יבמ חשפה סדרת פתרונות ניהול תקשורת, כלי תוכנה ושירותי ענן לעבודה בסביבה ניידת

החברה חשפה בכנס הלקוחות השנתי שלה את ה-MessageSight - מכשיר משולב שמאפשר לארגונים לנהל את מערך התקשורת עם מיליוני מכשירים ניידים, מערכות מקושרות וחיישנים ● המכשיר מתאים לסביבות העבודה האופייניות לתחומים דוגמת תעשיית הרכב, ניהול מערכות תנועה, בתי זיקוק, בניינים חכמים ומכשירי חשמל ביתיים ● הפתרונות של יבמ מאפשרים שליטה ובקרה על כל מכשיר, כולל אבטחת מידע ונגישות למידע שהעובד צריך לצורך עבודתו

01/05/2013 09:21

יבמ (IBM) חשפה שורה של פתרונות המתמקדים בניהול תקשורת, כלי תוכנה ושירותי מיחשוב ענן, שמיועדים לסביבה ניידת, מתוך תפיסה, כי לשם הולך העולם. המוצרים נחשפו במהלך כנס הלקוחות השנתי של החברה, impact 2013, שנערך בימים אלה בלאס וגאס.

על מנת לעמוד בתחרות מול יריבותיו לעולם ההיי-טק, הענק הכחול ריכז בשנים האחרונות כמות גדולה של משאבים, במיוחד במעבדות החברה הפזורות ברחבי העולם, לרבות זו שבחיפה. אחת התוצאות של מאמץ זה היא ה-MessageSight – מכשיר משולב חדש, שמאפשר לארגונים לנהל את מערך התקשורת עם מיליוני מכשירים ניידים, מערכות מקושרות וחיישנים, בסביבות העבודה האופייניות לתחומים דוגמת תעשיית הרכב, ניהול מערכות תנועה, בתי זיקוק, בניינים חכמים ומכשירי חשמל ביתיים.

הפתרונות של יבמ מאפשרים שליטה ובקרה על כל מכשיר ומכשיר, כולל אבטחת מידע ונגישות למידע שהעובד צריך לצורך עבודתו. החברה מממשת אותה גם בה עצמה. כרבע מעובדי החברה, שעל פי הדיווחים מועסקים בה יותר מ-400 אלף בני אדם, עובדים כיום במודל BYOD (ר"ת Bring Your Own Device). העובדים מתחברים בכל יום למערכות המידע של החברה, החל בדיווחים פנימיים, לוגיסטיקה ואדמיניסטרציה וכלה בשווק ומכירות. הפתרון שאנשי ה-IT של יבמ משתמשים בו מבוסס על ה-M2M (ר"ת מכונה למכונה).

פתרון ה-MessageSight כולל מרכיבים שונים המאפשרים לו התמודדות עם אוקיינוס של נתונים, מידע ומשתמשים בו זמנית. למשל, טכנולוגיית הניהול הטלמטרי של תורי תעבורת המסרים MQTT (ר"ת Message Queuing Telemetry Transport) מאפשרת למערכת ה-MessageSight להציע ביצועים מהירים ופשטות הפעלה – דבר קריטי לכל ארגון בעידן הנוכחי. קיים כיום צורך להתמודד עם הגידול העצום והמהיר במספר המכשירים הניידים, המגוון הלא נגמר כמעט של סוגי מכשירים ומערכות הפעלה, ובנוסף כל אותם רכיבים המוכרים כ-"אינטרנט של דברים", כגון החיישנים האלקטרונים במכשירים שונים .

בנוסף, המוצר עונה על הצורך של הארגון המודרני לבצע ניתוחים על אוקיינוס המידע שהוא מנהל, במטרה להפיק תובנות שיאפשרו קבלת החלטות טובות יותר. על מנת לספק את המענה, MessageSight מסוגל לתמוך ביותר ממיליון חיישנים או מכשירים חכמים בו זמנית ולעבד 13 מיליון הודעות בשנייה.

מערכת MessageSight משלימה ומרחיבה את היצע המוצרים במסגרת מיזם MobileFirst של יבמ, המאפשר לארגונים להקים פתרונות ניידים ולנהל את המכשירים הניידים בזמן אמת.

יצוין שהתמיכה ב-MQTT מהווה ציר מרכזי ב-MessageSight. החברה מתכננת להפוך את ה-MQTT לתקן להעברת הודעות מכונה וחיישנים. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת לפעול בסביבה המאופיינת בחיישנים קטנים, בצריכת זרם נמוכה ובמסגרת מגבלות רוחב פס התקשורת. אחד הנתונים שהוצגו בכנס מדבר על כך שב-15 השנים הקרובות יזנק מספר המכונות והחיישנים הקשורים לאינטרנט במאות אחוזים ובתוך 7-8 שנים יפעלו בעולם יותר מ-22 מיליארד מכשירים המקושרים לאינטרנט. מכשירים אלה אמורים לייצר מדי יום יותר מ-2.5 קווינטליון סיביות מידע – נפח ששקול למילוי שבעה מיליון תקליטורי DVD מדי שעה.

לדברי אנליסטים, השימוש בטכנולוגית M2M לא ייעצר בחיבור מכשירים למכשירים. מדובר במגמה של גידול וכניסה גם לתחומים שפעם היום נחלתם הבלעדית של בני האדם, למשל בתי חולים. היא עתידה להחליף את הפעולות שמבצעת האחות כשהיא עוברת אחת לכמה זמן בין החולים ולוקחת מדדים שונים אודותיהם. במקומה הרובוט יעשה זאת במקומה ובעזרת החיישנים החדים שלו יאתר את הווריד בידו של המטופל, יכניס לתוכו מחט וייקח דגימת דם לצורך בדיקות. תוצאות הבדיקות יסופקו מיידית – למטופל לכם ולתיק האישי הממוחשב שלו. כבר כיום יש בשוק כמה פתרונות שעוסקים בכך, כולל בבתי חולים בארץ, אבל השימוש בהם עדיין לא רווח.

כמו כן, עלתה בכנס התיאוריה לפיה מקומו של התוכניתן הקלאסי ייעלם, בגלל האבולוציה של האינטרנט. התיאוריה דוגלת בכך שעבודה בה מתכנת יושב בחדרו וכותב תוכניות בשפת מחשב כלשהי מיותרת לחלוטין. מארי וויק, מנכ"לית חטיבת ה-Erewebsph, ביבמה, דחתה על הסף את התיאוריה הזו ואמרה, כי "התוכניתנים העצמאיים, וכן אלה שעובדים בבתי תוכנה עצמאיים, ימשיכו לעבוד ולתפקד. הצורך בפיתוחים לא ייגמר בעתיד הקרוב. אנשים וחברות מחפשים כל הזמן יישומים חדשים. היישומים יהיו מבוססים בחלקם על שירותים או פתרונות קיימים שימנעו מהמתכנת את הצורך בקידוד קלאסי, אבל על מנת לספק את דרישות הלקוחות יצטרכו תמיד תוכניתנים מכול הסוגים".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים