סתוית נבון, סאפ ישראל: "הדרישה לנתונים בזמן אמת כבר אינה צורך הזוי"

"בעוד 10 שנים, ועוד הרבה לפני, הזרמת וקבלת נתונים בזמן אמת יהיו מציאות יומיומית", אמרה נבון, מנכ"לית החברה, בכנס המשתמשים השנתי שלה ● לדבריה, "שינוע נתונים בזמן אמת ישנה את עולם ה-ERP וייצור, וכבר יוצר, מציאות חדשה בכל התהליכים הארגוניים: מכירות, רכש, ייצור, תכנון, מלאי, דו"חות כספיים ודיווח בכלל"

"מנהלים מחוברים למחשבים הניידים, לטאבלטים ולטלפונים החכמים שלהם בכל רגע נתון, מכל מקום. הדרישה להיות מחוברים בזמן אמת לנתוני הארגון כבר איננה צורך הזוי", כך אמרה סתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל.

נבון דיברה במליאה המרכזית ב-ISUG2013, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ בישראל, שנערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כ-1,000 איש. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ומייסד אנשים ומחשבים.

"הבה נסתכל 10 שנים אחורה", הציעה נבון למשתתפים. "אם היו מספרים לנו אז על המהפכה של אפל (Apple) בעולם, כנראה שכולנו היינו צוחקים. כיום זו עובדה, זו המציאות. בעוד 10 שנים, ועוד הרבה לפני, הזרמת וקבלת נתונים בזמן אמת יהיו מציאות יומיומית. אנחנו כבר ערוכים ומוכנים לשינוי". או אז, לדבריה, "מנהלים כבר לא יסכימו לחכות 24 שעות לעבודת ETL, גזירת ושליפת נתונים. צרכנים בכל המגזרים – בנקאות, קמעונאות, ביטוח ועוד – כבר מקבלים מידע בדחיפה לפי הפרופיל שלהם, וגם זה לא הזוי".

"תחשבו על ניהול רמות מלאי בזמן אמת – כמה תהליכי ייצור ורכש מיותרים זה מונע", המשיכה. "תחשבו על ריצת MRP, תכנון דרישות מצאי בזמן אמת. יש לנו לקוח שכבר עשה זאת וירד מהרצת נתונים במשך שעות לשניות. הלקוח הזה יכול לדעת מה לקנות, איפה ולמה בלחיצת כפתור. תחשבו מה מעקב אחרי הכסף בזמן אמת עושה לעולם הטיפול בהונאות – בבנקאות, בקופות החולים, בביטוח. שינוע נתונים בזמן אמת ישנה את עולם ה-ERP וייצור, וכבר יוצר, מציאות חדשה בכל התהליכים הארגוניים: מכירות, רכש, ייצור, תכנון, מלאי, דו"חות כספיים ודיווח בכלל".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

היא הוסיפה, כי "סאפ ניפצה לעצמה פרדיגמה. עכשיו היא עושה זאת גם לכם, משתמשיה – לא עוד פרויקטים ארוכים, מסובכים ומסוכנים. אנחנו מספקים ללקוחות ולשותפים המיישמים חבילות של פתרונות מהירי הטמעה (RDS) עם תכולה, זמן מימוש ומחיר ידועים מראש. כל פרויקט צריך להתחיל עם RDS ומעליו יש לעשות התאמות, על כל הפתרונות". נבון ציינה ש-"השימוש ב-RDS מקטין סיכונים, מקצר לוחות זמנים ומביא תועלת עסקית מובטחת מראש. בדרך זו גם עולה הרווחיות של הפרויקט, כי היא מונעת הסתבכויות".

"לפני חמש שנים סאפ בחנה את דרכה קדימה, ועשתה זאת בסיוע מכון מחקר ואוניברסיטת מחקר בגרמניה אשר מתבססת על שיטת Design Thinking של מכון האסו פלטנר למחקר, על שמו של אחד ממייסדי סאפ", ציינה נבון. "השיטה הזאת סייעה לחברה להמציא את עצמה מחדש ולגדול בשלוש השנים האחרונות בשיעור דו סיפרתי. שינינו את החשיבה, את השיח בשוק, את ההיצע. נכנסנו לעומק ובאומץ לאזורים שלא היינו בהם קודם. השותפות בין סאפ ללקוחותיה בתהליך ה-Design Thinking היא שהולידה את ההיצע המורחב של החברה. סאפ נשטפה בתהליך חדשנות שיצר בתוכה צונאמי".

נבון סיימה באמרה, כי "אנחנו מבצעים תהליכים דומים לזה שעשינו עם עצמנו עבור הלקוחות שלנו. בסיוע שלנו יכולות להתקיים אצל לקוחות פנים ארגוניים סדנאות Design Thinking, שמנתקות לרגע מטכנולוגיה ויוצרות שיח עסקי שדן בשאלה 'לאן רוצים ללכת?' אז ניתן לעשות הנדסה לאחור, Reverse Engineering – להסתכל על הסוף ולגזור משם אחורה מה ה-IT צריך לעשות כדי לבנות, להכין את הארגון שלו ל-10 השנים הבאות. מנמ"רים – הובילו את הדיון העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים