים ויישומים מוצלחים, סביב העולם.

כלים מעודכנים ותמיכה בתקנים
במקביל להצגת המוצרים והשירותים החדשים, מעדכנת יבמ כלים ומשפרת את יכולות השילוב בין מערכות משרד קדמי ואחורי. בין השאר, חושפת החברה פתרון מקיף לניהול ממשקי תכנות יישומים – IBM API Management – המסייע בבנייה מאובטחת, ניהול והפעלה בסביבה חברתית של ממשקי תכנות המאפשרים הרחבת הכיסוי של מוצרים ושירותים אל מגוון רחב של ערוצים ומכשירי קצה ניידים. לקוחות יכולים לגשת גם אל פורטל עבודה שיתופית, על מנת לצפות באמות המידה המוגדרות לאיכות התפעול ולהפיק תובנות עסקיות לגבי אופן התפקוד של היישומים שלהם בשווקים השונים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים