עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת: "הכלכלות בעולם יתבדלו זו מזו לפי תשתית התקשורת שלהן"

"אז יבואו לידי ביטוי היתרונות של ישראל כאשר המפתחים, המשתמשים ועסקים ייהנו משירותי ענן", אמר בר טל ● לדבריו, "אלה דברים משמעותיים, המהווים את האתגרים של משרד התקשורת" ● "המשרד יהיה כוח דוחף של חזון למימוש ולהטמעה של הרובד הגבוה ביותר של תשתיות התקשורת, בין השאר באמצעות פרויקט הסיבים האופטיים, כדי שישראל של מחר תהיה טובה מזו של היום", ציין

"תשתיות התקשורת הולכות ומקבלות משנה חשיבות בעולם ה-ICT. למעשה, הכלכלות בעולם יחלו להתבדל זו מזו לפי תשתית התקשורת שלהן", כך אמר עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת. לדבריו, "אז יבואו לידי ביטוי היתרונות של ישראל כאשר המפתחים, המשתמשים ועסקים ייהנו משירותי ענן. אלה דברים משמעותיים, המהווים את האתגרים של משרד התקשורת".

"המשרד יהיה כוח דוחף של חזון למימוש ולהטמעה של הרובד הגבוה ביותר של תשתיות התקשורת", הוסיף. "זה ייעשה בין השאר במימוש פרויקט הסיבים האופטיים. נעשה הכול כדי שישראל של מחר לא תהיה דומה לזו של היום, אלא טובה ממנה".

בר טל היה אורח הכבוד בכנס הלקוחות השנתי של גטר טק, הנערך זו השנה השלישית. הכנס, שנשא את הכותרת "תחילת עידן הניידות", התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ובהפקת אנשים ומחשבים. מנחה האירוע היה פלי הנמר, יזם ומייסד הקבוצה.

לדברי בר טל, "יש כיום יותר ממהפכה טכנולוגית אחת: יש את מהפכת המיחשוב ויש את המהפכה בה עולמות המיחשוב והתקשורת עוברים תהליך התלכדות. זו לא תופעה של מהיום למחר בבוקר". הוא ציין, כי "תהליך ההתלכדות שינה את שני העולמות, נוצרה סביבת חיים חדשה, עם שני וקטורים חיים ובועטים. זה הביא למצב בו התלות של המיחשוב בתקשורת היא קריטית: לאן שהתקשורת 'הולכת', על המיחשוב לתת מענה".

"כאשר החל העולם הנייד לא חשנו את היקף המהפכה העתידה לבוא בו", הוסיף בר טל. "אולם, כעת אנחנו בעידן החדש, עידן ניידות הנתונים. המשמעות שלו היא שינוע של היקפי נתונים בנפחים הרבה יותר גדולים וקבלתם ממגוון של מכשירי קצה".

הוא ציין את מגמות העל בעולם הנייד – ה-Big Data, הניתוח צופה פני העתיד ואבטחת המידע, ואמר שכולן "מעמידות אתגרים מרובים. ברמת הטכנולוגיה שמעל התשתיות, העסק הופך להיות משהו נורא".

"גם המושג עסק משתנה", הוסיף. "העסק הופך להיות וירטואלי יותר מאשר פיזי. היכן שהאדם עם מכשיר הקצה נמצא – שם נמצא העסק".

עוד אמר בר טל, כי "בסופו של יום, הדבר הקריטי שיקבע את שביעות הרצון והתועלת או את האכזבה של המשתמשים יהיה תשתית התקשורת. שינוע של נתונים בעולם הנייד דורש הקצאה של תדרים. על מנת להיות בדור 4 ולתת תשתית ראויה, לטובת מיחשוב ענן וקצבים, נדרשות רשתות תקשורת שונות במהותן, ולשם כך נדרשת עבודה יסודית".

"מי שחושב שמוביליטי הוא תקשורת ניידת טועה", אמר. "זו התלכדות של תקשורת נייחת וניידת. על מנת שהרשת תוכל להגיע לנקודות קצה זעירות רבות נדרשות תשתיות מתאימות. צריך להיות מעבר מהשקיה בעזרת ממטרות לטפטפות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים