סקרים שערכה יבמ: המובייל – בראש סולם העדיפויות של ארגונים

ארגונים מייחסים חשיבות רבה יותר למובייל על פני יישומים ואינטרנט - כך מעלים סקרים רבים שערך הענק הכחול ● אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העובדה שהלקוחות, העובדים, השותפים העסקיים והספקים של הארגון - כולם משתמשים במובייל ● בעקבות זאת גיבשה החברה את חזון "המובייל הוא חזות הכול", שחלק גדול ממנו ממומש במעבדות המחקר של יבמ בחיפה

02/05/2013 10:15

המובייל נמצא בראש סולם העדיפויות של עולם העסקים, כאשר הוא עוקף את היישומים, שעד כה עמדו בראש, ואת האינטרנט – כך עולה מסקרים שערכה יבמ (IBM) לקראת כנס Impact 2013, שנערך באחרונה בלאס וגאס. בהתאם לתוצאות הסקרים גיבשה החברה את חזון "המובייל הוא חזות הכול", אותו הציגו אנשיה במהלך הכנס.

אחת הסיבות המרכזיות שמצאו חוקרי הענק הכחול לחשיבות המובייל עבור ארגונים היא העובדה שהלקוחות, העובדים, השותפים העסקיים והספקים של הארגון – כולם משתמשים במובייל. החוקרים מצאו שארגון שמתעלם מכך וסבור שהלקוח ייכנס לאתר שלו ויפעל טועה בגישה. לכן, ממליצים אנשי יבמ לארגונים: "תחשבו קודם כל על מובייל".

הסקרים הללו הם חלק מעשרות סקרים שמבצע הענק הכחול על מנת לספק את המענה לצרכים ההולכים וגדלים בעולם המובייל. בעקבותיהם מפתחת החברה מוצרים ופתרונות שיענו לצורך של משתמש הקצה לקבל את מה שהוא רוצה ובו בזמן יאפשרו לארגון להתמודד עם הכמות העצומה של דרישות, מידע ונתונים שזורמים אליו וממנו בכל רגע נתון.

אחד המקומות המרכזיים ביבמ שעוסקים בתחום הוא מעבדת המחקר של החברה בחיפה. מנהל המחקר של הענק הכחול בתחום המובייל בכל העולם, גבי זודיק, יושב במעבדה בחיפה, ועימו עמית בן שפר ובארי הולשטיין, שניהם אנשי Worklite – חברה ישראלית שנרכשה על ידי יבמ והפכה למרכז פיתוח מוצרים שלה בתחום המובייל.

לדברי השלושה, העבודה במעבדות המחקר לא נגמרת ומתנהלת מסביב לשעון. "יבמ מייצרת כארבע גרסאות למוצרים קיימים בכל שנה בנוסף לפיתוחים של מוצרים חדשים שנעשה על ידי האנשים של גבי זודיק", אמרו. "אחת הסיבות לעבודה האין סופית היא העובדה שבתחום המובייל, שלא בדומה לג'אווה (Java), אין אפשרות לפתח מוצר פעם אחת ורק לעדכן גרסה אחת לתקופה. המוצרים שמופתחים צריכים להתאים למגוון של מערכות הפעלה. אלה משתנות בתדירות גבוהה והמוצרים חייבים להתאים את עצמם לכך". הם ציינו שהעבודה של מעבדות המחקר והפיתוח אינה מתבצעת רק עבור חטיבת המוצרים אלא גם עבור חטיבות אחרות של יבמ, כגון סביבת רשיונל, טיבולי (Tivoli) וניהול תוכן.

כיצד אתם מגדירים את מהפכת המובייל ? האם מדובר בסך הכול בשדרוג של תהליכים ופתרונות קיימים או שזה משהו חדש?
"מדובר במהפכה לכל דבר. יש כאן לא רק שינוי של הרגלי שימוש אלא גם שינוי תפיסה עסקי ופרטי. המובייל הכניס את נושא המיקום לשימושים שלא הכרנו. הכוונה היא לא רק למיקום פיזי עבור הניווט – זה דבר ישן ומוכר – אלא גם ליכולת לעשות שימוש במיקום על מנת לאתר ולאסוף מידע מהסביבה בה נמצא הטלפון ואז לספק לאותו לקוח, או לארגון שהלקוח שייך אליו, מידע שבעבר אי אפשר היה לקבל".

זודיק נתן כדוגמה לכך את עולם הביטוח. "אם עד היום היינו צריכים לחתום לחברת הביטוח שלא עשינו תאונות בעבר ועל סמך נתון זה קבלנו פוליסה די סטנדרטית, בעזרת המובייל יכולה חברת הביטוח ללמוד על כל נהג באופן אינדבדואלי, בכל רגע ובכל מקום. למעשה, חברת ביטוח יכולה כיום לעדכן ולשנות את פוליסות הביטוח של הלקוחות שלה בזמן אמת. החברה מקבלת את הדיווח מהרכב ומצליבה אותו עם המיקום הפיזי של הנהג. כך ניתן ללמוד על הרכב נתונים ומצבים שונים, למשל – האם הוא נגנב, האם נוהגים בו אנשים נוספים, לבד מהמבוטח הישיר. הנתונים הללו עשויים להוביל לשינוי פוליסת הביטוח". "מדובר רק ביישום קטן", ציין, "אבל הוא בהחלט מדגים את המהפכה בתחום המובייל".

דוגמה נוספת אותה הביאו השלושה היא בתחום הספורט. כך, למשל, "ניתן בעזרת המובייל לחשב את ההסתברות האם מכת הפתיחה של השחקן במשחק הטניס בו אתה צופה תוביל לכך שהוא ינצח את המשחקון. היישום עושה זאת בהתחשב במספר רב של משתנים: עוצמת המכה, אולם גם הזווית והמיקום של השחקן היריב, מזג האוויר ואפילו הקהל". הם העריכו שבקרוב יתפשט היישום גם לכדורגל. "לא רחוק היום בו כריסטיאנו רונאלדו רק יעלה למגרש וכבר ניתן יהיה לקבוע בוודאות מסויימת מה תהיה תוצאת המשחק", אמרו.

על מנת להשיג ולממש את מהפכת המובייל פיתחו אנשי מעבדות המחקר והפיתוח מחיפה שורה של מוצרים ופתרונות, במסגרתם זוכה סל מוצרי MobileFirst לחיזוק עם הצגת יכולות ניתוח אנליטי של סביבת מובייל וחשיפת שירותים חדשים בסביבת ענן. אלה מאפשרים לחברות לתכנן ולהפעיל מודלים חדשים של קשר ועבודה עם לקוחות, שותפים עסקיים ועובדי הארגון, בדרכים חדשות ונוחות. כתוצאה מכך, ניתן עתה לתפור יישומים באופן המאפשר לעמוד בדרישות ולהתאים אותם למאפיינים של קהל מטרה מוגדר.

פלטפורמת MobileFirst היא הראשונה בתעשייה המאפשרת לזרז ולהאיץ את תהליך בניית היישומים באמצעות שילוב שקוף של כלים אנליטיים המנתחים את חוויית השימוש והאופן בו מופעלות מופעלים היישומים על ידי משתמשי הקצה, ובכלל זה דפוסי מגע, משך ההתעכבות על פריטי מידע שונים ואופן הניווט באתר.

בנוסף, משולבים כעת בסביבת  MobileFirst כלי בדיקות חדשים ליישומים ניידים, שמאפשרים לארגונים לשפר את איכות היישומים תוך צמצום הזמן הנדרש לבדיקות האלה על גבי פלטפורמות שונות ומגוונות.

במקביל לכל אלה הציגה יבמ שירותי ענן חדשים לעולם המובייל, שמאפשרים לחברות המשתמשות בהם להתמקד ביצירת חוויית שימוש מושכת, במקום להשקיע זמן ומאמצים בסוגיות קישוריות ושילוב מערכות.

שירות השיווק החדש של יבמ לעולם המובייל מסייע ביצירת סביבת עבודה נוחה לעובדים המשתמשים במערכות Passbook של אפל (Apple). באמצעות גישה דרך הענן יכולים הארגונים המשתמשים לתכנן ולהפיק תעודות נאמנות לקוחות וכרטיסים לאירועים, כמו גם להפעיל מערכות תשלום – והכול מבלי לרכוש כלי פיתוח משלהם.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים