חיים בנדלק, סאפ: "עיבוד הנתונים בעמודות ולא בשורות מביא לשיפור ביצועים"

"עיבוד הנתונים בצורה כזאת מאפשר לדחוס את המידע ולרוץ עליו הרבה יותר מהר", אמר בנדלק, סגן נשיא ומהנדס ראשי SAP HANA במעבדות המו"פ של סאפ בישראל ● לדבריו, "כיום נדרשת יכולת לנתח את המידע והנתונים מכיוונים שונים, בערוצים שונים ובזמן אמת - מצב שמביא לשתי הנחיות: אל תדע תמיד מה אתה מחפש ואל תעכב את קבלת ההחלטות"

"רוב בסיסי הנתונים מארגנים את המידע שלהם לפי שורות, כי כך ניתן להוסיף טבלאות בסופן. SAP HANA מאורגן לפי עמודות ולא לפי שורות – מצב שמספק יתרון, משום שהוא מאפשר לדחוס את המידע ולרוץ עליו הרבה יותר מהר", כך אמר חיים בנדלק, סגן נשיא ומהנדס ראשי SAP HANA במעבדות המו"פ של סאפ (SAP) בישראל.

בנדלק דיבר במליאה המרכזית ב-ISUG2013, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ בישראל, שנערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כ-1,000 איש. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ומייסד אנשים ומחשבים.

"המידע זורם כיום לכל הכיוונים", אמר בנדלק. "יש נתונים בנפחים גדולים מאוד (Big Data). לכן, כיום נדרשת יכולת לנתח את המידע והנתונים מכיוונים שונים, בערוצים שונים ובזמן אמת. על מנת לנתח נתוני בורסות, למשל, נדרש מידע עדכני". לדבריו, "המצב כיום מאתגר, כי נדרשת יכולת קבלת החלטות מבוססת מידע שנדרש שיהיה בזמן אמת. אי אפשר לחכות שעות או ימים כבעבר. ניתוח שכזה מתקשר לכמה מימדים: דינמיות, עומק, רוחב וזמן אמת".

שמוליק סיטון, מנהל תחום אנליטיקס וטכנולוגיות בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטור"מצב זה מביא לשתי הנחיות: אל תדע תמיד מה אתה מחפש ואל תעכב את קבלת ההחלטות", אמר בנדלק.

הוא דיבר על SAP HANA ואמר שהיא "מבוססת על בסיס נתונים In memory., שבו כל העיבודים נמצאים בזיכרון כל הזמן, מה שמביא לכך שניתן לעשות דברים אחרת, כי תוצאות השאילתות מתקבלות הרבה יותר מהר". בנדלק ציטט אנליסט של קרדיט סוויס (Credit Swiss) שקבע לפני מספר ימים, כי "טכנולוגיית SAP HANA היא טכנולוגיה שמשבשת סדרי עולם בצורה הבולטת ביותר מאז שנות ה-80".

"יש ב-SAP HANA קשר הדוק בין התוכנה ובין החומרה עליה היא רצה", ציין בנדלק. "אחרי השימוש בזיכרון יש ניצול של כ-100 הליבות במעבדים. החוכמה היא לדעת להריץ את התוכנה תוך שהיא מנצלת את הליבות באופן חכם. זו הגדולה של הטכנולוגיה. כל המידע הופך להיות מבנה נתונים, מה שאומר שניתן להפעיל את האלגוריתמים עליו".

כמו כן, לדבריו, "סיכום הנתונים בעמודות ולא בשורות מביא הרבה יותר מהירות. המתחרים עושים זאת הרבה יותר לאט".

גיא דנציג, סמנכ"ל מכירות ראשי בנס ישראל. צילום: ניב קנטורבנדלק סיכם בציינו, כי "מה שיפה ב-SAP HANA זה שהכול שקוף למשתמש, הוא לא מודע לכך שהמערכת מסדרת לו את המידע".

"חברה ותיקה שמנפקת חדשנות"
בהמשך דיבר שמוליק סיטון, מנהל תחום אנליטיקס וטכנולוגיות בסאפ ישראל, שאמר ש-"סאפ היא חברת תוכנה ותיקה שמנפקת חדשנות. כל המערכות התפעוליות של סאפ עובדות בזמן אמת, סאפ מובילה את תחום של זיכרון In memory ובסיס הנתונים שלה, SAP HANA, מביא לארגונים יכולת ניתוח של מידע בזמן אמת, והמידע זמין ונכון. כך מקבלים הלקוחות הארגוניים יתרונות מיידיים – שיפור קבלת ההחלטות בשל ניתוח מידע בזמן אמת, מידע עדכני וזיהוי הסכנות בעוד מועד".

לדברי גיא דנציג, סמנכ"ל מכירות ראשי בנס ישראל, "מוצרי סאפ הם מהפתרונות המרכזיים בשוק הישראלי ללקוחות אנטרפרייז. סאפ היא שותף עסקי מרכזי של נס, עם מגוון פתרונות. אנחנו יודעים לתת פתרונות שמיועדים לצרכי השעה, להוזלת עלויות ולמובייל, פתרונות עם חדשנות וכאלה שמיועדים למשרדו של המנמ"ר, תוך טיפול ב-Big Data. בנס יש מאות אנשי סאפ ואנחנו צופים גידול בהיקף הפעילות של סאפ בארץ, גם השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים