בועז יהודה, גטר טק: "עידן הניידות רק בתחילת דרכו והוא כבר טורף את הקלפים"

יהודה ציטט מחקרים לפיהם בשנים הקרובות צפויה כמות ההתקנים הניידים בעולם, כולל מיחשוב לביש, רכיבי מיחשוב ומחשבים מובנים ברכב, לעבור את כמות המחשבים הניידים והנייחים יחדיו ● מגמה נוספת אותה הוא ציין היא המעבר ממיחשוב נייח למיחשוב נייד וממנו לטאבלטים ולטלפונים חכמים

"עידן המיחשוב הנייד נמצא רק בתחילת דרכו והוא כבר טורף, וימשיך לטרוף, את הקלפים בכל הקשור למיחשוב ארגוני", כך אמר בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק.

יהודה דיבר בפתח כנס הלקוחות השנתי של החברה, שנערך זו השנה השלישית. הכנס, שנשא את הכותרת "תחילת עידן הניידות", התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כמה מאות מלקוחות גטר טק. מנחה האירוע היה פלי הנמר, יזם ומייסד הקבוצה.

יהודה ציטט מחקרים לפיהם בין השנים 2018-2020 צפויה כמות ההתקנים הניידים בעולם, כולל מיחשוב לביש, רכיבי מיחשוב ומחשבים מובנים ברכב, לעבור את כמות המחשבים הניידים והנייחים יחדיו. מגמה נוספת אותה הוא ציין היא המעבר ממיחשוב נייח למיחשוב נייד וממנו לטאבלטים ולטלפונים חכמים.

"בצד עולם הניידות, קיימת המגמה של ריבוי הנתונים", הוסיף. "אלה גדלים באופן אקספוננציאלי, יש דרישה הולכת וגוברת של המשתמשים לזמינות שלהם מכל מקום ובכל עת, ויש לשמור עליהם מאובטחים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בסיום דבריו התייחס יהודה לגטר טק ואמר, כי היא "קיימת בארץ שנים רבות. עברנו למיקום חדש, מרכז לוגיסטי נבנה בראש העין, על מנת לתת אספקה יעילה ומהירה יותר ללקוחות". לדבריו, קבוצת גטר מונה 500 עובדים, מהם 80 של גטר טק. "אנחנו פועלים הן בעולם האלקטרוניקה הבידורית והן בעולם ה-ICT. כבר כיום אנחנו ספק משמעותי בעולמות ה-ICT ונהיה יותר משמעותיים. השנה יגדל היקף הפעילות שלנו בעולם התקשורת, בין השאר בשל העובדה שאנחנו נציגים של רוקוס (Ruckus)".

האתגרים שניצבים בפני המנמ"רים בתחום התקשורת
חנוך פורת, מנהל תחום התקשורת בגטר טק. צילום: קובי קנטורחנוך פורת, מנהל תחום התקשורת בגטר טק, ציין מספר אתגרים מקצועיים שלדבריו המנמ"רים ומנהלי התקשורת ניצבים בפניהם: "ריבוי טכנולוגיות, ריבוי תקנים, שינויים מהירים ותכופים בטכנולוגיות ובתקנים, ריבוי ספקים, הצורך בחסכון וביעילות והרצון של ארגונים להיות ידידותיים לסביבה".

בהתייחס לגטר טק הוא אמר ש-"יש לחברה כמה נקודות חוזק עיקריות: המוצרים שאנחנו מייצגים הם מותגים בתחומם, יש לנו מבנה יעיל של שירות ולוגיסטיקה בפריסה ארצית, המצב הפיננסית שלנו איתן, כי אנחנו חלק מקבוצת גטר, והעובדים שלנו מקצוענים". בנוסף, אמר, "יש לגטר טק חזון טכנולוגי ועסקי שמתאים לעידן בו אנחנו חיים והיצע פתרונות במגוון טכנולוגיות ותקנים, שניתנים להתאמה ללקוחות הארגוניים. בנוסף, אנחנו מחפשים, בצורה יזומה, עוד פתרונות".

"התעבורה בסלולר צפויה לגדול פי 66"
מייקל פפרלה
, מנהל מכירות רוקוס, ציין שהחברה היא יצרנית של ציוד גישה ב-Wi-Fi ואחת הספקיות העולמיות בתחום. "אנחנו מסייעים לספקיות השירות, שחוות עומס שנוצר על גבי תשתית הגלישה הסלולרית שלהן", אמר. "על מנת להקל על עומס זה, הן מנתבות את תעבורת המידע ל-Wi-Fi שהן פורסות ונעזרות לשם כך בפתרונות שלנו".

לדבריו, "ספקי שירות סלולר חווים עומסים אדירים ברשתות הסלולר. חל גידול אדיר בתעבורה שצפוי לעלות בשנים הקרובות פי 66, בגלל העברת תכני וידיאו ונתונים. זאת, לצד הגידול בכמות המשתמשים, בשל צריכה מוגברת של טלפונים חכמים. הטכנולוגיה המסורתית של רשתות הסלולר לא מספיקה להתמודד עם גידול זה. גם כאשר הספקיות יפרסו את דור 4, הגידול בקיבולת הרשת לא יתמוך בכמות הצריכה של המשתמשים".

מייקל פפרלה, מנהל מכירות רוקוס. צילום: קובי קנטור"לכן", אמר, "חברות סלולריות פונות לטכנולוגיית ה-Wi-Fi, כחלופה זולה להגדלת הקיבולת ברשת. עלות הוספת ג'יגה-בייט קיבולת של תעבורה עומדת על עשרות דולרים ברשת המסורתית, בעוד שברשת ה-Wi-Fi העלות היא פחות משני דולרים".

פפרלה ציין שרוקוס נוסדה ב-2004 ושיש לה חמש מעבדות מו"פ בעולם, אחת מהן בישראל, ואלפי לקוחות. לדבריו, רוקוס מספקת נקודות גישה ברשת האלחוטית ומאפשרת למקם קופסאות רשת נוספות. "אנחנו נותנים חיבור אלגנטי לרשת הסלולר, מה שמאפשר למכשירים כגון טלפונים חכמים שיש להם רדיו דואלי מדור 3 ו-Wi-Fi להתחבר לרשת ה-Wi-Fi, ובכך להוריד את העומס מרשת הסלולר".

הוא סיים בהציגו נתוני מחקר שונים המסבירים, לדבריו, מדוע פתרונות רוקוס טובים מאלה של HP, ארובה וסיסקו (Cisco). "הפתרונות שלנו מספקים אמינות גבוהה יותר וכיסוי אלחוטי נרחב יותר, לצד פשטות ומחיר אטרקטיבי", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים