מנכ"ל בלקברי: מחשבי הלוח ייעלמו עד סוף העשור

על פי תורסטן היינס, בעוד חמש שנים איש לא ישתמש עוד במחשבי לוח, "משום שאין לכך סיבה והטאבלטים לא מציעים מודל עסקי טוב" ● לעומת זאת, הוא טוען שבלקברי, שנכשלה כישלון חרוץ עם טאבלטי ה-Playbook, תהיה ב-2018 "המובילה הבלתי מעורערת" בשוק המכשירים הניידים

מנכ"ל בלקברי (BlackBerry), תורסטן היינס, טוען שמחשבי הלוח מתקדמים בדרך ללא מוצא ושעד סוף העשור הנוכחי הם ייעלמו לחלוטין.

"בעוד חמש שנים לא תהיה סיבה כלשהי להשתמש במחשב לוח", אמר היינס בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg). "במקום העבודה ישתמשו אולי במסכים גדולים, אך לא במחשבי לוח במתכונתם הנוכחית. הטאבלטים לכשעצמם לא מציעים מודל עסקי טוב".

היינס הכחיש בעבר דיווחים שעל פיהם תייצר בלקברי מחשבי לוח השנה, או בעתיד, וציין שהחברה תעשה זאת רק אם תהיה לכך הצדקה עסקית ראויה. הוא הדגיש, כי מחשבי הלוח אינם תחום פעילות ראוי עבור בלקברי.

ואכן, לפחות לפי שעה, אין ספק שעל החברה להתמקד בטלפונים החכמים מדגמי בלקברי – שכן מכשירי Z10 החדשים זכו לקבלת פנים פושרת בארצות הברית, גם אם דגמי Q10 זכו למכירות ראשוניות נאות, לפחות בבריטניה.

סביר להניח שעמדתו של היינס מבוססת, לפחות חלקית, על הכישלון המהדהד של מחשבי הלוח מדגמי Playbook, שקודמיו בתפקיד, ג'ים בלזילי ומייק לזרידיס, הציגו בתור מחשבי הלוח הטובים בשוק. מאחר שהחברה נכוותה פעם אחת בשוק הטאבלטים, הגישה הזהירה של היינס טבעית ומתבקשת. אולם, נשאלת השאלה אם כדאי לחברה להתעלם מהמחקרים האחרונים המתייחסים לשוק זה.

חברת Strategy Analytics, למשל, דיווחה שברבעון הראשון של 2013 נמכרו 40.6 מיליון יחידות של מחשבי לוח – זינוק של 117% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012. אם המכירות יימשכו בקצב דומה, ימכרו היצרניות של מחשבי הלוח יותר מ-160 מיליון יחידות עד סוף השנה ואם המכירות יוסיפו לעלות, הן ימכרו אף יותר.

אפל (Apple), החברה שאחראית לפגיעה הקשה ביותר במעמדה של בלקברי בשוק, מכרה בשלושת החודשים הראשונים של השנה 19.5 מיליון יחידות של מחשבי לוח מדגמי iPad. זאת בהשוואה לכמיליון יחידות של מכשירי בלקברי שנמכרו ברבעון המדווח.

ובכל זאת, היינס שומר על אופטימיות: "בעוד חמש שנים תהיה חברת בלקברי המובילה הבלתי מעורערת בשוק המכשירים הניידים. זאת השאיפה שלנו", אמר. "אני רוצה לכבוש כמה שיותר נתחי שוק, אבל לא בדרך של העתקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים